بازدید 1631

لزوم رفع بلاتکلیفی6 میلیون نیازمند

کد خبر: ۵۲۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 28 August 2015
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر تعیین تکلیف 6 میلیون نیازمند در کشور، گفت: با تخصیص یارانه حذف شده ثروتمندان می توان اعتبارات مورد نیاز برای حمایت از این 6 میلیون نفر نیازمند را تامین کرد.

عباس صلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب یک فوریت طرح حمایت از 6 میلیون نیازمند در مجلس، گفت: واقعیت آن است که هم اکنون 6 میلیون نفر نیازمند تحت پوشش و حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نبوده و بلاتکلیف هستند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این افراد که تعدادی از آنها را حاشیه نشینان تشکیل می دهند، یک منبع درآمدی مختصر برای امرار معاش دارند اما با توجه به شرایط اقتصادی در وضعیت نامناسبی به سر می برند، لذا از آنجایی هم که کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها کسانی را تحت پوشش قرار می دهد که هیچ منبع درآمد و مستمری نداشته باشند، این 6 میلیون نیازمند حمایت نمی شوند.

وی افزود: هرچند حدود 200 تن از نمایندگان با یک فوریت طرح حمایت از 6 میلیون نیازمند موافقت کردند اما یکی از مشکلات این طرح تامین اعتبار است، در این زمینه منابع لازم باید در قالب بودجه تعیین شود چراکه تعداد افرد نیازمند زیاد است.

صلاحی با اشاره به اینکه این 6 میلیون نیازمند شناسایی شده اند، گفت: ضروری است تا هرچه سریعتر وضعیت این افراد تعیین و مورد حمایت قرارگیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به پیشنهاد رئیس کمیته امداد امام مبنی بر اینکه یارانه حذف شده ثروتمندان به این اقشار تعلق بگیرد، تصریح کرد: دولت تصمیم دارد حدود 4 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از حذف یارانه ثروتمندان را در حوزه اشتغال سرمایه گذاری کند، هرچند یارانه 2 میلیون نفر هم حذف شده است اما هنوز یک ریال در این حوزه هزینه نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: لذا با تصویب نهایی این طرح یکی از منابع درآمدی کمک به 6 میلیون نیازمند را می توان در اعتبارات یارانه حذف شده ثروتمندان تعریف کرد، از این رو به دولت پیشنهاد می کنیم تا برای تعیین تکلیف اعتبارات حمایت از 6 میلیون نیازمند تدبیری بیندیشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ پرویزفتاح با اشاره به طرح یک فوریتی مجلس برای تحت پوشش قرار دادن ۶ میلیون نیازمند گفت: مشتاق هستیم این طرح تصویب شود و هر اقدامی که مجلس و دولت انجام دهد، به نفع جامعه محرومین است، اما باید پس از تصویب، تامین هزینه های آن نیز مشخص شود و شورای نگهبان هم تأیید کند.

به گفته وی، با توجه به اینکه در حال حاضر دولت از لحاظ بودجه ای با مشکلاتی مواجه است، به همین دلیل اگر محل تامین اعتبارات این طرح برای تامین پوشش ۶ میلیون نیازمند مشخص نشود، اجرایی شدن آن را با مشکل مواجه می کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: اگر دولت با اختصاص اعتبار به 6 میلیون نیازمند از محل حذف یارانه ثروتمندان مخالفت کند، تصویب طرح بدون در نظر گرفتن اعتبار تبعاتی خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار