بازدید 4698

کشته شدن یک هکر انگلیسی عضو داعش در سوریه

منابع انگلیسی روز پنجشنبه گزارش دادند که یکی از اتباع انگلیس به نام 'جنید حسین' که از هکرهای شناخته شده داعش یاد می شد، در سوریه توسط نیروهای آمریکایی کشته شده است.
کد خبر: ۵۲۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 28 August 2015
منابع انگلیسی روز پنجشنبه گزارش دادند که یکی از اتباع انگلیس به نام 'جنید حسین' که از هکرهای شناخته شده داعش یاد می شد، در سوریه توسط نیروهای آمریکایی کشته شده است.

به گزارش «تابناک»، این منابع به نقل از مقامات آمریکایی گزارش دادند که 'جنید حسین' در جریان حمله یک هواپیمای بدون سرنشین این کشور ، در سوریه به قتل رسیده است.

به گفته منابع یاد شده، جنید حسین که ساکن بیرمنگام بوده در سال 2013 میلادی در سن 20 سالگی به سوریه گریخته بود و از نیروهای باارزش گروه تروریستی داعش بوده است.

روزنامه گاردین در این مورد نوشت: جنید حسین که به نام 'ابوحسین البریتانی ' معروف بود بیش از یک هکر رایانه بوده و از عناصر کلیدی داعش در حوزه سایبر شمرده می شده است.

این روزنامه افزود: بعد از 'جان جهادی' یا 'جان قصاب' که به دلیل بریدن سر گروگان های غربی معروف شد، حسین جنید از شناخته شده ترین انگلیسی های داعشی بشمار می آید.

گاردین نوشت: یک سخنگوی دولت انگلیس گفته است که ما از گزارش های منتشرشده در مورد کشته شدن یک تروریست داعشی در جریان حملات هوایی ائتلاف آگاه شده ایم.

این روزنامه افزود: 'سالی جونز' خواننده سابق راک انگلیسی همسر جنید حسین است که در سال 2013 میلادی به رغم اینکه با قید وثیقه آزاد بود توانست از انگلیس خارج و به همراه پسرش به رقه سوریه برود.

اسکای نیوز اخیرا گزارش داده بود این دو افراط گرا ضمن ارسال یک کتابچه راهنما در مورد عملیات تروریستی برای خبرنگار این شبکه خبری که با هویت جعلی در شبکه های اجتماعی با آنها تماس گرفته بود، از وی خواسته بودند که بجای سفر به سوریه در خاک انگلیس تشکیل یک گروه داده و اقدام به تشکیل 'دولت اسلامی انگلیس' در درازمدت بکند.

اسکای نیوز گفت که یکی از این افراط گرایان فردی به نام 'جهادی حسین' 21 ساله از شهر بیرمنگام است که سرویس اطلاعاتی آمریکا وی را به عنوان یکی از پنج هدفی یادکرده است که قصد دارد از طریق حملات هوایی او را در سوریه نابود کند.

روزنامه دیلی تلگراف اخیرا فاش کرد که تاکنون 60 انگلیسی داعشی در جریان درگیری ها در کشورهای سوریه و عراق کشته شده اند.

این روزنامه نوشت: این آمار مؤید آن است که تقریبا از هر ده نفر انگلیسی که تاکنون برای جنگیدن در کنار گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق رفته اند، یک نفر از آنها در جریان درگیری ها، بمباران ها و یا حملات انتحاری کشته شده اند که هویت برخی از افراد کشته شده توسط شبکه های اجتماعی نزدیک به این گروه فاش گردیده است .

به نوشته این روزنامه، تخمین زده می شود که از سال 2012 میلادی تاکنون، در حدود 700 شهروند انگلیسی برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی چون داعش به کشورهای سوریه و عراق رفته اند.

دیلی تلگراف افزود: براساس برخی اطلاعات به دست آمده تنها در سال گذشته میلادی، 43 زن و دختر انگلیسی برای پیوستن به گروه داعش به سوریه سفرکرده اند.

گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب و برخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند. 


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها