بازدید 2035

دولت انگليس درخواست بازداشت نتانياهو را رد کرد

کد خبر: ۵۲۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 28 August 2015
ایندیپندنت نوشت: دولت انگلیس در جوابیه ای درخواست ها برای بازداشت نخست وزیر اسرائیل را رد کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مطلبی به قلم متیو چمپین نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قصد دارد ماه آینده برای دیدار با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به این کشور سفر کند.

درخواستی که در وب سایت دولت و پارلمان انگلیس منتشر و بازداشت نتانیاهو را به اتهام جنایت های جنگی خواستار شده بود بیش از هشتاد هزار امضا داشت.

در این درخواست آمده بود« بنیامین نتانیاهو قصد دارد در ماه سپتامبر برای مذاکره به انگلیس بیاید. بر اساس قوانین بین المللی وی باید به محض رسیدن به انگلیس به اتهام جنایت های جنگی و قتل عام بیش از دو هزار شهروند در سال 2014 بازداشت شود».

این درخواست به کشته شدن دو هزار و دویست فلسطینی در جریان جنگ حماس و اسرائیل در تابستان گذشته اشاره دارد. اکثر کشته شدگان شهروندان غیرنظامی و کودک بودند.

اوایل امسال سازمان ملل در گزارشی حماس و اسرائیل را مسئول جنایت جنگی در غزه اعلام کرده بود. هر دو طرف این اتهام را رد کردند.

این روزنامه در ادامه نوشت، در صورتی که تعداد امضاهای این درخواست به صد هزار برسد، باید آن را در پارلمان انگلیس مطرح و بررسی کنند، اما دولت انگلیس با این استدلال که سفر نتانیاهو به این کشور یک سفر رسمی به یک دولت خارجی است، نتانیاهو بر اساس قانون انگلیس و قوانین بین المللی از هرگونه پیگیردی مصون است.

دولت انگلیس در بخشی از پاسخ منفی خود به درخواست بازداشت نتانیاهو آورده است: «می دانیم جنگ غزه در سال گذشته تلفات وحشتناکی داشته است. همانطور که نخست وزیر گفت، ما همه به شدت از این خشونت متاسف شدیم و انگلیس در خط مقدم تلاش های بین المللی برای بازسازی غزه قرار دارد. با این حال نخست وزیر با صراحت حق اسرائیل را برای اقدام مناسب برای دفاع از خود را در محدوده حقوق بشر بین المللی به رسمیت می شناسد. انگلیس پیوسته از اسرائیل خواسته است تا همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از تلفات شهروندان انجام دهد و برای یافتن راه حل های مناسب به منظور پایان دادن به این مناقشه ها کمک کند. انگلیس به درخواست های خود از دو طرف برای اولویت دادن به دست یابی به راه حل دائمی برای غزه ادامه می دهد و برای اطمینان یافتن از بازسازی و احیای اقتصادی غزه گام های عملی برمی دارد».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار