بازدید 22306
۴

تابلوی ۳۵۰ساله توسط یک پسربچه‌ سوراخ شد

نقاشی ۳۵۰ ساله به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، بر اثر اصابت مشت پسرکی که تعادلش را در گالری تایوانی از دست داده بود، سوراخ شد.
کد خبر: ۵۲۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 28 August 2015
نقاشی ۳۵۰ ساله به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، بر اثر اصابت مشت پسرکی که تعادلش را در گالری تایوانی از دست داده بود، سوراخ شد.

به گزارش ایسنا، پسری 12 ساله که نوشیدنی در دست داشت و به گالری «جنیوئس» تایوان رفته بود، هنگام قدم زدن در فضای گالری تعادل‌اش را از دست داد و ضربه دستش موجب سوراخ‌ شدن یکی از ارزشمند‌ترین آثار این مجموعه شد.

نقاشی رنگ و روغن «پائولو پورپورا» با عنوان «گل‌ها» که قرن هفدهم کشیده شده و ارزش آن حدود یک میلیون و 500 هزار دلار است، اکنون سوراخی به اندازه یک مشت در دل خود دارد. گفته می‌شود پسربچه بعد از افتادن، ‌روبه‌روی نقاشی پاره شده ایستاده و فقط با اضطراب به اطرافیانش نگاه می‌کرده است.

جالب است که مسوولین گالری از والدین این پسر درخواست پرداخت هزینه‌های ترمیم نقاشی را نخواهند کرد. مدیر این گالری در این‌باره گفت: این نقاشی متعلق به یک مجموعه شخصی است. پسرک خیلی مضطرب شده، اما نباید او را سرزنش کرد.

این نقاشی طبیعت بی‌جان یکی از 55 تابلویی است که در گالری «جنیوئس» تایوان به نمایش درآمده، در کنار آن پرتره‌هایی از لئورناردو داوینچی و دیگر نقاشان مطرح دنیا عرضه شده‌اند که همگی از آثار نادر و ارزشمند هستند.

به گزارش گاردین، پورپورا نقاشی ایتالیایی متولد ناپل بود که در سال 1660 تابلوی «گل‌ها» را به پایان رساند و پای آن را امضاء کرد.

تخریب آثار هنری به صورت تصادفی یا عمدی تاریخچه کوتاهی ندارد. سال 2012 بود که مردی ایرلندی برای ‌آسیب‌زدن به یکی از شاهکارهای «کلود مونه» به تحمل شش سال حبس محکوم شد. نقاشی استاد امپرسیونسیم فرانسه حدود 10 میلیون یورو ارزش‌گذاری شد و ترمیم آن 18 ماه به طول انجامید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴
داعش که وحشیانه تاریخ تمدن ها ر
انابود می کند چی؟
نبايد اين بچه را سرزنش كرد!!عجب حلم و بردباري و برخورد عجيبي!!!خيلي چيزها را بايد از اين ها ياد گرفت نه!!!!
آخه تقصیر بچه چیه! محل نگهداری مناسب نبوده
اگه ایران بود الان والدین پسر تا پرداخت جریمه در زندان بودند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر