بازدید 2423

ادامه اعتراض لبنانی‌ها علیه "بحران زباله‌"

تعدادی از ساکنان شهرهای "عکار" ، "طرابلس"، "صور" و "صیدا" در لبنان با برپایی تحصن مخالفت خود را با فساد در دولت اعلام کرده و خواهان ایجاد راهکاری برای بحران زباله‌ها شدند.
کد خبر: ۵۲۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 29 August 2015
تعدادی از ساکنان شهرهای "عکار" ، "طرابلس"، "صور" و "صیدا" در لبنان با برپایی تحصن مخالفت خود را با فساد در دولت اعلام کرده و خواهان ایجاد راهکاری برای بحران زباله‌ها شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، در این تظاهرات که جمع زیادی از فعالان لبنانی و تعدادی از روسای اتحادیه‌ها و شهرداری‌ها شرکت داشتند، تظاهرکنندگان تاکید کردند که "قدرت فاسد به طور عمدی لبنانی‌ها را به مردمی گرسنه و بدون داشتن حق رای و اظهارنظر تبدیل کرده است."

ساکنان طرابلس نیز تحصنی را در میدان "التل" با شعار "انقلاب علیه فساد اداری و سیاسی" برپا کرده و بر مسالمت آمیز بودن جنبش خود تاکید کردند.

تحصن کنندگان تاکید کردند که مقر دولت، پارلمان و کاخ ریاست جمهوری متعلق به تمامی مردم لبنان است و نباید هیچ طایفه یا حزب مشخصی منحصر شود.

مناطق دیگر لبنان از جمله شهر صیدا نیز صحنه اعتراضات و تحصن اعضای کمپین "جوانان علیه نظام" در میدان "النجمه" بود.

ده‌ها تن از جوانان لبنانی در این تحصن شرکت کرده و خواهان سرنگونی نظام این کشور شدند. آن‌ها تاکید کردند که "تغییر فراگیر تنها راه حل است".

از سوی دیگر وزرای حزب الله لبنان و حزب تغییر و اصلاح به رهبری میشل عون همچنان به تحریم‌ جلسات کابینه ادامه داده و در جلسه روز پنج شنبه شرکت نکردند.

وزرای حزب الله و حزب میشل عون به دلیل "کودتا علیه تفاهم و شراکت" در جلسه روز سه شنبه شرکت نکرده بودند. ساکنان بیروت قرار است روز شنبه تظاهرات گسترده خود در اعتراض به بحران زباله‌ها را از سر بگیرند.

اخیرا و در پی تظاهرات گسترده لبنانی ها در بیروت درگیری‌هایی میان آن‌ها و نیروهای امنیتی رخ داد که به زخمی شدن ده‌ها تن انجامید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر