بازدید 5002
وزیر علوم:

لایحه سرقت علمی به مجلس تقدیم می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: لایحه تخلفات و سرقت علمی به تصویب دولت تدبیر و امید رسیده و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.
کد خبر: ۵۲۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸ 27 August 2015
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: لایحه تخلفات و سرقت علمی به تصویب دولت تدبیر و امید رسیده و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

محمد فرهادی، عصر روز سه شنبه در دیدار با هیات رییسه دانشگاه های آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به مسائل موجود در موضوع مقالات علمی و پژوهشی، افزود: تخلفات علمی دردی است که وجود دارد و ما برای مقابله با آن، آیین نامه هایی درون دانشگاهی و برون دانشگاهی اتخاذ کرده ایم که با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، تخلف کنندگان به مجازات خواهند رسید.

وی همچنین با تاکید بر لزوم بازبینی در رتبه بندی دانشگاه ها، ادامه داد: این موضوع با توجه به تمام ابعاد علمی و آموزشی صورت خواهد گرفت و تخصیص بودجه هم براساس همین رتبه بندی ها انجام خواهد شد.

فرهادی با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی اظهار کرد: برای دست یابی به نتیجه مطلوب، سعی کرده ایم تا بر اساس ضرورت ها، اهمیت و نیاز منطقه، آمایش ها صورت گیرد.

وی با مهم شمردن جایگاه پارک های علمی و فناوری در استان ها گفت: معتقد هستیم که هر استان تنها باید یک پارک داشته باشد و این پارک ها باید با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تعرض به زمین دانشگاه ها نیز اظهار کرد: قصد تعرض به زمین دانشگاه ها مساله ای است که گریبانگیر برخی دانشگاه ها شده و اخیرا نیز در وزارت علوم، گروه حقوقی تشکیل داده ایم تا به مسایل مربوطه رسیدگی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های مختلف دانشگاه های استان گفت: وجود بیش از هفت هزار نفر اعضای هیات علمی در دانشگاه های استان، 240 هزار دانشجو، پارک علم و فناوری و به ویژه وجود منطقه ویژه علم و فناوری، این استان را به عنوان یکی از مناطق و قطب های تولید علم و فناوری در کشور تبدیل کرده است.

سعید شبستری، با بیان اینکه در سال های گذشته رکود علمی در این استان حاکم بود، افزود: این روند اخیرا با تلاش دانشگاه های استان از جمله دانشگاه های تبریز و علوم پزشکی تبریز و پارک علم و فناوری رو به بهبودی است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به جایگاه ایده آل فاصله وجود دارد که به یقین با برنامه ریزی درست و تلاش جهادی دانشگاهیان می توان به جایگاه واقعی رسید.

شبستری با بیان اینکه در حال حاضر از نظر فعالیت های سیاسی در هیچ یک از دانشگاه های استان مشکل خاصی وجود ندارد، گفت: هم اکنون همه تشکل های دانشجویی به صورت قانونمند و نظامند در دانشگاه ها فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: این روزها تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در جامعه زیاد شده که باید برای اشتغال آنها فکر اساسی شود و در این راستا نیز با توجه به نیاز جامعه و منطقه دانشجو پذیرفته شود.

رییس دانشگاه تبریز نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های دانشگاه تبریز در عرصه های مختلف گفت: این دانشگاه از لحاظ تاریخ تاسیس به عنوان دومین دانشگاه کشور و از لحاظ عملکرد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جزو دانشگاه های کم نظیر است و طبق داده های پایگاه بین المللی طلایه داران علم تامسون رویترز(ISI)، این دانشگاه در میان 30دانشگاه تاثیرگذار رتبه چهار را به خود اختصاص داده است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی، افزود: در طول دو سال اخیر در حوزه پژوهشی این دانشگاه جهشی خوب و کارهای موثری در حوزه دانشجویی و دربخش های رفاهی و خدماتی صورت گرفته، که در این راستا با کمترین مسایل نسبت به سایر دانشگاه های کشور روبرو هستیم.

وی ایجاد ثبات، اصلاح برخی شاخص ها، بین المللی کردن دانشگاه، مدیریت مشارکتی و مهندسی فرایندها را از جمله برنامه راهبردی این دانشگاه بیان کرد و گفت: باز تعریف عدالت آموزشی و نحوه میزان تفویض اختیار به دانشگاه ها در حال حاضر، دو موضوع عمومی برای دانشگاه های کشور است، که امیدواریم در آینده نزدیک این مسائل با تدبیر دولت حل شود.

رییس دانشگاه تبریز، با اشاره به نیازهای عمده این دانشگاه اضافه کرد: نیاز به منابع و اعتبارات، مسایل مربوط به پرسنل و تملک اراضی از جمله مواردی است که امید می رود وزارتخانه و دستگاه های ذی ربط هم حمایت های لازم را از دانشگاه داشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز برای سفر یکروزه در تبریز به سر می برد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر