بازدید 8074
رسوایی اطلاعاتی جدید در آمریکا؛

پنتاگون اطلاعات مربوط به مبارزه با داعش را دستکاری کرده است

ماه ها از آغاز عملیات نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه می گذرد و حملات این ائتلاف تاکنون نتوانسته تأثیر قابل توجهی بر وضعیت میدانی این گروه تروریستی داشته باشد. اکنون جدیدترین گزارش ها، حاکی از احتمال دستکاری اطلاعات مربوط به مبارزه با داعش توسط پنتاگون است که می تواند یکی از ریشه های ناکامی در مبارزه با این گروه باشد.
کد خبر: ۵۲۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 27 August 2015
پنتاگون اطلاعات مربوط به مبارزه با داعش را دستکاری کرده استماه ها از آغاز عملیات نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه می گذرد و حملات این ائتلاف تاکنون نتوانسته تأثیر قابل توجهی بر وضعیت میدانی این گروه تروریستی داشته باشد. اکنون جدیدترین گزارش ها، حاکی از احتمال دستکاری اطلاعات مربوط به مبارزه با داعش توسط پنتاگون است که می تواند یکی از ریشه های ناکامی در مبارزه با این گروه باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از واشنگتن تایمز، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حال بررسی اتهاماتی است، مبنی بر اینکه مقامات نظامی آمریکا ضمن دست بردن در ارزیابی های اطلاعاتی، چشم انداز خوشبینانه تری از عملیات نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش ارائه دادند.

چندین مقام آمریکایی که در جریان روند ماجرا هستند، می گویند این احتمال وجود دارد که مقامات اطلاعاتی، نتایج ارزیابی های اطلاعاتی مربوط به مبارزه با داعش را که در اختیار سیاستگذاران این کشور، از جمله شخص باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده قرار گرفته، تغییر داده باشند.

این بازرسی ها پس از آن آغاز شد که دست کم یکی از تحلیلگران غیرنظامی وزارت دفاع آمریکا، به مقامات گفت، شواهدی در دست دارد که مسئولان فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سِنت کام، فرماندهی نظامی آمریکا که مسئولیت هدایت عملیات علیه گروه تروریستی داعش را بر عهده دارد) ارزیابی ها و تخمین های اطلاعاتی را دستکاری کرده اند. هنوز مشخص نیست این کار در چه زمان و یا چه کسی در سنت کام آن را انجام داده است!

منابع آگاه می گویند، تحقیقات اخیر، بر دریافتن این موضوع متمرکز است که آیا مقامات نظامی، پیش نویس ارزیابی های اطلاعاتی را پیش از تحویل دادن به سیاستگذاران آمریکایی دستکاری کرده اند یا خیر؟!

گفتنی است، هرچند مقامات ائتلاف بین المللی می گویند، در ماه های اخیر، موفقیت هایی از جمله کشتن نفر دوم داعش در حملات هوایی را به دست آورده اند، تروریست های داعش همچنان مناطق وسیعی را در عراق و سوریه در کنترل خود دارند.

دستکاری در گزارش های اطلاعاتی یا ارائه ارزیابی غیرواقعی، مسأله ای استثنایی نیست و پیش از این هم دولت جورج بوش به بزرگنمایی گزارش ها در مورد وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق متهم شده بود. در شرایطی که ژنرال جان آلن، مسئول اصلی مبارزه با داعش در دولت آمریکا، ارزیابی مثبتی از عملیات جاری ارائه می کند، اشتون کارتر، وزیر دفاع این کشور معتقد است، جنگ با داعش دشوار است و راهی طولانی برای شکست دادن آن در پیش است.

از زمان اعلام جنگ با داعش تاکنون، دولت آمریکا 3400 نظامی را به عنوان مستشار و مربی نظامی به عراق اعزام کرده است. پنتاگون همچنین حملات هوایی متعددی علیه داعش داشته و توانسته، این گروه را از 25 درصد مناطقی که در عراق در کنترل داشت، عقب براند. با این حال، شهرهای موصل و الرمادی همچنان در تسلط داعش است. گام بعدی برای تحقیقات در این زمینه، ارجاع پرونده به کمیته اطلاعات کنگره است که درباره نقض قوانین و دستکاری در گزارش های اطلاعاتی تحقیق خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی