بازدید 5426

رئیس‌جمهوری اتریش به ایران می آید

رسانه های اتریشی اعلام کردند که هاینس فیشر رئیس جمهوری این کشور به عنوان اولین رئیس جمهور اروپایی در راس یک هیات بلند پایه و 300 نفر از فعالان اقتصادی هفتم سپتامبر (16 شهریور) به ایران سفر می کند.
کد خبر: ۵۲۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 27 August 2015
رسانه های اتریشی اعلام کردند که هاینس فیشر رئیس جمهوری این کشور به عنوان اولین رئیس جمهور اروپایی در راس یک هیات بلند پایه و 300 نفر از فعالان اقتصادی هفتم سپتامبر (16 شهریور) به ایران سفر می کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه هویته این سفر سه روزه را یک رویداد تاریخی برای شرکت های اتریشی که خواهان مشارکت در پروژه های تجاری و سرمایه گذاری در ایران هستند می داند چرا که بسیاری از بازرگانان و تاجران این کشور درصدد ایجاد تاسیس نمایندگی ها و شرکت های خود در ایران هستند.
روزنامه استاندارد هم با اشاره به افرادی که رئیس جمهور را همراهی می کنند گفته است که رئیس اتاق بازرگانی و همچنین معاون صدر الاعظم نیز به ایران سفر خواهند کرد تا هیات اتریشی از تمام امکاناتی که در ایران برای بالا بردن حجم مبادلاتی بین دو کشور می تواند اتفاق بیفتد، بهترین استفاده و بهره را ببرند.

این روزنامه در ادامه مطلب خود در خصوص توافق هسته ای ایران و قدرت های غربی می افزاید: توافق برجام نشان داد که ایران و غرب خواهان برقراری ارتباط های بیشتر در همه زمینه ها هستند و طرفین با وجود اینکه ماه ها مناقشات فراوانی در خصوص برنامه های هسته ای ایران داشتند اما توانستند به صورت برد برد به یک توافق جامع دست پیدا کنند.

خبرگزاری آپا وابسته به دولت این کشور نیز به بازرگانان اتریشی یادآوری کرده است که این بهترین شانس و موقعیت برای آنها است تا روابط خود را با شرکت های مختلف ایرانی تقویت کنند.
آپا گفته است حجم معاملات ایران و اتریش تا سال 2004 حدود 400 میلیون یورو بود که در طی 10 سال گذشته به حدود 232 میلیون یورو کاهش یافته است اما انتظار می رود با سفر فیشر به ایران این حجم از معاملات به میلیاردها یورو افزایش پیدا کند.

آپا در ادامه گفت: تاکنون لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، فدریکا موگیرینی مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدرالاعظم آلمان و فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به ایران سفر کردند از این رو دولت مردان اتریش نیز برای تشدید روابط با جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری یک ارتباط مستحکم هستند که تا 70 سال گذشته چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی بی سابقه بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر