بازدید 3943
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی:

انتقاد از تعرفه بالای واردات لوازم ورزشی

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی با انتقاد از تعرفه بالای واردات لوازم ورزشی گفت: در پی افزایش تعرفه، قاچاق لوازم ورزش رونق یافت.
کد خبر: ۵۲۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵ 27 August 2015
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی با انتقاد از تعرفه بالای واردات لوازم ورزشی گفت: در پی افزایش تعرفه، قاچاق لوازم ورزش رونق یافت.

ابوالقاسم توسلی نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه 75 تا 90 درصد لوازم ورزشی وارداتی هستند، گفت: لوازم ورزشی تولید داخل بسیار کم و کم‌طرافدار هستند و عمده بازار را کالای وارداتی قبضه کرده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته واردات کالای چینی با قیمت مناسب موجب رکود تولیدات داخلی شد و متاسفانه هنوز این فرهنگ که با خرید کالای ایرانی، اشتغال افزایش می‌یابد جای خود را باز نکرده و رغبت به کالاهای خارجی بیشتر از کالای داخلی است.

توسلی تصریح کرد: عدم پشتیبابی سازمان‌های مربوطه و برخی از مشکلات و موانع مانند بیمه و مالیات موجب شد تا تولیدکنندگان در این بازار نتوانند دوام بیاورند و بازار را به رقبای خارجی واگذار کنند.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی در ادامه با اشاره به رکود در بازار لوازم ورزشی گفت: بازار لوازم و پوشاک ورزشی به دلیل قیمت بالا در رکود به سر می‌برد.

وی افزود: به عنوان مثال کفش اسکیت در سال‌های گذشته قیمتی بین 35 تا 80 هزار تومان داشت اما در حال حاضر بین 180 تا 800 هزار تومان قیمت آن متغییر است .

توسلی با انتقاد از این لوازم ورزشی جز الویت هم قرار گرفته‌اند، گفت: باید بررسی شود و لوازم ورزشی که امکان تولید داخلی را دارند با تعرفه پایین‌تر به کشور وارد شوند.

وی افزود: در حال حاضر تعرفه واردات لوازم ورزشی 100درصد است که صحبت‌هایی انجام شده که تعرفه واردات برخی از اقلام تا 70 درصد کاهش بیابد.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی به این نکته نیز اشاره کرد که تعرفه بالا موجب افزایش قاچاق شده و بخشی از لوازم ورزشی نیز به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

توسلی گفت: برخی از واحدهای صنفی به دلیل رکود در بازار به شغل دیگری روی آورده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها