بازدید 5556

دومين قتل در پرونده‌ سارقان طلا فروشي

کد خبر: ۵۲۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴ 24 August 2015
با اعتراف يكي ديگر از سارقان باند مسلح طلافروشي خاني‌آباد به قتل مردي مسن در سال گذشته، پرده از دومين قتل اعضاي اين باند برداشته شد.

به گزارش اعتماد، متهم ارديبهشت پارسال مردي ميانسال را در نقشه‌اي از پيش طراحي شده با اسلحه كلاشينكف به رگبار بسته و به قتل رسانده است. اعتراف او به قتل در حالي است كه پيش از او يكي ديگر از سارقان مسلح طلافروشي نيز به قتل پسري جوان در يك نزاع در تيرماه امسال اعتراف كرده بود.

پرده از اين قتل در حالي كنار رفته است كه متهم پس از دستگيري خود را داود معرفي كرده بود تا تحقيقات پليس براي شناسايي ساير جرايمش با شكست روبه‌رو شود. با اين حال كارآگاهان پليس موفق شدند هويت واقعي او به نام دانيال را كشف كرده و پس از بررسي سوابقش در بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس آگاهي از تحت تعقيب بودن او به اتهام مشاركت در قتل عمد مردي مسن در بروجرد از ارديبهشت ماه سال گذشته باخبر شوند.

هرچند متهم ٢٦ مرداد امسال پس از سرقت مسلحانه از طلافروشي خاني‌آباد بازداشت شده اما دستگيري او از هفتم ارديبهشت پارسال با گزارش يك فقره تيراندازي منجر به قتل در بروجرد آغاز شده بود. در اين روز دو راكب موتورسوار، در كوچه‌اي خلوت مردي ٦٠ ساله را به رگبار گلوله بستند و متواري شدند. با حضور ماموران در صحنه جرم مشخص شد مقتول به دليل شدت جراحات جان خود را از دست داده است. بررسي پوكه‌هاي باقيمانده در محل نيز حاكي از شليك گلوله از اسلحه جنگي كلاشينكف داشت. اين در حالي بود كه در همان ابتدا ردپاي پسر مقتول در قتل مرد مسن به‌وضوح ديده مي‌شد. به اين ترتيب پسر مقتول بازداشت و به پليس آگاهي منتقل شد. او در بازجويي‌ها به استخدام فردي به نام حسين براي كشتن پدرش درازاي ٥٠ ميليون تومان پول اعتراف كرد. در ادامه ماموران مخفيگاه حسين را نيز شناسايي و در عملياتي ضربتي او را دستگير كردند اما او در بازجويي‌ها عامل اصلي قتل را يكي از دوستانش به نام دانيال معرفي كرد.

با فاش شدن هويت واقعي دانيال – سارق مسلح – در پايگاه دهم پليس آگاهي پايتخت، رسيدگي به پرونده قتل او نيز در دستور كار كارآگاهان اين پايگاه قرار گرفت. او كه در ابتدا منكر قتل شده بود سرانجام به كشتن مرد ميانسال اعتراف كرد و گفت: «ارديبهشت پارسال پسري به من و حسين گفت كه حاضر است براي كشتن پدرش، ٥٠ ميليون تومان بدهد. ما هم قبول كرديم. روز حادثه، وقتي هوا تاريك شده بود، مقتول را در مسير بازگشت به خانه‌اش تعقيب كرديم. حسين راكب بود و من هم در حالي كه يك قبضه سلاح جنگي كلاشينكف همراه داشتم، ترك موتور نشستم. وقتي مقتول وارد كوچه شد، با موتور به او نزديك شديم و من او را به رگبار بستم كه چند گلوله به او خورد و ما هم به‌سرعت از محل متواري شديم.»

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر به كشف تمام طلاهاي سرقتي از طلافروشي خاني‌آباد اشاره كرد و از ادامه تحقيقات در پليس آگاهي براي تكميل جزييات پرونده خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل