بازدید 74934

درآمد ماهانه یک راننده کامیون چقدر است؟

اگر فردی امروز بخواهد کامیون نو بخرد باید 400 تا 500 میلیون تومان هزینه کند.
کد خبر: ۵۲۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 21 August 2015
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون وزیر راه و شهرسازیبا بیان اینکه مهمترین چالشی که در حال حاضر در صنعت حمل و نقل وجود دارد غیر واقعی بودن قیمت سوخت است، گفت: پایین بودن قیمت سوخت باعث شده که عملا انگیزه ای برای نوسازی ناوگان در مردم وجود نداشته باشد متاسفانه ما نه برای آلودگی زیست محیطی از کسی جریمه ای می‌گیریم و نه قیمت سوخت قیمت واقعی است که کسی به طور طبیعی راغب باشد که بخواهد ناوگان خود را به موقع بازسازی کند.

به گزارش میزان، داود کشاورزیان افزود: ضمن آنکه همین پایین بودن قیمت سوخت باعث شده است که قیمت خودرو یا سهم ناوگان در قیمت تمام شده حمل و نقل خیلی زیاد باشد یعنی اگر فردی امروز بخواهد کامیون نو بخرد باید 400 تا 500 میلیون تومان هزینه کند.

وی ادامه داد: همچنین اگر فرد یک کامیون نو را از فرد دیگری اجاره کند ممکن است در ماه 12 تا 13 میلیون تومان درآمد داشته باشد حال آنکه باید 8 تا 9 میلیون تومان آن را بابت اجاره یا قسط خرید یک ناوگان پرداخت کند با 2 تا 3 میلیون تومان باقی مانده قطعا نمی تواند هزینه سوخت، دستمزد راننده، تعمیرات، بیمه و خرید قطعات لازم را تأمین کند.

وی اظهار کرد: اگر سوخت واقعی شود درآمد متناسب با آن افزایش پیدا می‌کند و می تواند به جای 12 تا 13 میلیون تومان، ماهانه 20 میلیون تومان درآمد به دست آورد بعد 8 تا 9 میلیون اجاره یا پرداخت قسط را بهتر می‌تواند بپردازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۲
انتشار یافته: ۲۰
تحلیل بسیار سطحی است واقعا جای تعجبه .واقعی سازی قیمت سوخت یعنی افزایش حداقل 2 برابری بلیط ناوگان عمومی که خودش باعث افزایش سفرهای با وسیله نقلیه شخصی میشه و این یعنی الودگی چند برابری محیط زیستی از طرف افزایش هزینه حمل و نقل مستقیما باعث افزایش قیمت تمامی اجناس بالا رفتن تورم میشه سوما مگه واقعی سازیه قیمت بنزین باعث نوسازی ناوگان شخصی و یا حرکت به سمت تولید ماشینهای کم مصرف و استاندارد شد یا حتی موجب کاهش مصرف سوخت شد و دلایل بسیار دیگه در رد این مطلب هست که در اینجا نمیگنجه به هر حال ای کاش مسوولین عزیز قبل از تحلیل هایی که میارن برای افزایش قیمتها یکمی بیشتر به عواقب و نتاجش فکر کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
سید بزرگوار اغلب مدیران هرقدرفکرکنن نمیتوانند نظر کارشناسی بدهند. قطعا" نظر اغلب کامیونداران ورانندگان کارشناسی تر از این مدیراست.
اگر درآمد بالا برود اجاره ثابت می ماند؟؟!!!!
هزینه حمل بخشی از قیمت تمام شده کالای مصرفی مردم است.هر افزایشی روی تمام کالاهای مصرفی اثر دارد.
اگر واقعا می خواهید نوسازی کنید ، کامیون را بدون هیچ گمرکی ، مالیات و با قیمت تمام شده خرید به رانندگان ارائه کنید
پاسخ ها
u j
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
حرف حساب
دوست عزیز قیمت سوخت پایین 12میلیون درآمد دارد قیمت برود بالا،20میلیون درآمد می شود .مگه میشه مگه همچین فرمولی هم داریم؟ لطفا فرمولتان را اعلام فرمائید ماهم گران بخریم و سود بیشتر داشته باشیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اقا خودایی من نیم ساعته دارم تو اینترنت دارم سرچ میکنم ظاهرا فقط تو ایران همچین فرمولی صحت داره البته فکر کنم جناب رییس با احتساب قاچاق سوخت به این فرمول رسیدن
وقتي سوخت گران ميشه در كنار اون همه چيز گران خواهد شد. درسته درآمد بالا ميره ولي از طرف ديگه قطعات گرون ميشه، دست مزد گرون ميشه و .....
اگر ۱۲ بشه ۲۰ یعنی هزینه حمل و نقل کالا در حدود ۶۵ درصد افزایش خواهد داشت
یعنی فروشنده باید ۶۵ درصد قیمتها را ببره بالا
چطور با افزایش قیمت سوخت درآمد از 12 میلیون میشه 20 میلیون. مگه نباید پس از افزایش قیمت سوخت، افزایش قیمت ها به نحوی باشه که افزایش قیمت سوخت جبران بشه. پس درآمد تقریبا" باید ثابت بمونه یا افزایش معقولی داشته باشه تا فشار غیر واقعی به مردم وارد نشه.
ایا بهتر نبود این اقای معاون قدری یا بیشتر در مورد تحلیلش تعمق میکرد یا از کارشناشان خبره نظر میگرفت؟ مدیریت یک هنر است.
قیمت ماشینی که به ملت می فروشند درسته !؟ که مردم بتونند ناوگانشونو بروز کنند!!!!
مشکل اصلی از این خودروسازها و تعرفه واردات است.
مگه قیمت ماشینها واقعی هست تا سوخت واقعی شود
بابا قیمت سوخت برابر قیمت آب معدنی میدونی یعنی چی ؟ نه نمی دانی یعنی چه؟ پس گوش کن اگر حوصله داری ؟
تهیه آب معدنی در بهترین حالات : یک ماشین تانکر 28000 لیتری از سرچشمه های ذلال کوه هتای مثلا" دماوند و یا... آب گیری و به کارخانه انتقال و بعداز یک سری تصفیه های املاحی بسته بندی می شود و به بازار ارسال می گرددد
تهیه نفت خام
بصورت کلی : 1 - عملیات لرزه نگاری یک اداره بسیار قوی علمی در اداره اکتشاف نفت وجود دارد
2 - اداره پترو فیزیک جهت تفسیر نمودار ها که از نمودار های لرزه نگاری بدست می اید
3- اداره زمین شناسی
4 - اداره کل حفاری
5 - اداره مندسی برنامه ریزی چاه حفاری
6- عملیات حفاری اکتشاف
7 - عملیات حفاری توسعه ای
8 - عملیات حفاری توصیفی
9 - عملیات بهره برداری
10- عملیات انتقال به پالایشگاه
11 - عملیات پخش
12- تا پمپ بنزین
(با عرض پوزش بنده بصورت خلاصه وار نوشتم و کلی از ادارت دیگر را به علت اینکه خواننده خسته نشود را ذکر نکردم )
و شمای عزیز یک لیتر بنزین را می خرید 1000 تومان شما عزیزان قضاوت کنید که قیمت بنزین چقدر در می آید
بنده هزینه ها را ذکر نکردم ولی به عنوان مثال هزینه اجاره یک دستگاه حفاری روزانه نزدیک به 50 میلیون تومان منهای کالاهای مصرفی است هزینه یک نموداز از مخزن چیزی حدود 200 تا 300 هزار دلار است این هزینه بسیار ناچیزی در مقابل هزینه های دیگر است و.... حال این یک لیتر بنزین قیمتش واقعا" همین 1000 تومان است ؟


2 - ت
جالبه یکی نگفت چرا درآمد یک آدم کم سواد باید 15 میلیون باشه ولی امان اگه میگفتن یارو دکتره و همچین درامدی داره.عرش به صدا میومد.تو که نمیچاپی تابناک.
با این شیو ه تفکرات که این داره چه فکری کردند این ادم را در این پست منصوب کردند ؟!!!!!!!!
با این حرفها و برداشتهای غلت الان دیگه بهترین موقع برای تعین جانشینی این اقا است
زود اقدام شود یا بهتر است بگوئیم سریعا اقدام و نتیجه را به سمع و نظر مردم برسانید
نتیجه گیری و تحلیل یک مقام مسول "رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون وزیر راه و شهرسازی" چقدر سطحی و دور از واقعیت است
وای بحال سازمانی که همچین رییس تحلیلگری داره.حالا معلوم میشه که چرا وضعیت حمل ونقل وراههای مملکت این وضعیت اسفبار رو داره.
اینا خوب یاد گرفتن هر چیزیرو وارونه و به نفع خودشون تفسیر کنند هزینه دوبرابر بشه درامد هم دوبرابر میشه ؟؟!!
معلوم نیست با چه سطح معلومات و با چه سوادی این بابا این مسئولیتو گرفته
بابا جلوتر ازنوك بيني چيزهاي ديگري هم هست اونجا رو هم نگاه كنيد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار