بازدید 4774
واشینگتن از توافق تهران و آژانس راضی است

جان کربی: ایران و آمریکاروابط دیپلماتیک ندارند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشینگتن از ساز و کار توافق صورت گرفته میان ایران وآژانس، اطلاع و رضایت دارد.
کد خبر: ۵۲۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷ 20 August 2015
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشینگتن از ساز و کار توافق صورت گرفته میان ایران وآژانس، اطلاع و رضایت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی خود با اشاره به تعهدات قانونی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره محرمانه نگهداشتن اطلاعات کشورهای عضو، تاکید کرد واشنگتن آژانس را مجبور نمی کند تعهدات قانونی خود را نقض کند.

این در حالی است که نمایندگان کنگره بارها از دولت آمریکا خواستند که آژانس را تحت فشار قرار دهد تا اطلاعات توافق میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران را در اختیار کنگره بگذارد.

جان کربی ضمن تاکید بر کارآمد بودن نظام بازرسی های تعیین شده در برجام گفت: واشنگتن به ساز و کار توافق شده بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره بازرسی از برنامه هسته ای ایران کاملا اطمینان دارد.

وی با اشاره به ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره توافق بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: واشنگتن پیش از این ادعا هم از ساز و کار توافق شده آگاه بوده و از آن راضی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره بازگشایی سفارت انگلیس در تهران و احتمال بازگشایی سفارت واشنگتن گفت: ایران و آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند که درباره بازگشایی سفارت ها گفتگو کنند.

کربی مدعی شد: آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند به هر مکانی از جمله مکان های نظامی در داخل ایران دسترسی داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار