بازدید 13655

تبعیض علیه زنان حتی در هوا!

تبعیض علیه زنان در محل کار تا چه حدی است؟ براساس تحقیقات پژوهشگران اروپایی، حتی در دمای هوا نیز این تبعیض وجود دارد.
کد خبر: ۵۲۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 19 August 2015
تبعیض علیه زنان در محل کار تا چه حدی است؟ براساس تحقیقات پژوهشگران اروپایی، حتی در دمای هوا نیز این تبعیض وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اکثر دفاتر کاری جدید از سیستم های تهویه ای استفاده می کنند که دمای آن بر اساس میانگین سوخت و ساز در بدن یک مرد معمولی چهل ساله با وزن 70 کیلوگرم تنظیم شده است.

تنظیم دما بر این اساس برای اولین بار در دهه شصت قرن گذشته مورد استفاده قرار گرفت اما وضعیت امروزه بدین گونه نیست و به گفته دو پژوهشگر به نام های " بوريس كينگما " و " ووتر وان ماركن ليتشنبيلت " از مرکز پزشکی دانشگاه ماستريخت هلند به سی.ان.ان این وضعیت امروزه تغییر کرده است.

این پژوهشگران در تحقیقی که نشریه علمی "Nature Climate Change" آنرا منتشر کرد، اعلام کردند که باید معیارهایی را برای دمای هوا بر اساس " ساختار بدن " افراد در ساختمان محل سکونت یا محل کار تعیین کرد تا فضای مناسب برای اکثر کارکنان فراهم شود.

به گفته این محققان، مساله فقط به جنسیت مربوط نمی شود بلکه به گروه های سنی مختلف مانند سالخوردگان یا کودکان نیز ربط دارد که میانگین سوخت و ساز در بدن آنان با میانگینی که به عنوان معیار برای یک مرد شصت ساله درنظر گرفته می شود، تفاوت دارد.

کینگما که کارشناس بیولوژیک است، دراین باره می گوید: زنان معمولاً جثه کوچکتری از مردان دارند، ولی میزان چربی در بدن آنان بیشتر از مردان است و میانگین سوخت و ساز در بدن آنان 20 تا 35 درصد کمتر از مردان است و به همین دلیل، احتمال اینکه زنان درمحل کارشان با شال و پتو مشاهده شوند، بیشتر است.

تحقیقاتی که درباره شانزده زن انجام شده است، نشان می دهد دمای هوای مناسب برای زنان پنج درجه فارنهایت بیشتر از مردان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۸
تورو خدا اینقدر به این بحثهای بچه گانه که غربیهای بیکار راه انداخته اند دامن نزنید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ببخشید برای شما چی مهمه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
یعنی شما تا به حال برخورد نکردید در جایی که شما هنوز هم کمی گرمتونه، خانم ها احساس سرما میکنند؟
بعد چون شما به این چیزها توجه ندارید خیلی بزرگ و عاقل هستید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
به هیچ وجه بچگانه نیست، خیلی از امکانات عمومی حتی ابعاد صندلی ها در مکان های عمومی، ابعاد عناصر داخل اتوموبیل و خیلی چیزهای دیگه بر اساس ابعاد بدن مردان اون هم مردان بخشی از کره زمین ساخته و همه گیر شده.
مردان ما که پیش رو در بحث دموکراسی و آزادی بیان هستند حتی مسائل به این سادگی رو در مورد پنجاه درصد انسان هایی که مثل اون ها نیستند رو بچگانه و بی اهمیت می دونند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
غربیهای بیکارررررر؟
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
بحث بچگانه نیست. من هم این مشکل رو هم محل کارم و هم تو خونه با آقایون دارم. همشون متهمم می کنند که سنسورهات کار نمی کنه. الان فهمیدم که حق داشتم سردم بشه.
گرفتن ژست دفاع از حقوق زنان و بیان نظریاتی با مضمون اینکه زنان در جامعه ما با ظلم روبرو هستند معمولأ از کسانی بروز میکند که ذره ای به زن احترام و عزت قائل نبوده و فقط قصد استفاده ابزاری برای معرفی خود بعنوان روشنفکر هستند . البته بوی تعفن این نظرات بلند شده است.
همیشه همین بوده و خواهد بود
همه چیز به دلخواه مرداس
خوب مثلا چکار کنیم؟یه روز در میون دما رو عوض کنیم خوبه؟!!یه روز واسه بچه ها/یه روز واسه سالخوردگان/یه روز واسه زنها/یه روز واسه مردا
آخه اینم شد خبر؟
پس علیه مردان غیر معمولی بیشتر یا کمتر از چهل ساله و یا دارای وزن بیشتر و یا کمتر از 70 کیلوگرم هم تبعیض صورت گرفته.. این مردان معمولی 40 ساله هفتاد کیلویی خیلی دیکتاتورند..
حالا راه حل چیه؟ خانم ها اگه سردشون بشه می تونن لباس بیشتری بپوشن ولی اگه دمای هوای محیط کار را ببرند بالا آقایون باید لباس کمتری بپوشن!
بهتره پس تفکیک بشن که زن ها اتاقاشون با مردها جدا باشه تا این مشکل بوجود نیاد. این تبعیض نیست این گزارش رو فمنیستا انجام ندادن ؟
ای خدا ااااااااااااااااااااااااااااا ازدست این زنها
در ایران که زن و مرد با هم گرما میخورند توی اداره
این تبعیض نیست چون آنهابا توجه به پوشش کم زنان نسبت به مردان در غرب، این مساله را بیان می کنند که اگر لباس و پوشش طبیعی و فطری زنان را به حساب بیاوریم زنان هم در این مورد مثل مردان میشوند.
(نکته جالب در برخورد و ظلم به زنان در غرب اینست که پوشش رسمی و حتی غیر رسمی مردان که اگر لباس هم نپوشند خیلی به جایی بر نمی خورد، کامل است یعنی کت و شلوار و حتی کراوات اما درباره زنان که ناموس خلقتند و عقل و فطرت و ادیان بر پوشیده بودن آنها تاکید دارد، قائل به لباسهای نامناسب و عریان می باشند و به اسم آزادی و برابری زن رااسیر کرده و درجهت امیال کثیف و حیوانی خود سوق میدهند. )
فعلا که همین غربیهای بیکار دارای شعور بیشتری نسبت به بقیه هستند
اتفاقا اصلا بچه گانه نيست و موضوع تبعيضه كه خيلي مهمه
با سلام
مگه ترموستات ندارن تو اتاقشون
خب هر جور میخواد تنظیم کنه دیگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی