بازدید 20934
۹

برترین و تاریخی ترین گوشی های نمادین تاریخ!

اگر از کاربران بپرسید، گوشی موبایل مورد علاقه آنها چه بوده است، با پاسخ های متفاوتی روبه رو می شوید؛ اما در این میان، برخی از گوشی ها نامشان بیشتر به گوش می خورد؛ گوشی هایی که در دوره و عصر خود به عنوان یک نماد از تحول دیده می شدند و بسیاری از کاربران به آنها اقبال داشتند.
کد خبر: ۵۲۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 19 August 2015
برترین و تاریخی ترین گوشی های نمادین تاریخ!
اگر از کاربران بپرسید، گوشی موبایل مورد علاقه آنها چه بوده است، با پاسخ های متفاوتی روبه رو می شوید؛ اما در این میان، برخی از گوشی ها نامشان بیشتر به گوش می خورد؛ گوشی هایی که در دوره و عصر خود به عنوان یک نماد از تحول دیده می شدند و بسیاری از کاربران به آنها اقبال داشتند.

به گزارش «تابناک»، لفظ نمادین در دنیای موبایل برای بسیاری از خلاقیت ها و گوشی ها به کار گرفته شده، اما سؤال اصلی این است که کدام دستگاه ها همچنان در گذر زمان به عنوان دستگاه های نمادین شناخته می شوند؟ دستگاه هایی که در زمان خود به عنوان برترین نمونه ها بودند و امروز نیز با نگاه به آنها می توان فهمید، چرا به عنوان گوشی های نمادین از آنها یاد می شود.

برترین و تاریخی ترین گوشی های نمادین تاریخ!

1 – نوکیا 3310

وقتی صحبت از گوشی های موبایل باشد، اولین نمونه نمادین را باید بدون شک نوکیا 3310 انتخاب کرد. شاید خود شما از آن دسته از کاربرانی باشید که زمانی با این گوشی کار کردید، یا یکی از دوستان و آشنایان شما آن را داشته است. این گوشی و برادر بزرگتر آن یعنی 3210 همان گوشی هایی هستند که نوکیا را به سلطان بازار موبایل تبدیل کردند.

این گوشی های موبایل آنچه تا پیش از آن به عنوان گوشی موبایل شناخته می شد – گوشی های شبیه به بی سیم – برای همیشه از بازار بیرون راند و با طراحی سخت جان و باتری فوق العاده خود 3310 تبدیل به گوشی نمادینی شد که بازار و صنعت موبایل را متحول کرد.

برترین و تاریخی ترین گوشی های نمادین تاریخ!

2 – موتورولا RAZR V3

اگر 3310 نوکیا را نوکیا کرد، گوشی RAZR V3 هم موتورولا را بر سر زبان ها انداخت. قبل از V3 مفهوم یک گوشی موبایل باریک اساسا نا آشنا بود و گوشی های موجود در بازار در زمان V3 در مقایسه با آن و طراحی بسیار باریک آن حکم آجر و خشت را داشتند!

این طراحی به قدری در بازار با استقبال روبه رو شد که موتورولا برای چندین سال پیاپی آن را ادامه داد و نه تنها آن گوشی ثابت کرد که یک گوشی بسیار باریک و زیباست، بلکه مفهوم گوشی های دردار یا Flip را نیز به خوبی برای کاربران جا انداخت. این گوشی بود که رقبای موتورولا را به فکر انداخت تا بهتر در مورد طراحی موبایل های خود تفکر کنند و عصر جدیدی را در طراحی موبایل رقم زد.

برترین و تاریخی ترین گوشی های نمادین تاریخ!

3 – نوکیا N95

در این زمان بازار موبایل سه بازیگر اصلی دارد: نوکیا، موتورولا و بلک بری. بازار در حالتی از رقابت نزدیک بین این سه رقیب به پیش میرود که ناگهان N95 ظهور می کند و برای اولین بار مفهوم گوشی پرچم دار مطرح می شود. قطعا نوکیا N95 را باید تنها به یک دلیل به عنوان یک گوشی نمادین شناسایی کرد.

این گوشی توانست برای اولین بار جنگی را در بازار موبایل به راه اندازد که تا به امروز نیز ادامه دارد و آن جنگ بر سر دوربین بود. این گوشی با یک طراحی زیبا و سیستم عامل قدرتمند خود – البته در آن زمان قدرتمند – یک دوربین در نوع و زمان خود فوق العاده در اختیار کاربران می گذاشت و همین ها بود که منجر به فروش ده ها میلیونی این گوشی بود.

برترین و تاریخی ترین گوشی های نمادین تاریخ!

4 – اپل آیفون 3G

بگذارید کاملا منصفانه قضاوت کنیم که فهرستی از گوشی های نمادین بدون حضور آیفون قطعا ناقص است. اما ما اینجا قصد نداریم از اولین آیفون تولید شده سخن بگوییم، بلکه به نظر باید آیفون 3G را گوشی نمادین معرفی کرد، زیرا این گوشی بود که اشکالات و کاستی های آیفون اولیه را به کلی برطرف و با استفاده از یک ابزار مفهوم گوشی هوشمند را برای اولین بار به شکل واقعی طرح کرد: مفهومی به نام App Store.

قبل از استفاده از App Store بر روی این گوشی مفهوم اپلیکیشن موبایل به عنوان آنچه امروز می شناسیم کاملا تخیل بود. وقتی App Store در جولای 2008 راه اندازی شد، تنها 552 اپلیکیشن را در بر داشت؛ اما تا ژانویه 2009 این رقم به 15 هزار مورد رسید و یک میلیارد بار از App Store دانلود ثبت شد.

برترین و تاریخی ترین گوشی های نمادین تاریخ!

5 – T-Mobile G1

مجموعه ای از شرکت ها به رهبری گوگل برای مقابله با آنچه اپل به عنوان آیفون به بازار داده بود، با گوشی با نام G1 ساخته شده توسط شرکت تایوانی HTC علم رقابت بلند کردند و این اولین گوشی اندروید تاریخ است. اولین گوشی مجهز به سیستم عاملی که امروز سلطان بازار سیستم عامل های موبایل شده است.

اما این گوشی فقط به خاطر سیستم عامل خود نمادین نیست، بلکه بخشی از شهرت خود را در این میان، مدیون تلفیقی از سنت و مدرنیته است. صفحه کلید این هوشمند که کشویی بیرون می آمد، مفهومی است که به مرور زمان ناپدید شد اما در زمان خود هنوز بسیار طرفدار داشت.

برترین و تاریخی ترین گوشی های نمادین تاریخ!

6 – سامسونگ Galaxy Note

در سیر تحول هوشمندها، آیفون که برای خود ابرقدرتی بود، اولین رقبای خود را از آسیا دید. اچ تی سی با اولین گوشی اندروید تاریخ ضربه اول را به آیفون و اپل وارد کرد، اما ضربه کاری تر را سامسونگ با معرفی Galaxy Note رساند.

این هوشمند به این دلیل نمادین است که برای اولین بار چیزی به نام مفهوم فبلت را معرفی و صنعت فبلت را پایه گذاری نمود. امروزه کاربران به صفحات بزرگ در گوشی های هوشمند عادت کرده اند؛ اما تا قبل از Note داشتن یک صفحه نمایش 5.5 اینچ مسخره و تنها مایه دردسر بود. اما سامسونگ با Galaxy Note نشان داد که ماجرا می تواند متفاوت باشد و این خط سیر تا به امروز با موفقیت ادامه دارد.

برترین و تاریخی ترین گوشی های نمادین تاریخ!

7 – موتورولا Moto G

در حالی که سامسونگ کاملا انقلابی در حال فتح بازار بود و عملا جبهه پرچمداران را به پیش می برد، موتورولا در جبهه ای دیگر، یعنی گوشی های میان و پایین رده وارد شد و اختراع بزرگ آن بعد از RAZR V3 مانند طوفانی یکباره بازار را درنوردید.

طراحی فوق العاده قاب های قابل تعویض و یک اندروید خالص بر روی این هوشمند، منجر به آن شد که در جایی که سایر تولید کنندگان، گوشی های خود را با انواع و اقسام مخلفات پر می کردند – و در نتیجه عملکرد هوشمند را تضعیف می نمودند– Moto G با عملکرد بهینه و سریع خود شناخته شود. این هوشمند در واقع اولین گوشی بود که جبهه ای در برابر جبهه پرچمداران ایجاد و در آن قدرت نمایی نمود. جبهه میان رده ها که اکنون غول های چینی همچون هوآوی و شیائومی در حال مبارزه برای فتح آن هستند.

برترین و تاریخی ترین گوشی های نمادین تاریخ!

قطعا نام بسیاری از گوشی های دیگر را نیز می شد در این فهرست گنجاند. از جمله نوکیا 1100 که در ایران طرفداران فراوان دارد، نوکیا 6600 که در زمان خود اسطوره بود، اریکسون P1، گوشی های iMate و بسیاری از هوشمندهای جدید؛ اما ما بیش از همه بر مواردی تأکید داشتیم که تحولی اساسی در بازار و خط سیر تاریخی گوشی های موبایل ایجاد کرده اند. اگر به نظر شما چیزی در این میان از قلم افتاده است، در بخش نظریات آن را با ما در میان بگذارید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۹
نوکیا 8800 معروف به هشتادوهشت جواد
GLX رو يادتون رفته تو فهرست بيارين
سوني اريكسون Tرو يادت رفت
6630
نوکیا 6600 را قبل از n95 یادتون رفت
نوکیا 6630 رو یادت رفت...
نه قربان
نمادی ترین گوشی در ایران وجهان بدون شک مدل 2110 نوکیا هستش،که مفهوم موبایل با آن بوجود آمد.
اون موقع خیلی از شما در حال تیله بازی بودید و تا سالهای بعدش هم اصلا موبایل نمیدونستین چیه!
گوشی 66 جواد رو فراموش کردید خخخخ
6600 چی؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار