بازدید 35242
شرط وزارت ارتباطات برای فیلتر نشدن تلگرام، محقق شد؛

«کلیپی»، ربات استیکرساز تلگرام از کار افتاد!

چندی پیش، همزمان با مشاهده اختلالاتی در عملکرد تلگرام در ایران و قوت گرفتن شایعه فیلتر شدن آن، وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤالی درباره احتمال فیلتر شدن تلگرام گفت: مسئولان تلگرام تماس گرفته و عذر خواهی و عنوان كردند این امكان را در ایران مسدود می‌کنند تا در کشورمان حضور داشته باشند.
کد خبر: ۵۲۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 18 August 2015
نه! ظاهرا قرار نیست تلگرام به سرنوشت وی چت مبتلا شود؛ این را می‌شود از تغییراتی که در ساعات اخیر در این پیام رسان محبوب برای کاربران ایرانی ایجاد شده، دریافت!

به گزارش «تابناک»، کاربران پرشمار پیام رسان تلگرام در ایران در ساعات گذشته، شاهد تغییری در این نرم افزار بودند که می‌تواند به نوعی ضامن تداوم فعالیت این نرم افزار محبوب در ایران باشد، زیرا خبر می‌رسد ربات مشهور «کلیپی» (با آی دی cliippy@) از کار افتاده و از شب گذشته برای کاربران ایرانی، آفلاین شده است.

کلیپی رباتی است که می‌توان به کمک آن از فایل‌های تصویری استیکر ساخت و همین قابلیت، همواره گلایه مسئولان از این نرم افزار را موجب شده است، زیرا به باور برخی از ایشان، موجبات وارد آمدن ضربه به شخصیت های مختلف در کشور و حتی زیر پای گذاشتن اصول اخلاقی را موجب شده است؛ آنقدر که وزیر ارتباط تلویحا شرط فیلتر نشدن تلگرام در ایران را حذف قابلیت استیکر سازی از این نرم افزار ذکر کرده بود.

این ربات ـ که یکی از ربات‌های کاربردی پیام رسان تلگرام است ـ در حالی از دسترس کاربران ایرانی خارج شده که هیچ اختلالی در عملکرد دیگر ربات های این نرم افزار دیده نمی‌شود تا این گزاره قطعی به نظر برسد که مکاتبات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با مدیران شرکت تلگرام به ثمر نشسته و این اتفاق به درخواست دولتمردان کشورمان رقم خورده است؛ هرچند هنوز رسما از انسداد کلیپی در ایران خبری منتشر نشده است.

گفتنی است، چندی پیش، همزمان با مشاهده اختلالاتی در عملکرد تلگرام در ایران و قوت گرفتن شایعه فیلتر شدن آن، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره احتمال فیلتر شدن تلگرام گفت: پس از اعلام این نکته که انتشار استیکرهای غیراخلاقی را تحمل نمی‌کنیم، مسئولان تلگرام تماس گرفته و عذرخواهی نموده و عنوان كردند، سیستمی برای همه كاربران دنیا طراحی کرده‌اند كه كاربر بتواند استیكر بسازد، اما نمی‌دانستیم برخی كاربران در ایران از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند؛ بنابراین عنوان کردند این امكان را در ایران مسدود می‌کنند تا بتوانند در کشورمان حضور داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در پاسخ آنان عنوان كردم كه در صورت عدم تكرار این موضوع، این نهاد نیز ممانعتی از فعالیت تلگرام در ایران ندارد و تلگرام در ایران مسدود نمی‌شود.

بدین ترتیب، به نظر می‌رسد سایه فیلترینگ از سر تلگرام دور شده است؛ فیلترینگی که روزگاری نرم افزار وی چت مشمول اعمال آن شد چراکه برخی قابلیت های آن به زعم مسئولان کشورمان، مشکلاتی برای جامعه به همراه آورده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۹
مملکت ما فقط همه چی ایناش مهمه باید به مزاج آقایون خوش بیاد...

اگر فکر مسائل اساسی مملکت بودن شاید خیلی بیشتر از دنیا جلو بودیم...

جنبه و جنم هیچی ندارین فقط با محدودیت و اینا خودتون رو راحت کنین...
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
حالا باز بگین تقصیراحمدی نژاده!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
متاسفانه مردم هم خودشون سواستفاده کن هستن. نمونش شبکه های اجتماعی فوتبالیست ها و هنرمندان که یهو میریزن آبرو مملکت رو میبرن.
محدوديت پايدار نمي ماند
الان سه روزه اینترنت بحال تعطیل در اومده چه برسه به شبکه های اجتماعی
وزیر مخابرات باید ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ما وزیری به اسم وزیر مخابرات نداریم
شاید بشود با سرعت گیر مانند خیابانها مسئله حل کرد
این رباتها که خیلی باحالند ...............................
تو اينجا و تو خيلي چيزها دوست داريم كه شيپور رو از طرف گشادش فوت كنيم
برای همه دنیا قابل استفاده هست بجز ایران،
شخصیت وملت را در دنیا زیر سوال نبرید، عزت برای ملت بخرید نه...
یه سری چیزا را تحریمیم یه سری چیزا را هم از داخل تحریم میشیم و صلاح نمی ببینند !!
اگر به مشکلات و مسائل مهم کشور اینجوری رسیدگی و پیگیری میشد الان از امریکا هم جلو بودیم
مطمئن باشید موضوع اخلاقی نیست و یک مساله مالی در میان است.
متاسفانه با این رباط کلی استیکر توهین امیز دشنام و تصاویر مستهجن ساخته میشه و به کاربران ارسال میشه که هیچ اصول اخلاقی نمپذیرد
الله اکبر،الله اکبر؛احسنت بر وزیر محترم چون اسلام و مملکت با همین استیکرها به خطر افتاده بود،البته اسلام ما نه اسلامم امریکائی ها
از دیروز اینترنت اهواز دچار اختلال شده بنده 90 هزار تومان در ماه میدم و اینترنت وایرلس از شرکت راصد میگیرم
تماس که گرفتم گفتن مشکل سراسریه و تا آخر هفته حل میشه
آیا ارتباطی داره به فیلترینگ ؟
وزیر ارتباطات گفتن در صورت عدم تکرار این موضوع، ممانعتی با فعالیت تلگرام در ایران ندارند. آخه کدوم موضوع؟ تلگرام که کار اشتباهی نکرده که امکان استیکرسازی رو ایجاد کرده.مشکل بی فرهنگی یه عده اس که از هرچیزی به جای استفاده درست، سوء استفاده میکنند و دیگران هم بدون تفکر دنباله روی اونها میشوند.
تلگرامم آرزوست
مشکل استیکر نیست. مشکل حذف درامد هنگفت اس ام اس اوپراتوراست.
همه مشکلات حل شده فقط این مشکل مونده بود!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها