بازدید 110580

دلایل دختران مجرد برای ازدواج نکردن

یک نظرخواهی سرپایی از ۵ دختر در سنین متفاوت؛ ۱۸ تا ۳۷ ساله. اینکه نظرشان درباره تجرد چیست؟ چه بر آنها گذشته و به آینده چه نگاهی دارند؟
کد خبر: ۵۲۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 16 August 2015
خبرآنلاین در گزارشی نوشت:

 18، 23، 27، 33 و 37 ساله. نامشان را فرض كنید مینا،‌ الهام، منصوره، تبسم و رعنا. همگی مجرد و از طبقه متوسط. سوال‌های مشتركی كه به آن پاسخ دادند درباره ازدواج بود. این كه چقدر مشتاقند متاهل شوند، چه سختی‌هایی را به خاطر مجرد بودن تحمل می‌كنند، تجرد چه مزایایی برایشان دارد، دلایل علاقه یا بی‌علاقگی‌شان به ازدواج چیست و خلاصه‌ توصیفی از آنچه پشت سر گذاشته و پیش رو می‌بینند.

این گزارش، صرفا بخش‌هایی از حرف‌های چند نفر از مصاحبه‌شوندگان است. نیاز به توضیح ندارد كه نظرات مختلفی درباره ازدواج وجود دارد و دختران زیادی هم هستند كه به دلایل مختلف تمایل زیادی دارند ازدواج كنند حتی اگر مجبور شوند از بعضی خواسته‌هایشان بگذرند، اما در اینجا پاسخ‌هایی با نگاه‌های متفاوت‌تر آورده شده‌ تا شاید توجه بیشتر كارشناسان و مسئولان حوزه خانواده را به دلایل افزایش سن ازدواج و تجردگزینی جوانان جلب كند.

این هم بدیهی است كه این گزارش می‌تواند ادامه داشته باشد، نظر خانواده‌ها، كارشناسان، افراد متاهل و پسرهای مجرد را هم شامل شود و با شنیدن حرف آنها،‌ دغدغه‌ها، تمایلات و مشكلاتشان در گزارشها و گفتگوهای دیگر، به ابعاد بیشتری از ماجرا دست پیدا كنیم.

مادرم تمام عمرش را كار كرد


مینای 18 ساله، منتظر نتایج كنكور است. می‌گوید مطمئن است در رشته دلخواهش پذیرفته می‌شود چون خیلی تلاش كرده و این روزها اصلا مگر ممكن است كسی دانشگاه نرود؟ سوالم را كه می‌پرسم لبخندی می‌زند و می‌گوید: حالا كه خیلی زود است. تمام دغدغه‌ام تا حالا كنكور بوده و اصلا به ازدواج فكر نكرده‌ام. و بعد از مكث كوتاهی اضافه می‌كند: راستش را هم بخواهيد، به پسرها چندان اعتماد ندارم. اما اگر كسي باشد كه بتوانم اعتماد كنم چرا كه نه؟ هیچكدام از دوستهایم ازدواج نكرده‌اند، حتی نامزد هم ندارند و اینطوری من اولین عروس در جمع دوستانه‌مان می‌شوم كه هیجان‌ بیشتری دارد.

در جواب این كه منظورش از اعتماد چيست، می‌گوید: اين كه مرا نگذارد و برود سراغ خوشگذراني خودش، اين كه قدر زحمت‌هايي كه مي‌كشم را بداند، اين كه وقتي ديگر جوان نبودم باز هم مرا دوست داشته باشد، بي‌وفايي نكند. من زندگی پدر و مادر خودم را دیده‌ام؛ سال‌ها سختی و اجاره‌نشینی. دیده‌ام كه مادرم چطور خسته از سر كار برمی‌گشت و تازه مشغول كارهای خانه می‌شد. می‌بینم كه حالا چطور پیر و تكیده شده است. حالا برادرم برای تحصیل به خارج از كشور رفته است. من هم كه دیر یا زود ازدواج می‌كنم. می‌مانند مادر و پدرم.

مینا كه می‌گوید مراقب است اوضاعش شبیه مادرش نشود، می‌گوید: پدر من مرد خوبی است و می‌دانم كه هوای مادرم را دارد؛ اما خستگی و دردهای استخوانی و روحی مادرم را كه نمی‌تواند درمان كند. آن روزهاي سخت لازم بود به مادرم كمك كند. این مادرم بود كه وقتی ما مشغول درس و بازی بودیم و پدرم تلویزیون می‌دید، در حال پخت و پز و جمع و جور كردن خانه بود. حتی بیشتر از مادران دوستانم كه شاغل نبودند به اوضاع خانه رسيدگي مي‌كرد. حالا كه بزرگ شده‌ام می‌فهمم چرا. به خاطر حرف مردم؛ كه نگویند شاغل است و به زندگی‌اش اهمیت نمی‌دهد. برای این كه خلاء بیرون از خانه بودنش را پر كند. خواب و استراحت را به خودش حرام می‌كرد كه مبادا هر كدام از ما كمبودی احساس كنیم.

می‌پرسم یعنی نمی‌خواهی شاغل باشی؟ نمی‌دانم، شاید هم بخواهم. ولی شايد اصلا بهتر است با يك نفر كه پولدار باشد ازدواج كنم. چون اگر وضع مالی همسرم خوب باشد لازم نیست این همه كار كنم، یا می‌توانیم برای بزرگ كردن بچه‌ها و كارهای خانه يك نفر را استخدام كنیم، يا اين كه با همسرم شرط مي‌كنم او هم كارهاي خانه را انجام دهد؛ هرچه باشد، زندگي مشترك است ديگر. می‌دانم مثل مادرم آنقدر فداكار نیستم كه زندگی‌ام را وقف دیگران كنم و بعد ببينم هركس چطور راه خودش را مي‌رود. به چروك صورتش كه نگاه می‌كنم، هم قدردانم، هم از اين آینده‌ می‌ترسم.

حقوقی كه با ازدواج سلب می‌شود


الهام 23 سال دارد و دانشجوست. در دانشگاه آزاد، مهندسی شیمی می‌خواند. دنبال كار است اما فعلا شاغل نیست. وقتی می‌فهمد قرار است درباره تجرد و تاهل حرف بزنیم، تعجب می‌كند: این موضوع كه دیگر حرف زدن ندارد،‌ این همه كارشناس درباره ازدواج حرف می‌زنند و نتیجه‌ای گرفته نمی‌شود، حالا با گفتگوی من و شما به چه نتیجه‌ای قرار است برسیم؟ با این حال به سوال‌هایم پاسخ می‌دهد. از او می‌خواهم نظرش را درباره ازدواج بگوید: ببینید، من هم مثل هر دختر دیگری خواستگارانی داشته‌ام. اما چیزی كه باعث شده به هیچكدام از آنها جواب مثبت ندهم، این است كه با شرایط بعد از ازدواج مشكل دارم و فعلا تجرد را ترجیح می‌دهم.

درباره شرایط بعد از ازدواج، توضیح می‌دهد: منظورم این است كه من الان به عنوان یك دختر مجرد حقوقی دارم كه بعد از ازدواج از من سلب می‌شود. فكر كنید من الان می‌توانم به سفرهای خارجی بروم ولی هنگامی كه ازدواج كنم حتما باید از شوهرم رضایتنامه داشته باشم. چرا وقتی وارد مرحله دیگری از زندگی شده‌ام و قاعدتا باید امتیازاتی به دست بیاورم،‌ همان حقوقی كه هنگام تجرد داشته‌ام را هم باید از دست بدهم؟ مشكلات حق تحصیل، حق اشتغال، حق طلاق و ... را هم كه دیگر همه می‌دانند.

وقتی می‌گویم این حقوق را می‌توان جزو شروط ضمن عقد آورد، پاسخ می‌دهد: بله، اما همه پسرها كه چنین شروطی را قبول نمی‌كنند. من با چند نفر از خواستگارانم درباره این مسائل حرف زده‌ام اما آنها به جای این كه فكر كنند قرار است چیزی را امضا كنند كه حقوق طبیعی مرا تضمین می‌كند، فكر می‌كردند در حال از دست دادن حقوقی هستند و به من امتیاز ویژه‌ای می‌دهند! تصور می‌كردند اگر از حق طلاق حرف می‌زنم یعنی اصلا آینده‌ای برای زندگی مشترك قائل نیستم و از همان اول زندگی دنبال جدا شدنم. اگر این موارد جزو قانون بود، آنها برای رعایت این اصول كه ما را با هم برابر می‌كند، مردد نبودند و به نظرشان طبیعی می‌آمد، اما حالا كه باید به دفتر ثبت اسناد رسمی بیایند و برگه‌ای را امضا كنند، فكر می‌كنند به آنها ظلم می‌شود!

الهام در پایان حرف‌هایش تاكید می‌كند: من به شدت اعتقاد دارم بعد از ازدواج هم لازم است حریم شخصی و استقلال فردی‌ زن و شوهر حفظ شود. با این حساب، ترجیح می‌دهم تا زمان پیدا شدن كسی كه با این خواسته‌ها مخالفتی نداشته باشد،‌ مجرد بمانم. چرا خودم را در شرایطی قرار بدهم كه اگر پشیمان شدم یا مشكلی پیش آمد، هیچ راه بازگشتی نداشته باشم؟ چرا خودم را گرفتار كنم؟

چرا دخترها خواستگاری نكنند؟

منصوره، شاغل است و 27 سال دارد. گرافیك خوانده و حالا در یك نشریه فعالیت دارد. می‌گوید حقوق خوبی می‌گیرد و از شرایط شغلی‌اش راضی است و همین را مقدمه‌ای می‌كند برای این كه به این سوالم پاسخ بدهد كه چرا تجرد؟ ببیند، من با یك موضوع فرهنگی كه مختص جامعه ما هم نیست مشكل دارم و آن هم این است كه چرا باید تنها پسرها به خواستگاری دخترها بروند؟ خیلی از دوستانم می‌گویند چرا ازدواج نكردی؟ خواستگار خوبی نداشتی؟ بگوییم فلانی بیاید خواستگاری؟ انگار همیشه بنا بر انتخاب شدن است. هیچكس نمی‌گوید به كسی علاقه داری؟ چرا به او پیشنهاد ازدواج نمی‌دهی؟

و سریع ادامه می‌دهد: بله می‌دانم كه این موضوع می‌تواند به دلیل بار اقتصادی مساله ازدواج باشد و چون اغلب مردها هستند كه وظیفه تامین معاش را به عهده دارند، باید در شرایطی باشند كه بتوانند از پس هزینه زندگی متاهلی بربیایند. اما به این دقت كنید كه در سال‌های اخیر معمولا هم زن و هم مرد شاغلند. با این وصف و تغییری كه در وضعیت اقتصادی و اشتغال به وجود آمده، نباید در وضعیت فرهنگی دنبال تغییر باشیم؟ به عنوان مثال من خودم وضعیت مالی خوبی دارم و اگر همسرم هم شاغل باشد می‌توانیم یك زندگی را به خوبی اداره كنیم. پس چرا من نباید از همكارم كه یك آقاست بخواهم ازدواج كنیم و تنها او این حق را دارد كه از من خواستگاری كند؟

منصوره كه می‌گوید در كنار گرافیك، مطالعات فرهنگی و اجتماعی دارد،‌ تاكید می‌كند: من فكر می‌كنم تا زمانی كه در شكل‌های سنتی آشنایی، خواستگاری و ازدواج تغییری ایجاد نشود، پاسخی به نیازهای دختر و پسر امروزی داده نخواهد شد و اگر در برابر این تغییرات كه با كمی كار فرهنگی، مطمئنا مورد پذیرش جامعه هم خواهد بود، مقاومت شود، اصل نهاد خانواده در معرض خطر قرار می‌گیرد.

از او می‌پرسم خودش از پسری خواستگاری كرده است؟ با سرش حرفم را تایید می‌كند كه: بله من یك بار احساس كردم شخصی مناسب من است و به او پیشنهاد ازدواج دادم. اما او با این كه فردی سنتی هم نبود این پیشنهاد را عجیب دانست و جواب رد داد. راستش را بخواهید، فكر می‌كنم از داشتن یك زن جسور و شجاع، ترسید. برای دوستانم كه این موضوع را تعریف كردم،‌ منتظر یك بحران روحی بودند، در حالی كه من به سادگی از كنار این موضوع گذشتم و گفتم: مگر پسرها فقط خواستگاری یك نفر می‌روند؟ مگر با اولین درخواست ازدواج، جواب مثبت می‌گیرند یا اگر كسی به خواستگاری‌شان جواب منفی داد افسرده می‌شوند؟

این همه طلاق، آدم را می‌ترساند


تبسم 33 ساله، یكی دیگر از افراد مجردی است كه در این گزارش، گفته‌هایش را می‌خوانید. معلم است و در یك آموزشگاه زبان انگلیسی تدریس می‌كند. می‌گوید با ازدواج مشكلی ندارد و به نظرش دوران تاهل، بخش شیرینی از زندگی است؛ اما مشكل این است كه بسیاری از پسرهای امروزی در انتخاب همسر دچار بحران شده‌اند.

تبسم به چند موردی كه تاكنون به این مشكل برخورده اشاره می‌كند: همانطور كه می‌دانید، هنوز در بیشتر خانواده‌ها فرزندان با معیارهای سنتی بزرگ می‌شوند در حالی كه ارزش‌ها و هنجارهای جدیدی در جامعه به وجود آمده است. من نمی‌گویم كدام خوب و كدام بد است، اما آنچه دیده‌ام این است كه بسیاری از جوان‌ها به خصوص پسرها دچار بحران شده‌اند و درباره این كه چه چیزی درست است و چه چیزی نادرست، سردرگمند. آنها از طرفی با حرف‌های خانواده مبنی بر انتخاب همسر به شكل سنتی و معرفی مادر و پدر مواجه می‌شوند و از طرف دیگر با فعالیت‌های اجتماعی و حضور در فضاهای تحصیلی و شغلی، به دخترانی برمی‌خورند كه آنها را برای ازدواج مناسب می‌بینند. آنها از طرفی با آموزه‌هایی مبنی بر در خانه ماندن زن تربیت می‌شوند و از طرف دیگر می‌بینند زنانی كه فعالیت‌های اجتماعی نداشته باشند نمی‌توانند همدم، همراه و همكلام خوبی برایشان باشند.

تبسم می‌گوید: این تربیت‌های دوگانه به این منجر می‌شود كه در مواجهه با پسری كه قصد ازدواج دارد، سردرگمی آنها به دختران هم سرایت كند و بی‌اعتمادی نسبت به تصمیم پسرها برای ازدواج شكل بگیرد؛ آنها یك روز از ما انتظار یك زن موفق و فعال اجتماعی بودن دارند و یك روز دیگر توقع دارند دستپختت به همان خوبی یك زن خانه‌دار باشد، یك روز می‌گویند هیچكس نباید مانع پیشرفت دیگری شود و روز دیگر می‌گویند وظیفه زن فقط این است كه بنشیند خانه و بچه بزرگ كند، یك بار زنی با معیارهای گذشته را الگو قرار می‌دهند و یك بار زن موفق معاصری را در آن سوی دنیا.

و از این موضوع با عنوان یكی از مشكلات دوران گذار در جامعه یاد می‌كند: حالا كه مسئولان خودشان هم به دوران گذار و پیامدهایش باور دارند و از آن سخن می‌گویند، بهتر است به جای این كه صرفا حرف‌ها و توصیه‌های كلیشه‌ای انجام شود، همانقدر كه برای ازدواج برنامه‌ریزی می‌كنند، به چگونگی پیداكردن همسر هم فكر كنند و در رسانه‌ها درباره این موضوع آُموزش داده شود. طلاق‌های رسمي و عاطفي كه در اطرافیانمان می‌بینیم جدا نگران‌كننده است و مجردها را از شروع زندگی مشترك می‌ترساند. باید ریشه‌یابی شود این جدایی‌ها بیشتر به چه دلیل است؟ من فكر می‌كنم زن و مرد وضعیت اقتصادی همدیگر را كه قبل از ازدواج می‌دانند و با اتفاق غیرقابل‌ پیش‌بینی روبه‌رو نمی‌شوند كه ناگهان بخواهند جدا شوند، این فضای فكری و فرهنگی متفاوت آنهاست كه مدتی بعد از ازدواج خودش را نشان می‌دهد و كار به جدایی می‌رسد.

از مجردها هم حمايت شود

رعنای 37 ساله؛ پرستار است. دو سال است از خانواده جدا شده و تنها زندگی می‌كند. از مشكلات زندگی مجردی كه می‌پرسم، سرش را تكان می‌دهد و می‌گوید: اگر مسائل مالی و سختی‌ها و مشكلات عاطفی و فیزیكی را هم بتوان تحمل كرد، این نگاه مردم است كه بیشتر از هر چیز یك دختر مجرد را آزار می‌دهد. تجربه به من یاد داده به جز تعداد كمی از دوستانم، زندگی مجردی‌ام را از بقیه پنهان كنم و طوری وانمود كنم كه با خانواده‌ام زندگی می‌كنم. تا می‌فهمند دختر مجردی هستی كه مستقل شده‌ای و زندگی جداگانه‌ای را تشكیل داده‌ای،‌ برخوردها با تو عوض می‌شود؛ یا زیادی خشن می‌شوند یا زیادی مهربان! از همسایه و فامیل گرفته تا همكار و همكلاسی. سن و جنس و طبقه اجتماعی خاصی هم ندارد. هركس به نوعی رفتارش عوض می‌شود. این كه دختری بدون ازدواج از خانه پدری خارج شود هنوز در كشور ما چندان جا نیفتاده و تعداد كمی از افرادی كه با آنها برخورد داشته‌ام، این مساله برایشان بغرنج نیست.

با او از آمارها و اظهارنظرهای كارشناسان كه حرف می‌زنم، می‌گوید: مفهوم تجرد قطعی را قبول ندارم. همه جای دنیا را كه نگاه كنید سن ازدواج افزایش پیدا كرده و افراد در سنین مختلف فرد مناسب خودشان را پیدا می‌كنند؛ پس این كه یك نفر سنش از سن معمول افراد متاهل در یك جامعه بیشتر باشد به معنی تجرد قطعی و تا پایان عمر او نیست.

رعنا درباره دلایل ازدواج نكردن و جدایی از خانواده هم توضیح می‌دهد: دلایل زیادی باعث شد ازدواج نكنم؛ یكی از آنها این بود كه هم خودم و هم خانواده‌ام اصرار داشتیم دوره لیسانس و فوق لیسانس تمام شود بنابراین در دوره دانشجویی برای این كه مزاحمتی در راه تحصیلم پیش نیاید به خواستگارها جواب منفی می‌دادیم. بعد از آن هم سختگیری خانواده شروع شد. وقتی من راضی می‌شدم، خانواده‌ام راضی نمی‌شدند و هنگامی كه آنها راضی بودند من تمایلی به زندگی با آن فرد نداشتم. معیارهایی كه در نظر داشتیم متفاوت بود. آنها به دنبال امنیت مالی و اقتصادی بودند و من دنبال داشتن نگاه مشترك به زندگی. تا این كه دو سال پیش تصمیم گرفتم از خانواده جدا شوم و زندگی مستقلی را برای خودم تشكیل بدهم. پدر و مادرم ناراضی بودند اما وقتی دیدند مصمم هستم كه خانه و زندگی جداگانه خودم را داشته باشم و از لحاظ مالی این توانایی را دارم، قبول كردند كه دخترشان در خانه‌ای جداگانه اما نزدیك به آنها زندگی كند.

او می‌گوید: به هر حال من الان از وضعیت زندگی‌ام راضی هستم. نمی‌گویم احساس تنهایی نمی‌كنم، نمی‌گویم فكر كردن به آینده نگرانم نمی‌كند، نمی‌گویم گاهی دلم نمی‌خواهد یك رابطه عاطفی پایدار داشته باشم و مادر بودن را تجربه كنم. اینطور نیست. گاهی این احساس‌ها خیلی هم شدت می‌گیرد؛ ولی وقتی به زندگی بعضی از دوستانم نگاه می‌كنم كه چطور بدون علاقه و تفاهم و فقط به خاطر فرار كردن از حرف مردم تن به زندگی مشترك داده‌اند و نارضایتی را در چشمشان می‌بینم، از تصمیمی كه گرفته‌ام احساس رضایت می‌كنم.

رعنا در پایان حرف‌هایش می‌گوید: با نگاهی به جمعیت مجرد كشور، این تصمیم‌گیران هستند كه باید برای مدیریت این شرایط وارد عرصه شوند. لازم است در عین حال كه برای ازدواج و افزایش جمعیت، برنامه‌ریزی می‌كنند، به فكر جمعیت مجرد كشور هم باشند و آنها را به رسمیت بشناسند. من فكر می‌كنم کاری که دولت باید در شرایط فعلی انجام دهد، حمایت از افراد مجرد و بویژه با شرایطی كه در آن هستیم حمایت از دختران مجرد است. آموزش‌های عمومی برای شیوه برخورد با قشر جوان مجرد و در نظر گرفتن حمایت‌هایی مانند حمایت‌های بیمه، مسکن، وام‌های ضروری و ... می تواند كمی از سختی‌های افراد مجرد كم كند. هرچه باشد، ما هم حقی داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰۸
انتشار یافته: ۱۷۷
این استقلال مالی غیر ضروری زنان (به استثای آموزش و پروش و وزرات بهداشت ) .

هم خودشان را بدبخت کرد و جوانان مرد را .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
قیاس به نفس میکنی؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
نظرتان خيلي بجا بود
علی
| United Kingdom |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بدبخت کسی که به خاطر پول شوهر کنه ! اومدیم آقا مرد ! تکلیف زن بی هنر بی درآمد تو این شهر چیه ؟ کی حمایتش می کنه ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
کی گفته غیر ضروری؟؟ بخواد واسه پول تو جیبی دستشو جلو یه نامرد دراز کنه خوبه ؟؟ همه زندگیشو مث مادرش فقط واسه پر کردن شکمش شوهرش و تحمل کنه خوبه؟؟؟ بخواد صرفا واسه نیاز مالی یه شخص رو تا اخر عمرش تحمل کنه خوبعه؟؟ بابا به خودتون بیاین!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
غير ضروري؟؟؟!!! واقعا زن ها مريض هستند كه كار كنند؟! اجاره آپارتمان 80 متري در محله متوسط تهران 2 تا 2.5 ميليون است. اگر شوهرم 5 ميليون حقوق مي گرفت من كار نمي كردم ولي الان بايد هر دو كار كنيم و حقوق يكي از ما براي اجاره خانه مي رود. حقوق شوهرم هم براي خرج خانه و البته بچه دو ساله مان (هزينه مهد و شير خشك و پوشك و ...). حالا فهميدي غيرضروري يعني چي!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ببنده همه بانوان و دوشیزگانی را که در پی استقلال مالی هستم ستایش میکنم.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
این مسلم است که شغل و درامد خانمها در یک نگاه کلی به زندگی خانوادگی آسیب زیادی وارد کرده. خانمها چون خودشان پول در می آورند و از لحاظ مادی رشد کرده اند در مورد ازدواج منتظر کسی هستند که از آنها بهتر باشد . خوب وضع آقایان که تغییری نکرده حتی بدتر هم شده در نتیجه ازدواج بی ازدواج. در خانه نیز خانمها متاسفانه موضع سرسختانه تری گرفته اند. راحت تر بحث طلاق ر اپیش می کشند چون می گویند طلاق هم بگیرم اتفاق خاصی نمی افتد و تامین هستم...بچه ها نیز ساعتها بدور از مادر هستند در نتیجه تربیت خوبی نمی شوند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بالاخره یکی حرف درست زد ... بدون تعارف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
یا خیلی پولداری یا ازدواج نکردی که بدونی امروزه خرج خانه با کار کردن چند شیفت دو نفر به زور می چرخه
برای هر کدوم یه خواستگار با ماشین مدل بالا بیاد 3سوت بله رو میدن
توقع دخترها زیاد شده همه به فکر مادیات هستن
پاسخ ها
نسترن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
متاسفم براي شما و اين طرز فكرتون، اتفاقا پسرهايي كه وضع مالي خوبي دارند فكر مي كنند دخترا بدون هيچ معطلي جواب مثبت ميدن بهشون و تو تصمصيم گيري چيزي مهمتر از مسائل مالي براشون وجود نداره...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
من شغلم دامغانه. هر جا میرم خواستگاری دختر ها میگن شهر کوچک نمیایم امکانات نداره.
سوسیس بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
اره خب منم دختر بودم فورا جواب مثبت میدادم به خواستگار پولدار
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
گل گفتی مهدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
خانم نسترن آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است! طرف یک عمر رفته خوشگذرونی، بعد صرفا بخاطر پول و موقعیتی که داره میره ازدواج میکنه، همون دختری که بهش بعله میگه به 100 تا جوون پاک ولی بی پول دیگه نه میگه!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
برای خواهر من یه خواستگار خیلی پولدار اومد. خونواده مرفه و سطح بالایی بودن. ولی خواهرم قبول نکرد. دلیلش هم این بود که زیادی خودشون رو سطح بالا می دونستن. از همون اول نگاه از بالا به پایین داشتن. خواهر من هم با اطمینان کامل و صراحتا گفت نه. خلاص.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
چرا از خود دامغان زن نمیگیری؟ نکنه فقط دختر تهرونی می خوای؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
به تعداد مثبت ها توجه کنید!
نسترن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
من انكار نميكنم خيلي از دخترا مادي هستن ولي اين درست نيست همه را يه جور فرض كنيم. طرز فكر افراد جامعمون بيماره، بعضي از حرفايي كه تو اين مقاله گفته شده واقعا حرفاي منم به عنوان يه دختر مجرد هست. يكي از نظردهندگان مجردها رو بي قيد و بند ناميدن!يا اينكه استقلال مالي زنان را باعث بدبختيشون ميدونن. چه بسا خانم هايي رو در اطرافم ميبنم كه براي گذران زندگيشون با تحمل سختي زياد كار ميكنن. براي من كار كردن و استقلال مالي مهمه و خيلي بيشتر ارزش پول و زحمتي كه براي دراوردنش كشيده ميشه رو درك ميكنم و اينم ميفهمم تو اين شرايط سخت امروزي پيدا كردن كار مناسب با حقوق خوب براي جوونا چقدر سخت شده و سعي ميكنم انتظاراتم معقول باشه... ولي كاش برامون انسانيت و پاك بودن از ماديات پر رنگ تر بود...
خیلی از خانواده ها بی اونکه بدونن این وسط ظلم میکنند مثلا پدر دختر که توقع داره من در ابتدای زندگی هرچی که اون بعد از سی سال تلاش داره داشته باشم یا مادر پسر که عروس رو به چشم طعمه برای خالی کردن عقده می بینه در مورد حقوق ازدواج هم متاسفانه پسر و دختر مسیر یکسانی رو برای رسیدن به امادگی ازدواج طی نمی کنند برای دختران امادگی تنها به یک بله گفتن و شرایط فکری مشترک و رضایت خانواده ختم می شه اما پسران بعد از تحصیل و سربازی و پیدا کردن کار تازه باید فکر جمع کردن سرمایه باشند. در مورد اعتماد هم مشکل کاملا دوطرفه است هیچ پسری هوسباز نمی شه مگر اینکه یک دختر جواب مثبت بده
دليل اصلي عدم علاقه به ازدواج بالا بودن حس انساندوستي خانمها است كه دوست.......
ندارن بدبخت شدن يك إنسان ديگرو ببينن يا خداي نكرده باعث اين بدبختي
بشن......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بامزه بود خخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
هم لایک داری ،هم خخخخخخخخخخ
دولت براي استخدام هم اولويت را به متاهلين ميدهد براي امريه متاهلين و تقريبا همه چيز ولي به اين فكر نميكنند كه كسي كه مجرد مانده حتما شرايطش بدتر از متاهل بوده ازدواج نكرده بايستي شرايطش بهتر بشه اين مجرده بدبختره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
اشتباه منفی دادم
بچه اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
من بجات مثبت دادم با اینکه میخواستم منفی بدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
منم اشتباهی مثبت دادم فقط بخاطر اینکه نگرانی شما رو کم کنم
دليل اصلي عدم علاقه به ازدواج بالا بودن حس انساندوستي خانمها است كه دوست.......
ندارن بدبخت شدن يك إنسان ديگرو ببينن يا خداي نكرده باعث اين بدبختي
بشن......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
کجا زندگی می کنی تو هان
دخترای امروز ازدواج نکنند بهتره. خداییش اکثرشون اخلاق ندارند، لوس و پر توقع هستند، بدون هیچگونه سلیقه و مهربانی. همیشه حق به جانب صحبت می کنند و از احترام به شوهر چیزی نمی دانند. فکر میکنند که زن و شوهر هم سطح و برابر هستند ویادشان نیست که شوهر مدیر خانواده است و زن برنامه ریز خانواده. راستی خداوند چرا در اسلام اینقدر جزء به جزء وظایف مرد و زن را توضیح داده است و هیچ کس آن را به کار نمی بندد. حتی صدا و سیمای ما فقط از حقوق زنان حرف می زند و هیچگاه از وظایف زن و حقوق مرد صحبت نمیکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
شما هم درهمان عصر حجر موندین!! بگردین شاید یه زیر خاکی پیدا کردین!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
مردا اگه مدیریت بلد بودن اوضاع کشورهای مرد سالار که الان این نبود بنده خدا!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
دیدم مادرها و مادر بزرگ های ما چقد خوشبخت بودن به خاطر این مدیریت به حق شما!!!! همه با یه عالم حسرت تو سینه ی خاک خوابیدن!!! هر وقت یاد مادربزرگم میوفتم که چقد بدبختی کشید دلم خون میشه!!! اگه دستش تو جیب خودش بود هیچ وقت مجبور نبود یه ... رو تحمل کنه
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
من چند تا زن از سه نسل قبل میشناسم تو فامیل، که وقتی شوهرشون فوت کرد اصلا ناراحت نبودن. مادربزرگه خودم از دست پدربزرگم هیچ دل خوشی نداشت بعضی مردا نباید ازدواج کنن فقط تحته فشار جامعه ست که تن به ازدواج و بدبخت کردن یه عده میدن.
انگار همه مردم در رفاه هستند و تنها مشکل انها تفاوت های فرهنگی است !!!!!!
بخشی از صحبت‌های دختران و پسران گلمون که زیر 25 تا 30 سال دارند از روی ناآگاهی و آیده‌ال گرایی و نچشیدن فشار زندگی واقعی است. کمی که بگذره و سن بالا بره تازه می‌فهمند زندگی و جامعه اونجوری که فکر می‌کردند به احساسات آنها اهمیت نمی‌دهد. ازداج برای هردو طرف محدودیت است اما نیمه پر لیوان که مقدارش هم کم نیست، انسان ها را وادار کرده این مسیر رو برن. منم که جوانتر بودم برای خودم ایده‌ال‌های زیادی داشتم و فکر می‌کردم که با دیگران تفاوت دارم اما به تدریج به خصوص بعد از اتمام درس و سربازی تازه فهمیدم ایده‌ال‌های فکری در حال تغییر کردنه و به ازای هرچیزی که کسب می‌کنم باید از مقداری از آنها چشم پوشی کنم. زندگی در مجموع یک بازاره که یک چیزی رو میدی و یک چیزی می‌گیری. شاید مجردی استقلال داشته باشه که البته استقلالشم بیش از سه چهار سال بیشتر ارزش نداره، اما تنهایی و احساس پوچی به آدم می‌ده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
یه نظر درست و حسابی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
خوب بود . راضیم ازت .
ناشناس
| Kuwait |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
من ۴۲ ساله هستم و مجرد؛ اتفاقا از زندگی مجردی خود لذت بسیار می برم. امید به زندگی ام بسیار بالاست و نه گرفتار پوچی شده ام و نه احساس تنهایی می کنم. برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بسیاری دارم که یقینا ازدواج سد بزرگی دربرابرشان می شود.
ازدواج کردن برای هرکسی نیست.
حقوق مساوی از مهمترین نیاز دختران ما هست
پاسخ ها
ساعت 24
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
اونوقت دخترها هم باید به سربازی بروند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
حقوق شما دخترها بیشتر هست که کمتر نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
پس پولی که درمیارید رو خرج زندگی کنید نه این که بگذارید توی حساب یا برید باهاش لباس بخرید!
ناشناس
| Kuwait |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
حقوق مساوی مشروط به برقراری شرایط مساوی به هنگام ازدواج است. همین دختران محترم حاضرند که مهریه شان را حذف کنند؟ اینها هم خدا را می خواهند و هم خرما را. به هنگام جدایی هم حقوق برابر و نصف اموال را می خواهند و هم مهریه شان را.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
صحیح است اصلا برای پسرها هم مهریه بذاریم بعد خرج زندگی هم نصف نصف این میشه تساوی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
در جواب ساعت 24:
هروقت 9 ماه بارداری و درد زایمان رو تحمل کردی سربازی هم میریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بفرمایید چجوری بیشتر هست؟
اینکه اجازه تحصیل کار خروج از کشور و هرچیز من دست همسرم باشه ولی اجازه اون دست خودش یه توهین بسیار بزرگه به ما دخترا
کدوم حقو ما داریم؟ حق تعیین مسکن؟ طلاق؟ حضانت فرزند؟ کدوم حقو داریم؟
فقط با مهریه روما قیمت میذارن
گرفتن حقوق اولیه برابر مهریه بهترین کار برای هر دختریه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
این دخترهای مصاحبه شده خواستگار ندارن الکی ناز می کنند
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
پس مهریه واسه چتونه دیگه؟!
ما هم مهریه میخوایم!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
همینه دیگه. شما خانوما فکر میکنید برابری حق زن و مرد همون تساوی حقوق هست.چرا وقتی مهریه رو طبق طبق میذارین اونوقت حرفی از تساوی نیست.
بعنوان یا کارشناس عرض میکنم که خواستگاری یک پسر از دختر نشانه ارزشمندی دختر است، نه موضع انفعالی. سرانجام دختر تعیین میکند که پاسخ بله بدهد یا رد مند. این سنت بسیار خوبی است که پس در جایگاه نیاز باشد و دختر در جایگاه ناز. هر کس باید در جایگاه خودش باشد تا زندگی شیرین شود. هرچند خواستگاری دختران از پسران غیر شرعی و غیر قانونی نیست، ولی غیر عقللانی و غیر عرفی است. دختران در جایگاه خود شان خوبی دارند، قدر شان خود را بدانند که با عوض کردن جایگاه طبیعی و متناسب خود چیزی عاید آنها نمی شود. هر چیزی بجای خود نیکوست.
پاسخ ها
شوکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
اتفاقا من کسانی رو دیدم که دختره از پسره خواستگاری کرده و با هم ازدواج کرده اند و زندگی خیلی خوبی هم دارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
حتی در حیوانات و پرندگان هم این نرها هستند که سراغ ماده ها میرن یا نرها جنگ میکنند یا مثل پرندگان کلی ادا و اصول.درمیآرن تا مادهه اون نر رو بپذیره .یعنی ما از اونا هم کمتریم.این خانم اشتباه میکنه.ذات مخلوقات و طبیعت همینه که خدا آفریده.با روش تصنعی نمیشه کاری از پیش برد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
همچین میگه حتی در حیوانات و پرندگان .... آدم فکر میکنه عجب الگوی بافکرو باذکاوتی رو داره مطرح میکنه!!!! واقعا که!
بهتره بپرسی دلایل پسران مجرد برای ازدواج نکردن!
پاسخ ها
شوکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
به طور ضمنی از نبودن شوهر گلایه کردید شما الان
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
بی مسئولیتی.
والا ازدواج خواستگار و قیافه میخواد همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
نه اينكه همه اونايي كه ازدواج كردن ملكه زيبايي هستند ... همين آقايان مثل شما باعث شده كه دخترها به پسرها اعتماد نكنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بهتر که خواستگار و قیافه نباشه که به مقام والای حمالی نایل بشیم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
نه هابیل جان...مهمتر از اینها کمی گذشت، وقار و جاه طلب نبودن هم لازمه
با خواندن مطالب این عده کم از دختران می توانم نتیجه بگبرم که برخی از دلایل ازدواج نکردن هم در دختران و هم در پسران ترس هاست. ترس از ازدست دادن آزادی و قبول مسئولیت. به زندگی پدر و مادر خود نگاه کنید زندگی مشترک با محدودیت همراه است دختر یا پسر نمی تواند که بخواهد هم ازدواج کند و هم محدودیت نداشته باشد. متاسفانه ما والدین الگوهای خوبی برای فرزندانمان نبوده ایم بعضی هایمان از خودگذشتکمی به خرج دادیم و برخی دیگر از دیگری سوء استفاده کردیم. به فرزندانمان یاد ندادیم زندگی مشترک یعنی کنار نهادن برخی خواسته ها به نفع دیگری. یعنی در جهت آسایش یکدیگر کوشش کردن. یعنی خدمت کردن به یکدیگر. متاسفانه ما الگوی خوبی نبودیم و دختران و پسران امروزی هم خود خواه بار آمده اند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
عباس آقا...حرف شما سند...اما آخر چرا به فرزندانمان همه اینهایی را که می گید یاد ندادیم؟ چرا؟
با وجود اين همه جوان مجرد و متاهل بيكار چه ضرورتي به استخدام اين همه خانم بخصوص در ادارات دولتي است معلومه خانمي كه استقلال مالي داره بيشتر به فكر تفريحه ،زندگي متاهلي قيد وبند داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
يعني كسي كه مجرده بدون قيد و بنده؟
كاش حداقل مقاله رو مطالعه مي فرموديد. تمام مشكلاتي كه داريم از طرز فكر خودمونه...بعد ادعاي با فرهنگي هم مي كنيم.
سمیرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
به نظرم داری از سر شکم سیری حرف میزنی، گیرم یه خانم مجرد بدون پشتوانه پدر و برادر، اگر کار نکنه، چطور باید هزینه های زندگی خودش را تامین کنه ؟! صادق باشیم..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
شما واقعاً سطح فکرتون پایین و عقب افتاده است!! متاسفم برات
باید قبول کرد که خواستگار به شدت کمه و اگر بگم نیست نباید تعجب کرد. اینایی هم که مصاحبه کردن خواستگار نداشتن و الا شک نکنید تا الان ازدواج کرده بودن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
:D
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
بله متاسفانه بیشتر پسران جوان معتاد و لاابالی هستند و نمی توانند خواستگار محسوب شوند
و همچنین رشد اجتماعی دختران جوان بیشتر از سطح انتظار بوده
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
راست میگه دیگه. اون علف هرزا که خواستگار حساب نمیشن.
تاهل یعنی تلاش مشترک برای حل کردن مشکلاتی که هرگز قبل از ازدواج وجود نداشتند.
و این نهایت بلوغ فکری و رشد شخصیتی یک انسان است!!!!!!
شاغل بودن خانم ها چیز بدی نیست ولی متاسفانه تو کشور ما باعث میشه که خانم توقعات بالاتری داشته باشه و به اطرافیانش پز بده و خلاصه از جایگاه بالا به جنس مخالف و موافق نگاه کنه متاسفانه در ادارات به وضوح میبینم...... و همین یکی از عوامل دیر ازدواج کردنه
نه عزيز توقع زياد نيست بدون خانه و مستاجري خيلي سخته بي پولي بدتر من شوهرم كارگره خودم هم همينطور با دو بچه و كلا 2 ميليون عايدات دوتايي در ماه هيچ رفاهي براي بچه ها نيست يه دوچرخه پسرم ميخواد نميتونيم تهيه كنيم و يه سوپري مي ريم چند تا شيرو ماست و تنقلات 30 تا 40 هزار خرج ميشه همه چيز گرونه زندگي سخته و بي رحم پولداري ملاك نيست اما بي پولي نكبت و بدبختيه
تجربه شخصی من میگه دختران ایرانی بسیار پرتوقع و اداباز هستند و خیال میکنند تافته جدا بافته و از واقعیات زندگی بسیار دور سیر میکنند و توقع دارند با مردی ازدواج کنند که بسیار ثروتمند و ابله باشد تا آنها بتوانند برای خود سلطنت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
این ابلهش رو خوب اومدی :)))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
سلطنت بسیار به جا استفاده شد...شما احیانا استفن کینگ نویسنده آمریکایی نیستی؟
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
معلومه اونور خیلی تجربه کسب کردی
من میخام در جواب الهام که گفته حقوقی که ازشون سلب میشه مثل حق طلاق حرف بزنم.میگیم حرف شما درسته دختر نیز باید حق طلاق داشته باشه ولی اینجا این سوال پیش میاد ایا در این صورت بازم دختر باید مهریه سنگین داشته باشه؟شما تو ایران همه خواهان مهریه سنگین و انچنانی هستین هم این حقوق رو که میگین مشترکه باید داشته باشین .در جوامع دیگه به خصوص جوامع غربی همه این حقوق که میخاین برای دختر رعایت میشه و از این حقوق برخوردار هستن منتهی دیگه خبری از مهریه و شیر بها و این جور چیز ها نیست. در این جوامع اگر بین زن و شوهرش مشکل پیش بیاد که تصمیم به جدائی بگیرن تمام مال و اموالی که بعد از ازدواج بدست اوردن بینشون تقسیم میشه نه اینکه تمام زحمات چندین ساله قبل از ازدواج مرد گرفته بشه. پس بهتره ابتدا ببینیم که ایا شما میتونین با این قضیه نبودن مهریه در عقد نامه کنار بیایین بعد خواستار حقوقی باشین که ازش حرف میزنین
پاسخ ها
شوکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
پیشنهاد میکنم حق طلاق رو به خانمها بدن و در عوض مهریه هم 14 سکه به نیت 14 معصوم باشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
داشتم نظرات رو می خوندم و احساس می کردم باید این نظر رو بنویسم. اما دیدم شما نوشتید. بسیار ممنون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
تو این همه کامنت که خوندم این دومین کامنتی بود که پسندیدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
به شخصه حاضرم هیچ مهریه ای نداشتم ولی این شرایط رو تو عقدنامه داشته باشم ولی به هر پسری میگم فکر میکنه قراره حقی ازش سلب بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
عالی دقیقا همینه این اتفاق جلوی چشم من چندین بار افتاده تمام زندگی یه جوون رو به بهانه مهریه بالا کشیده رفته خارج طرف هنوز داره ماهیانه یه سکه میده ظلم از این بالاتر تو زندگیم ندیدم که زحمت چندین ساله یک آدم و یه شبه به باد بدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
5 سکه به نیت پنج تن
اگر خانمها حقوق مساوی می خواهند و خود را با آقایان برابر می دانند باید مانند آقایان در مسئولیت ها و به دوش کشیدن بار زندگی هم سهیم باشند. نه اینکه فقط از زیر بار مسئولیت های منزل و خانه داری به بهانه مساوات و شاغل بودن شانه خالی کنند و کل بار و خرج زندگی را مرد به دوش بکشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
گفتی به دوش کشیدن مردم از خنده !!! خخخخخ چقدم که مردا ایرانی مسیولیت به دوش میکشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
والا من صبح تا شب پا به پای مردان همکار کار می کنم و به محض رسیدن به منزل یکراست میرم تو آشپزخونه.قبض ها و هزینه ها رو هم با همسرم پرداخت می کنم با ده سال سابقه کاری یه تیکه طلا یا وسیله واسه خودم نخریدم چون حقوقم همش هزینه میشد امثال شما خیلی بی انصافید.زن هایی مثل من بی شمارن و بی ادعا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
به عنوان یه خانم باهاتون کاملا موافقمچحقوق مساوی بدون مهریه
درآمد و ارسیدگی به امور خانه و فرزندان هم با هردو نفر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
در حال حاضر که زنهای این مملکت شونه به شونه مردها کار میکنند. خانه داری و بچه داری هم مثل زنهای قدیم انجام می دهند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
مثل شما بی شمار هستند ولی بی ادعا بودن این بی شماران را خیلی شک دارم...ضمنا کامنت قبلی اون کسی که نوشته از خنده مرد باید به ایشان بگویم بله عزیزم هستند چنین مردانی...اگر دور و بر شما نمی آیند یا شما نمی بینی حتما علتی داره...کمی فکر کن
همش حرف مفته و ناز کردن های الکی بحث بی اعتمادی به پسرها یه فریب است متاسفانه دخترها بی توجه به آداب و اعتقاد جامعه به روابط غیر اخلاقی و غیر عرف رو آوردن و بدین ترتیب هر دو قشر دارن اینگونه ارضا میشن پس دلیلی برای ازدواج نمیبینند و انگیزه لازم را ندارند ! خیلی از دخترها بی اعتماد تر از پسرها هستن انحرافی که بدلیل هجوم فرهنگ غربی شاهد آن هستیم !
من سالها قبل ازدواج کردم که متاسفانه منجر به جدایی شد همسر سابقم مجددا ازدواج کرد و بعد از دو سال بازهم طلاق گرفت و بعد از مدتی برای بار سوم ازدواج کرد و باز هم از شوهرش طلاق گرفت دلیل تمام جدایهایش هم فقط یک چیز بود تربیت بد خانوادگی او
خانواده ها مسئول اصلی تربیت فرزندانشان هستند اگر پدر یا مادری در این راه به بیراهه بروند نتیجه ان فاجعه بار است چندی پیش همسر سابقم رادر یک مهمانی دیدم هنوز فکر میکرد دختری شانزده ساله است نه زنی چهل ساله دو دختر او هم در حالی که فقط ده و دوازده سال دارند همان رفتار های جلف مادرشان را تکرار میکردند من فکر میکنم نیاز است ما برنامه های روانشناسی زیادتری در صدا و سیما داشته باسیم
پاسخ ها
آبتین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
افتاده رو فاز ریپیت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ایضا همسر سابق اینجانب هم!جالب اینکه از این ازدواج و طلاق ها پول خوبی هم بابت مهریه ها نصیبش شده!
ازدواج ها اگه ساماندهی بشه بهتره. الان تو جامعه هر کی تو خیابونها و... بیشتر پرسه بزنه و زودتر ازدواج میکنه تا کسی که اهل این کارا نباشه. دقیقا مثل پول درآوردنه. اونایی که درس نخوندن و رفتن پی دلالی و بساز بفروشی و بنگاه داری وضع شون بهتر از تحصیل کرده هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
البته صرفا زودتر ازدواج کردن ملاک موفقیت نیست...آمار طلاقها عاقبت اینطور ازدواج ها را به وضوح نشون می ده
دخترا خیلی پررووو و لوس شدن، هم مهریه میخان و هم حق طلاق! درآمد خودشون هم که مال خودشونه درآمد مرد مال همه است! کار خونه هم که بلد نیستند و نمیکنند! فکر می کنند تنها وظیفشون ... است که اونهم لطف در حق مرد میدونند! و دیگه هیچ مسئولیتی در زندگی ندارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
باهات موافقم. همه شون نه ولی اکثرا اونطوری شدن. چون مادرها در حقشون تفریط شده اینا هم افراط میکنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
یکطرفه قضاوت نکنید. خانومهای زحمت کش و نجیبی هم هستند که با مردهای معتاد و بعضا لاابالی زندگی می کنند و فقط به خاطر آینده بچه هاشون آبروداری میکنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
کسی که مهریه‌ی سنگین و حق طلاق می‌خواد، مطمئن باشه که هیچ وقت ازدواج نخواهد کرد.
اون مهندس شیمی دلایل اصلی رو برای عدم ازدواج دخترا بیان کرده بود دستش درد نکنه!! ازدواج کنیم که نیمچه حقوقی هم که داریم از دست بدیم!!!
باشید تا صبح سپیدتان بدمد.......
من هم همين شرايط را دارم دليلش اين كه اعتياد در پسرها زياد شده و اكثر پسرها حاضر نيستند تن به ازدواج دهند و بدنبال نياز جنسيشان از طريق دوست هستند
من وقتی سوار مزدا 3 New پسر عموم میشم احساس میکنم خیلی شخص مهمی شدم و خیلی خوشتیپ و جذاب به نظر مییام و خیلی از دخترها نگاه شوهرانه به من دارن اما وقتی سوار 206 صندوق دارم میشم کسی نگاهم نمیکنه. واقعا چرا اینقدر تفاوت؟؟
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
یعنی به 206 صندوقدارت هم کسی نگاه نمیکنه؟؟؟بابا شما دیگه حتما خیلی محلتون مایه دارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ای بابا من تیبا دارم برم بمیرم پس :0
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
چشم خریدار عزیزم . چشم خریدار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
من هم وقتی سوار پیکانم میشم احساس میکنم ادم خیلی مهمی هستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
این حقیقتی است در جامعه که کسی که سوار ماشین بالای 200 میلیونی می‌شود، ساده‌تر می‌تواند نظر یک دختر را برای ازدواج به خود جلب کند و دختران هم باید با خود روراست باشند و این مسائل را کتمان نکنند.
اگر خود دختر اینچنین نیست، حتماً در بین اقوام یا دوستانش افرادی از این دست هستند.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
حالا خوبه با پراید مدل 83 این ور اون ور نمی ری!
مث .... بهت نگاه می کنن
دختران توقشون بالا هست حاضر به سختی نیستند از همون اول دنبال تجمل هستند . عروسی فیلمبرداری باغ و هزاران چیز دیگه هیچ جای دنیا به تجملات جشن عروسی در ایران ازدواج نمی کنند.
خیلی جالبه که پسرها می گن توقع دخترها بالاست خودشون رو نمی بینن، طرف نه قیافه داره نه تحصیلات حسابی نه پول با اعتماد به نفس می ره خواستگاری می گه من مهریه 14 سکه بیشتر نمی دم پول هم ندارم زن خوشگل هم می خواد قانع هم باشه اگه باباش پولدار باشه یا دستش تو جیبش باشه که چه بهتر... خدایی دیدم که می گم ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
«محمد» آقا؛ کسی که شما دیدید، نماینده‌ی همه‌ی پسرها نیست.
شیوا
| United Kingdom |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
محمد آقا حرفه حساب زدین. از این خواستگارا هم برایه خودم هم برایه دوستام زیاد اومده. پسرایی که میخوان از طریقه ازدواج یه شبه صاحبه همه چی بشن. جالب اینجاست که یکیشون برام شرطم گذاشت. که اگه پدرتون ماشینی بنامم کنه. چون شوهر کمه به خودشون اجازه هر کاریو میدن.
از اینکه مشاهده میکنیم چهار نمونه از دختران جامعه چگونه اظهار نظر میکنند،باید به شعور و بینش ایشان و چنین جامعه ای تبریک بگوییم،بانوان این مرز و بوم ثابت کردهاند،چه شهری چه روستایی،چه شاغل چه غیر شاغل،شایسته تکریم و قدر شناسی هستند،پیشرفتی در جامعه نخواهد بود،مگر با به رسمیت شناختن حقوق انسانی افراد چه زن و چه مرد،با توجه به امار منتشره در مورد کشور فنلاند که رتبه اول جهانی در رفاه و امید به زندگی،تحصیلات عالیه،بهداشت،ووو را دارد متوجه میشویم که زنان با داشتن ویژگی خاص نگرش به مسایل و ریز بینیهای خاص خود،همیشه به راه حل های بهتری میرسند،خودمان را از بهترین هایی که طبیعت برای زندگی بهتر ابداع نموده محروم نکنیم،و با اطمینان کامل به تواناییهای ایشان راه پیشرفت را برایشان باز بگذاریم،با امید به اینده ای روشن برای ایران و هر ایرانی
من به خانواده ها پیشهاد میکنم که در انتخاب همسر برای دخترشان به داشتن همه ملاکها بصورت یکجا اصرار نکنند. یک پسر اگر فقط یکی از ملاکهای زیر را داشته باشد کافی است
یا مساله سربازی مشخص شده باشد
از امکانات اقتصادی یا شغل داشته باشد یا خانه ، یا ماشین (لازم نیست هرسه را با هم داشته باشد)
یا فقط تحصیلات لازم را داشته باشد کافی است. اگر منتظر باشید که همه مسائل یکجا حل شود بعد دخترتان ازدواج کند، باید همچنان منتظر بمانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
دقیقاً درسته؛ عقیده‌ام اینه که مرد و زن باید در کنار هم زندگی رو به کمال برسونند.
با شما موافقم
خانمها حقوق مساوی میخواید؟ اتفاقا من یکی کاملا موافقم. از همین فردا شروع کنید نظرتون چیه دو سال فعلا برید سربازی واسه مابقی چیزا بعدا حرف میزنیم.
متاسفانه خانواده ها در تربیت دخترها خیلی ضعیف عمل می کنند البته در تربیت پسرها نیز ضعیفند و لی در دخترها این قضیه خیلی مشهوده، زندگی را با تور دنیاگردی اشتباه گرفتن و همش دنبال خواگار با اسب سفید می گردن ، زهی خیال باطل
مردها به دلیل عدم اطمینانی که به دختران امروزی دارند به راحتی حاضر به ازدواج با هر دختری نیستند.
دوره گذار رو طی میکنیم و بدترین ضرر ها هم به پسرهای اواخر دهه پنجاه و دهه 60 رسید من از خیلی دخترهای هم کلاسی و هم کارم شنیدم که من چون سواد دارم و کار میکنم کسی که میاد خواستگاری من باید چند پله بالاتر باشه
نمیگم این تفکر اشتباهیه
ولی نتایج این تفکر و داریم تو جامعه میبینیم
امید وارم بجای این مدل فکر کردن یکم منطقی تصمیم بگیریم
دقيقا بنده با نظر دوست عزيز كه فرمودن خانمي كه استقلال مالي داره بيشتر به فكر تفريحه موافقم من خودم در اداره اي كار ميكنم كه نصف كارمنداش خانومن و جالبه كه بيشترشون يا با آژانس ميان محل كار يا با ماشين شخصي و به اندازه من حقوق ميگيرن و تازه از نظر كارايي هم كه نصف من كارنميكنند و جالبتر اينكه هر ماه هم مرخصي هاشون كه واقعا نوبره حساب كنيد من با يه حقوق يه زندگي رو اداره ميكنم و زنو بچه بزرگ ميكنم و اجاره و .... به جاي خود و اين خانم هاي مجرد هم كل سال مسافرت هاي خارج از كشور و خريد هاي برند خارجي و سفارش غذا از بيرون به جاي خوردن غذاي اداره و تازه توقعشون بالاست و ميگن حقوق زن ناديده گرفته شده و تازه دنبال شوهري هم هستند كه حد اقل مدير عاملي يا دكتر و مهندسي و پول دار باشه واقعا بايد تاسف خورد جامعه به كجا ميره
خانم الهام!
شما که دنبال حفظ حریم شخصی و استقلال مالیت هستی هیچ وقت ازدواج نخواهی کرد، ضمنا هیچ آدم عاقلی با این طرز تفکر حق طلاق به شما نمیده، از زندگی مجردیت لذت ببر!
از همه ی اینها که بگذریم پسرهامون خیلی شل و ول هستند نمیشه مدیریت و سرپرستی یک خانواده رو بهشون بسپری . اکثرا سعی می کنند با دخترهای شاغل ازدواج کنند بعضی هاشون انقدر پررو تشریف دارند اول بسم اله می پرسند رسمی هستید ان شاء اله . یعنی تا این حد.شما فکر کن رفتی سر خونه زندگی دراز کشیده به باباش زنگ میزنه باااابااااا بیا شیر آب خونم رو درست کن یعنی صفر ... دو واحد درس تو دانشگاه رو با التماس از استاد نمره گرفتند پاس کردند هیچی از کارهای فنی نمی دونند این یعنی افتضاح... اصلا هیچ جوره نمیشه به خودت بقبولونی که خودت رو بسپری دستشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
فردی که بخواد زنش شاغل باشه درخواست بدی نداره در این گرونی که باید تا اخر عمر اجاره نشین باشه...بهتره نظرات رو هوا ندیم و واقع نگر باشیم تا رویا نگر...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
تعمیم دادید و اشتباه کردید. شاید کسانی که شما با آنها رو در رو بودید، این چنین بودند.
مجرد هستم با 30 سال سن . ازدواج نمیکنم نه اینکه دختر مناسب نباشه چرا هست خوبش هم هست اما علارغم داشتن منزل مستقل و با وسایل کامل اتومبیل و کار ، همیشه در حال شک و تردید نسبت به آینده هستم (لطفا با دید عرفانی به قضیه نگاه نکنین منظورم بحث توکل و ...) تا وقتی ثبات اقتصادی نداریم ازدواج و آوردن یک فرد جدید در زندگی واقعا اشتباهه و بنوعی ریسک . (برای هر دو طرف چه دختر چه پسر)


تابناک لطفا تایید کنید نظرمو . به امید روزهای خوب برای دختر و پسرهای مجرد ایرونی :)
بهتره آنقدر در همین طرز فکر بمانند تا پدرگرامیشان آنها را در ترشی لیته بیاندازد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
ادب داشته باش هر چند سخته برات
ناشناس 11:41 خلاصه کلام را به زیبایی بیان کرد. آفرین
ازدواج نيز يكي از اجزاء نياز هاي بشري است .فكر اينكه يك پسر و يا دختر مجرد قبل از ازدواج فردي را پيدا كند كه كليه شرايط لازم را داشته باشد فكري محال است .هنر يك زوج جوان اين است كه بعد از تشكيل زندگي مشترك از خواسته هائي كه با هم مشترك نيستند فداكارانه بگذرند و فقط روي افكار و برنامه هاي مشترك به تفاهم برسند و پايه يك زندگي شاد و مفرح و با برنامه آينده نگررا پايه ريزي كنند. در يك كلام عشق به زندگي مشترك وعشق به همسر اگر بعد از ازدواج بوجود آمد مطمئنا" پايدار خواهد بود.
شرايط مالي نيز يكي از نيازهاي زندگي مشترك است نه همه آن زيرا در صورت ضعف مالي با تلاش مضاعف و كاهش خواسته ها مي توان بر مشكلات مالي غلبه كرد.بهتر است واقع بين باشيم و زندگي را براساس واقعيات بنا كنيم نه روياهاي دست نيافتني.
ازدواج مرحله از زندگی است که رکن اصلی آن گذشت و مهربانی است اگه کسی اینهارو نداره بهتره که ازدواج نکنه
دخترها با این روشی که در پیش گرفتند تو خواب هم شوهر گیرشون نمیاد ماشا... توقع و خواسته هاشون در حد بالا فقط منتظرند که یه خواستگار براشون بیاد اولش راحت میگیرند بعد که خرشون از پل گذشت تازه اون روی خودشون را نشان میدن
متاسفانه دخترهای ایرانی کاملاً دچار دوگانگی هستند. هرجایی که به نفعشون باشه سنتی فکر میکنن، مثل گرفتن مهریه. و هرجایی که به نفعشون باشه امروزی و مدرن فکر میکنن مثل گرفتن حق طلاق. اگر به مساوات اعتقاد دارند پس باید پنجاه درصد بار زندگی هم به دوششون باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
دقیقاً. این حق طلاق برام چیز واقعاً عجیبی بود. اگر اینطور است پس باید توافق کرد که مرد وظیفه‌ی نسبت به تعمین معاش ندارد و این وظیفه به عهده زن است؟
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
حرف شما کاملا درسته یا باید روش سنتی و یا فقط روش مدرن رو انتخاب کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ای ول سعید. حرف حق جواب نداره ولی خوب برای برخی تلخه...
عجب داستان تلخی... وضع اسفناک جوانان کشورمان چه دختر چه پسر در هاله ای در ابهام
و متاهلین هم در کشمکش زندگی پس از ازدواج و جنگ و دعوا و قهر و پرخاشگری...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
نهایتا همه توی یک کشتی هستیم رفیق
منم قربانی کسی شدم که از من پولدار تر بود ، اون باباش پولدار تر بود .و لی من اراده قوی داشتم همه اون چیزی رو که میخواست میتونستم در عرض 3 الی 4 سال براش فراهم کنم ولی ....
با سلام به کلیه مجردین پسر و دختر توصیه می کنم کتاب ازدواج مهندسی اقای پیمان رنجبر را بخوانند جواب خیلی از سوالات را پیدا می کنید
چند توصیه این حقیر:
از الگوی زندگی غربی طبعیت نکنید که آینده اش با وجود رفاه بالا ، کاهش رشد جمعیت و افزایش بی بند و باری های اجتماعی هست.(صدای طبل غربی ها از دور خوش است.)
خواه نا خواه شما با ازدواج یه سری مزایا بدست میارید و به تبعش یه سری محدودیت . هنر اینه که کسی رو انتخاب کنی که بیشترین ارزش های ممکن ( ونه رویایی) رو برات داشته باشه در عین حال محدودیت های تبعی رو هم باید پذیرفت.تصور این که با ازدواج مزیت های دیروز و امروز با هم جمع بشه ، کاملاً غلطه.
مرد مرد است و زن زن است این که بگویم حق و حقوق باید عین هم باشه و تصور مون از همسر با یک دوست باید فرق کنه . مرد و زن مکمل هم اند نه عین هم.که مثلاً یه روز من غذا درست کنم یه روز تو . یه روز من ظرف شستم یه روز تو .مثال های زیادی از این دست در قالب وجود تفاهم بین زوجین در حال شکر گیری هست. که خطرناکه و زندگی مشتر رو به هم خانگی دو دوست شبیه می کنه . رابطه همسری فراتر از دوست بودنه. زن نقش مادری و شوهرداری دارد و مرد نیز نقش خاص خود . در ابعاد مختلف زندگی هر کدام نسبت به دیگری حقوقی دارند که در هر بعدی میزان بهرهمندی هر کدام متفاوته. یکی زحمت بچه آوری و خانه داری می کشه در عوض وظیفه ای بابت تامین معاش نداره دیگری مسئولیت اجرایی تامین معاش رو داره و درعین حال از آرامش ایجاد شده در خانه لذت می بره .
حرفهای جالبی زده اند جای تامل دارد مردان هم باید در انجام کارهای خانه سهیم شوند فردا کامنت نزارید زن ذلیله و ... من همسر ندارم اما به اعتقاداتم باور دارم زن و مرد از ثانیه به ثانیه در کنار هم بودن باید لذت ببرند و راضی و خشنود باشند شناخت قبل از ازدواج خیای مهم است .
خانواده با ثبات و مبتنی بر زندگی دو فرد با جنسیت متفاوت، تنها بر اساس باور به رویکرد های سنتی از ازدواج میسر می باشد. متأسفانه ما در مرحله گذار فرهنگی قرار داریم و دختر و پسر ها مسئولیت به شیو های سنتی را نمی پذیرند.
بجای تبلیغ ازداوج باید فکری به حال اشتغال و رفع بیکاری جوانان بشه. هزینه های زندگی سر سام آوره من حقوقم یک و سیصد میشه آخر ماه کم میارم. اجاره و خورد خوراکه. نه لباسی نه تفریحی نه خوراک آنچنانی.
خب یکی بخواد از نظر تحصیلی و علمی پیشرفت کنه ایا با وجود این فشارها میتونه یا باید مجرد بمونه؟؟
درجواب یکی از این کاربران که گفته دخترا لوس هستند کاملا اشتباه میکند اتفاقا انهایی که شوهر نمیکنند بسیار معدبتر وکم توقع ترند تا انهایی که با پررویی خودشان را به پسرها قالب میکنند ،
همه انچه کا گفته ونوشته شد مزخرف میباشد دلیل اصلی بحران اقصادی واجتماعی وحقوقیدر کشوره وبهم ریختن شرایط تشکیل خانواده وبهم خوردت تعادل عاطفی وروانی جامعه ونبود شغل ودرامد پایدار ومشکل مسکن ودخالت بیش از اندتزه خانوارها در مسائل جوانان بدون رعایت مشاوره وهمکاری فکری ودخالت در حد فضولی میباشد واز طرفی قوانین باید بطریقی تعریف وپایه گذاری شوند که حقوق مدنی وشهروندی طرفین خدشه دار نشود ویکی اسیر وبرده جنسی ومالی طرف دیگر نشود در این صورت است که تشکیل خانواده اگاهانه وبدون فشار شورت میگیرد وپایدار می ماند وبه جدایی وطلاق هم کمتر دچار میشود
بنده در شهر چندین بار خاستگاری رفتم اما دخترها وخانوادشان شرایطی غیر قابل تصور برای ازدواج گذاشتن واقعا عجیبه دختر 33 ساله هم شرایط همان 20 ساله رو دارد اما به روستایمان رفتم و ازدواج کردم به مراتب همسرم دختر بهتر و نجیب وکم توقع است واقعا از ازدواجم راضیم و خدا را شکر که در شهر زن نگرفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
دمت گرم رجبعلی
سوال من از این دختر خانمهایی که میگن مادرم پاش درد گرفته مریض شده زحمت کشیده و رنج برده این هست که اگر ازدواج نکنن سنشون بالا نمیره بیمار نمیشن پاشون درد نمیگیره پخت و پز و آشپزی نمیکنن ؟؟؟؟
اتفاقا من در بین همکاران زن اداره که ازدواج نکردن بیماری های جسمی و روحی بیشتری دیدم بخصوص بیماریها و مشکلات روحی و عصبی / ازدواج نکرده ها بداخلاق تر از ازدواج ‌کرده ها هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
در تایید این نظر لازم است بگویم برخی سرطان ها بین زنانی که ازدواج نکرده اند و بچه نداشته اند بیشتر است
آقایون و خانمای صاحب نظر
تمام بد بختیای ما از وقتی شروع شد که در دانشگاهها به روی دخترا باز شد و بعدشم اکثرا استقلال مالی پیدا کردند و الانم همه چیز رو توی مادیات میبینن.بعد یه عده ای از همین خانمای مستقل وقتی افتخار میدن و ازدواج میکنن میخوان مثلا به شوهر باج ندن و تو مخارج زندگی سهیم نباشن. بعضیا از تو شهر های کوچیک اومدن تو شهرهای بزرگ رفتن دانشگاه و یه شغلی حتی توی یه شرکت نامعتبر پیدا کردن و حاضر نشدن به شهر خودشون برگردن وبا خانواده زندگی کنن. تو شهر غریب رفتارهایی را تجربه کردن که اگر در شهر خودشون بودند جرات این جسارتها را نداشتن و بعدشم توجیه شون این بود که اینجا که کسی ما را نمیشناسه و هزار جور مسئله دیگه و بی اعتمادی.
و به قول شاعر تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
قضاوت با خودتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
اين اراجيف چيه ! خجالت بكشيد ! درس خوندن زنان كه دليلي بر اين معضل نيست! مشكل ما در بهم ريختن شيرازه هاي اجتماعي و دینی و منفعل شدن و واماندگي اين جريان (كه عمده ترين جريان فرهنگساز در هر جامعه اي است) فساد مالي شديد كه سبب پديد شهرهاي افسار گسيخته مانند تهران و مشهد و... و از ميان رفتن آبادي هاي كوچك پاشيدن ساختارهاي اجتماعي است و ناكارايي نظام كشور داري و درهم ريختگي امور مديريتي و دخالت هاي نابجاي نيروهاي انتظامي در پسند و خواست مردم (كه سبب افزايش هزينه هاي برگزاري مجالس شده) و از هم پاشيدگي اقتصادي و ريسك بي نهايت بالا در شرايط زندگي وجود دائمي بحرانهاي جفت و طاق در زندگي ايرانيان ... و ... اينهاست دلايلي كه سبب بالا رفتن هزينه ايجاد يك زندگي مشترك مي شود!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
شما یک آب خنک بخر عصبانی نباش نگاهی به پسرهای فشن اطرافت بنداز ببین اگه خدا اون روز رو نیاره اینها بخوان خرج خونه بدن چه می کنند. اگه حاضر شدی دخترت رو بی سواد و پشوانه مالی دست اینا بدی همین فردا در دانشگاه رو روی این دخترهای بی تربیت که شما رو عصبانی کردند می بندم.
بعد از ازدواج با مهریه 14 سکه فهمیدم که همسرم مرا به خاطر شرایط مالی و کاری ام انتخاب کرده است و متاسفانه 2 فرزند داشتم وباز متاسفانه از تفکر طلاق و سرزنش و رفتار جامعه ترسیدم و ماندم ولی دریغ از یک ذره محبت صمیمیت و احترام و مشورت حتی مصاحبت مانند دو مجسمه در کنار هم ،آیا این اسمش ازدواج و کمال است ؟؟
برای همین هیچ تمایلی به ازدواج فرزندانم ندارم تنها ماندن بهتر از مصاحب بد است که زندگی را برایت بی معنی کند و سلامتی فکری ات را از بین ببرد الان دچار مریضی و پشیمانی شدید هستم و ازدواج بد را یک نوع سرطان می دانم که گلوی بسیاری را چه مرد چه زن گرفته است ولی این زن است که دیگر در جامعه پذیرفته نمی شودولی مرد دوباره و سه باره ازدواج می کند و لا اقل از نظر جنسی ارضا!!!!
دوستی می گفت مرا برای خواستگاری دعوت کردند ولی نپذیرفتم. علت را جویا شدند، گفتم واژه ای پیدا شده به نام "تفاهم " که من از آن سر در نمی آورم.
مهندس جوانی را که در استانۀ 30 سالگی بود و مجرد و وضه نسبتاً خوبی داشت بهر شکلی متقاعد کردم که از دواج کند. پذیرفت و بررسی را شروع کرد. چندماه بعد جویا شدم .گفت با چندین نفر قرار ملاقات و گفتکو گذاشتم متاسفانه به نتایجی رسیده ام که باور نکردنی است. افرادد ترجیح می دهند روابط آزادی داشته باشند و حتی با افراد مختلفی آمد و رفت داشته باشند!
ا
هر وقت زنان این برزخ بین سنت و مدرنیته را رد کردند مشکلات خود به خود حل خواهد شد.
با این دیدگاه فعلی که دختر ها، پسر ها را به شکل "میزبان" نگاه می کنند که باید حداکثر بهره برداری از آنها شود، کار به جای سالمی ختم نخواهد شد.
ايراد كار جاييه كه خانم ها در ايران هم ميخواهند از مزاياي سبك غربي بهره مند شوند وداراي استقلال مالي و آزادي باشند و هم از محاسن زندگي اسلامي مانند نفقه ، مهريه ، اجرالمثل و .... استفاده كنند.
مردان هم گرفتار و بدهكار و درگير زندان و ....
خانواده و بچه ها هم به اميد خدا رها.....
متاسفانه اینجا دختر حق و تکالیف برایش روشن نشده که چیه. پدر و مادرهای قدیم ببینید همه با اوج مشکلات و سختی ها بچه های زیادی را بزرگ کردن و حتی خم به ابرو نیاوردن. الان متاسفانه توقعات بالا رفته و محبت و صمیمیت بیشتر تبدیل به مفاهیمی صوری برای خانواده و علی الخصوص دختر و پسرای جوان شده. همه در طلبن تا از همدیگه امتیاز بگیرن و کمتر امتیاز بدن.
چ خوبه در مقابل این مقاله از 5 تا پسر مجرد هم دلایل عدم ازدواجشونو بپرسین
حمایت های مالی بی مورد پدر و مادر که از انواع واقسام روشهای جیب فرزندان را پر میکنند و فرزندان بی مسئولیت بار می اورند علت اصلی مشکلات جوانان میباشد.
ناشناس 11:41 خلاصه کلام را به زیبایی بیان کرد. آفرین
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای همین است
من همه‌ی نظرات دوستان را خواندم. یک نکته‌ی مغفول این بود که معمولاً دختر تا زمانی که در خانه‌ی پدرش زندگی می‌کند، ازدواج را از زاویه‌ی دختر خانه بودن می‌بیند. ضمن اینکه معیارهای ایده‌آلی هم برای خودش تعیین می‌کند که دشواری‌هایی که پدر و مادرش برای رساندن او به این مرحله از زندگی متحمل شده‌اند، به عنوان «مسئولیت» جایی در این اهداف و ایده‌آل‌ها ندارند.

برای مثال عرض می‌کنم که آیا دختران می‌توانند وظایف مادر بودن خودشان را به بهترین شکل ایفا کنند؟
آیا می‌توانند بپذیرند که در زندگی ممکن است بحران‌های گاه و بیگاهی رخ دهد که با شانه خالی کرن از آنها، گره‌ای باز نمی‌شود؟
اساساً چیزی را به عنوان بحران یا مشکل در زندگی می‌پذیرند؟ یعنی مسئولیت پذیرش و رفع آن با کمک همسرش را دارند؟

یک نکته هم بگم که اشتباه نشه، من مخاطبم دختر هست چون او، مردی را به عنوان همسرش انتخاب کرده. حتماً هم طبق معیارهای یک شخص، پسرها و مردان مختلفی با اخلاق و ویژگی‌های متنوعی وجود دارند و حتماً آنها طبق عرف جامعه وظایف متعددی دارند.

خانمی هم که از حق طلاق صحبت کردند، فکر می‌کنم باید بپذیرند که در قانون، حقوق و وظایفی برای هر دوی مرد و زن دیده شده است. بدیهی است که هیچ مردی با این شیوه‌ی تفکر، حق طلاق را به زن نمی‌دهد. پس بهتر است زاویه‌ی نگاه خودشان را کمی تغییر دهند.
دختران از خداوند فقط شوهر میخوان اما از این شوهر همه دنیا رو میخوان
توی ایران تبعیض علیه مردا بیشتره. این دخترای به اصطلاح مدرن که حقوق برابر میخوان چرا درباره مهریه و نفقه و سربازی و هزینه های زندگی که توی ایران برعهده مرد هست و زنها درامدشون رو برای زندگی مشترک خرج نمیکنن حرف نمیزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هم مزایای زندگی سنتی رو میخوان و هم مزایای زندگی مدرن؟؟؟؟؟؟؟؟
زنی که حاضر نباشد دشواری‌های زندگی را در کنار خوشی‌هایش تحمل کند، بهتر است به فکر ازدواج نباشد.
دقيقا بنده با نظر دوست عزيز كه فرمودن خانمي كه استقلال مالي داره بيشتر به فكر تفريحه موافقم من خودم در اداره اي كار ميكنم كه نصف كارمنداش خانومن و جالبه كه بيشترشون يا با آژانس ميان محل كار يا با ماشين شخصي و به اندازه من حقوق ميگيرن و تازه از نظر كارايي هم كه نصف من كارنميكنند و جالبتر اينكه هر ماه هم مرخصي هاشون كه واقعا نوبره حساب كنيد من با يه حقوق يه زندگي رو اداره ميكنم و زنو بچه بزرگ ميكنم و اجاره و .... به جاي خود و اين خانم هاي مجرد هم كل سال مسافرت هاي خارج از كشور و خريد هاي برند خارجي و سفارش غذا از بيرون به جاي خوردن غذاي اداره و تازه توقعشون بالاست و ميگن حقوق زن ناديده گرفته شده و تازه دنبال شوهري هم هستند كه حد اقل مدير عاملي يا دكتر و مهندسي و پول دار باشه واقعا بايد تاسف خورد جامعه به كجا ميره
یارانه ازدواج
در جواب اون آقایی که گفت ما بریم سربازی که حقوقمون مساوی بشه، خیالی نیست زایمان با شما سربازی با ما!!! باور کن من پایه ام. مرد وظیفشه کار کنه خرج خانوادرو بده زن هم وظیفشه خونه و زندگی و آماده کنه واسه آرامش جفتشون چون بهم نیاز دارن و مهمترین حقوق زن و مرد احترام و صداقت متقابله.
با خواندن مطالب این عده کم از دختران می توانم نتیجه بگبرم که برخی از دلایل ازدواج نکردن هم در دختران و هم در پسران ترس هاست. ترس از ازدست دادن آزادی و قبول مسئولیت. به زندگی پدر و مادر خود نگاه کنید زندگی مشترک با محدودیت همراه است دختر یا پسر نمی تواند که بخواهد هم ازدواج کند و هم محدودیت نداشته باشد. متاسفانه ما والدین الگوهای خوبی برای فرزندانمان نبوده ایم بعضی هایمان از خودگذشتکمی به خرج دادیم و برخی دیگر از دیگری سوء استفاده کردیم. به فرزندانمان یاد ندادیم زندگی مشترک یعنی کنار نهادن برخی خواسته ها به نفع دیگری. یعنی در جهت آسایش یکدیگر کوشش کردن. یعنی خدمت کردن به یکدیگر. متاسفانه ما الگوی خوبی نبودیم و دختران و پسران امروزی هم خود خواه بار آمده اند!!!!!
خیلی از دختران بخاطر نداشتن جهیزیه ازدواج نمی کنند.
مشکل ما دیدن بدبختی های زنا نسلهای قبل هست ، دیدن تحقیر شدنها . دختری که این جور صحنه ها را دیده میلی به ازدواج ندارد
همش حرف مفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی