بازدید 5259

استقلال پاکستان 69 ساله شد

جمهوری اسلامی پاکستان امروز جمعه (14 آگوست 2015) در حالی شصت و نهمین سالروز استقلال خود را جشن گرفت که ارتش و دولت این کشور، امسال جدی تر و مصمم تر از هرسال دیگر در طول تاریخ استقلال پاکستان، برای مبارزه با تروریسم و رهایی این کشور از بند خشونت و افراط گرایی گام به عرصه عمل گذاشته اند.
کد خبر: ۵۲۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 14 August 2015
جمهوری اسلامی پاکستان امروز جمعه (14 آگوست 2015) در حالی شصت و نهمین سالروز استقلال خود را جشن گرفت که ارتش و دولت این کشور، امسال جدی تر و مصمم تر از هرسال دیگر در طول تاریخ استقلال پاکستان، برای مبارزه با تروریسم و رهایی این کشور از بند خشونت و افراط گرایی گام به عرصه عمل گذاشته اند.

به گزارش ایرنا امسال جشن استقلال پاکستان در شرایطی برگزار شده است که به نظر می رسد رهبران سیاسی و مسوولان عالی ارتش این کشور مصمم به پیروزی در جنگ علیه تروریست ها و متعهد به همواره کردن مسیر توسعه، رفاه و پیشرفت پاکستان هستند.

پاکستانی ها امروز در سراسر این کشور شصت و نهمین سالروز آزادی و استقلال کشورشان و ایجاد یک کشور مسلمان با نام جمهوری اسلامی پاکستان را جشن گرفتند و یاد تمام افرادی را که برای تاسیس این کشور مستقل اسلامی در شبه قاره فداکاری کردند، گرامی داشتند.

ساکنان تمامی شهرهای پاکستان از جمله 'اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، پیشاور، حیدرآباد، فیصل آباد، سکهر، جیکب آباد، اسکردو، گلگیت، ابیت آباد، اتک و اوکارا' شاهد مراسم های ویژه روز ملی بوده و مردم در این آیین ها به جشن و سردادن سرود ملی کشورشان پرداختند.

پاکستان در روز 14 آگوست سال 1947 (23 مرداد 1326) به رهبری محمدعلی جناح معروف به قائد اعظم و بنیانگذار این کشور از استعمار حکومت وقت بریتانیا آزاد و تبدیل به یک کشور مستقل برای مسلمانان در این منطقه شد.

مردم پاکستان در حالی شصت و نهمین سالگرد روز ملی کشورشان را جشن می گیرند که نیروهای مسلح این کشور همچنان به عملیات های خود علیه تروریسم و شبکه های افراط گرا در مناطق مختلف این کشور از جمله مناطق قبایلی وزیرستان شمالی ادامه می دهند و ارتش پاکستان اخیرا اعلام کرده است که این عملیات که حدود یک سال و سه ماه از آغاز آن می گذرد، در مرحله نهایی قرار دارد این کشور در آینده ای نه چندان دور از شر تروریست ها رهایی خواهد یافت.

دولت فعلی پاکستان نیز که سال گذشته در چنین روزهایی و همزمان با شصت و هشتمین سالروز استقلال، روزهای تلخ و سخت بحران سیاسی و اعتراض گسترده مخالفان را تجربه می کرد، گویا این بار مصمم به تلاش در جهت ترقی و رفاه کشور است و قراردادهای زیادی با کشورهای مختلف از جمله چین برای ایجاد زمینه توسعه و پیشرفت پاکستان امضا کرده اند ضمن اینکه اکنون با محقق شدن توافق هسته ای ایران، زمینه اقتصاد و تجارت پر رونق پاکستان با ایران هم فراهم شده است که می تواند شانس بزرگی برای دولت کنونی اسلام آباد و انجام کارهای بزرگ در زمان این دولت باشد.

برگزاری آیین گرامی داشت روز ملی پاکستان بامداد روز جمعه با شلیک 31 گلوله در شهر اسلام آباد (پایتخت فدرال) و شلیک 21 توپ در چهار ایالت این کشور - در مراسمی نمادین برای ادای احترام به شهدای جنبش آزادی پاکستان و افرادی که جان خود را در طول مبارزه علیه تروریسم در این کشور از دست دادند - آغاز شد.

همچنین همزمان با شهرهای مختلف پاکستان، سفارتخانه های این کشور در پایتخت های مختلف جهان امروز شاهد برگزاری جشن استقلال است.

به همین مناسبت مراسم جشن ویژه ای نیز، تحت تدابیر شدید امنیتی، در مرکز همایش های شهر اسلام آباد و با حضور ممنون حسین رییس جمهوری، محمد نواز شریف نخست وزیر، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان و سایرمقام های ارشد دولتی، نظامی و رهبران سیاسی این کشور برگزار شد.

رهبران عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان در این مراسم پرچم پاکستان را برافراشتند.
ممنون حسین رییس جمهوری پاکستان طی سخنرانی در مراسم جشن روز ملی گفت: روز استقلال پاکستان از مردم این کشور می خواهد تا برای موفقیت در آینده، راهبرد اساسی اتخاذ کرده و تجارب خود در گذشته را نیز به یاد داشته باشند.

وی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی پاکستان به طور کامل متعهد به از بین بردن معضل افراط گرایی و تروریسم در کشور بوده و ضامن امنیت و صلح برای مردم است.

امروز رادیو و تلویزیون دولتی و شبکه های خبری پاکستان ویژه برنامه های متعددی درباره روز ملی از جمله ایثارگری های انقلابیون این کشور از جمله افکار و اهداف محمدعلی جناح بنیانگذار پاکستان پخش کردند.

بسیاری از فعالان و مسوولان احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان امروز در محل آرامگاه محمدعلی جناح در شهر کراچی و علامه محمد اقبال شاعر ؛ فیلسوف و انقلابی این کشور در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب تجمع کرده و برای ثبات و برقراری صلح در پاکستان مراسم ویژه ای برگزار کردند.

پاکستان در سال 1998 دست به یک آزمایش هسته ای موفقیت آمیز زد و از آن سال تا کنون، به عنوان هفتمین قدرت اتمی جهان و شناخته شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل