بازدید 10121
۴

بانک مرکزی:خسارت تاخیر به مشتری تعلق گرفته است

کد خبر: ۵۲۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 12 August 2015
با تشکر، سرویس با بینندگان ، مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.

طرح مشکل:

اینجانب در شهریور سال 1389 وام خرید خودرو از آن شعبه دریافت کرده ام و برابر دفترچه اقساط باید هرماه در روز 23 ماه مبلغ 1.650.000ریال به حساب واریز می نمودم.

اکنون 45 ماه از آن تاریخ گذشته است و از نتیجه استعلام در بانک دیگری معلوم شد که اینجانب بدهی دارم.

با مراجعه به شعبه شما مشخص شدکه من درسال 89 یک قسط، در سال90 سه قسط و در سال 91یک قسط را نپرداخته ام.سایر اقساط خود را حتی تا 15 روز زودتر پرداخت کرده ام.
امروز مبلغ 6.169.245 ریال به عنوان دیرکرد از اینجانب دریافت شد و بدهی به تاریخ روز تسویه شد.

جناب آقای رئیس
1.در مدت قریب 4 سال اینجانب حداقل 39 بار برای پرداخت اقساط همین وام به شعب بانک تجارت در شهر مشهد مراجعه کرده ام که حداقل 14 نوبت در شعبه شما در بلوار سجاد بوده است ،لکن هیچ کس در مورد بدهی اینجانب تذکر نداده است.
2. شماره تلفن خودم و ضامنین (جناب آقای حسینی خزانه دار محترم جمعیت هلال احمر استان و همکار ایشان) نیز در پرونده موجود بوده است.
3. بانکهایی مانند سپه و کشاورزی علاوه بر اطلاع رسانی و تذکر به موقع به مشتری و ضامن یا ضامنین وی، هر قسط را با دیرکرد آن دریافت می کنند(در غیر آن صورت قسط را دریافت نمی کنند).
4.  وجوه واریزی من بابت اقساط در شعبه شما ابتدا به یک حساب واسط رفته و با توجه به مبلغ و در صورتی که به اندازه یک قسط و دیرکرد بوده است برداشت شده و در غیر اینصورت بلا تکلیف در حساب باقی بوده و کسی تذکر نداده است که من مبلغ لازم را واریز نمایم.
علیهذا با توجه به مراتب فوق الذکر و این که اینجانب خسارت زیادی دیده ام ،درخواست می کنم نسبت به بخشودگی دیرکرد دستور لازم صادر فرمایید.

پاسخ:

باسلام
احتراما،بازگشت به نامه شماره 113/368 درخصوص تقاضای مخاطب تابناک به اطلاع می رساند نامبرده درسال89 از یک فقره تسهیلات فروش اقساطی خودرو به مبلغ خالص 70میلیون ریال استفاده نموده که طبق مفاد قرارداد مکلف به باز پرداخت اقساط درسررسیدهای ماهیانه بوده اند لیکن برخلاف ادعای شاکی نامبرده از ابتدا بازپرداخت اقساط رابا تاخیرهای 15 الی 17 روز انجام داده است.همچنین دربهمن ماه سال 89 مشتری هیچگونه وجهی بابت اقساط ماهیانه خود پرداخت ننموده که این روند درسنوات بعد نیز ادامه داشته و نامبرده در ماه های خرداد، مرداد و شهریور سال 90 واسفند ماه سال91 هیچگونه وجهی بابت اقساط ماهیانه خود را واریز ننموده است.

شایان ذکر است نامبرده با علم به داشتن اقساط معوق طی سالهای مذکور به جهت بروز رسانی بدهی خود هیچگونه مراجعه ای به دایره اعتبارات شعبه مربوطه نداشته لذا باتوجه به مراتب فوق و وفق مفاد قرارداد منعقده به علت عدم واریز به موقع اقساط ، خسارت تاخیر تادیه دین به ماخذ 6% به مشتری تعلق گرفته است.لازم به ذکر است عملیات داخلی بانکهای کشور متفاوت بوده ومقایسه آنها با هم صحیح نمی باشد.چه بسا عدم دریافت اقساط به علت عدم تکافوی مبلغ قسط وجرائم متعلقه توسط بانکهای عنوان شده در بند سه شکوائیه باعث بروز نارضایتی برای سایر مشتریان شده وموجبات طرح شکایت آنها رافراهم آورد.

لذا نامبرده طی دومرحله درتاریخ های 93/03/03 و 93/03/04 نسبت به تسویه بدهیهای سررسید شده ووجه التزام متعلقه اقدام نموده اند ومبلغ مورد اشاره ایشان 6/169/245 ریال مربوط به کل وجه التزام متعلقه به اقساط 1 الی 45 قرار داد مذکور(بابت 6973 روز تاخیر)می باشد که به تدریج وهمزمان با وصول اقساط از ایشان اخذ گردیده است.

با عنایت به موارد فوق الذکر علیرغم عدم تسویه دفعتا واحده بدهی توسط ایشان صرفا به جهت تامین نظر وی در تاریخ 93/07/08 شش درصد جرائم تاخیر متعلقه به مبلغ 1/122/968 ریال به حساب ایشان عودت گردیده است لیکن طبق دستورالعمل های صادره بانک مرکزی بخشش مابقی وجه التزام که شامل سود دوران تاخیر است به هیچ عنوان میسر نمی باشد.

اداره روابط عمومی
عزیز حاجی علیاری      مهدیه نعیمی تبریزی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۴
1
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل