بازدید 2931

تولید انرژی از علف های هرز

کد خبر: ۵۲۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 11 August 2015
پژوهشگران در یک پروژه تحقیقاتی اروپایی با در نظر داشتن فواید گوناگون گیاهان، به بررسی تولید انرژی از علف های خودرو و هرز پرداختند.

به گزارش مهر، محققان ایرلندی برای انجام تحقیقات خود زمینی بایر و غیر قابل کشت در نزدیکی سواحل رودخانه بارو در ایرلند را که پوشیده از نوعی علف به نام میسکانتوس است را انتخاب کردند. البته این علف گیاهی غیربومی در این منطقه محسوب می شود و بومی قاره های آسیا و آفریقاست و کشت آن در اروپا با چالش های آب و هوایی روبه رو است.

«جان فینان»، یکی از پژوهشگران این مطالعه، در مورد علت انتخاب این گیاه می گوید: «گیاه میسکانتوس می تواند انتخاب خوبی به عنوان یک محصول انرژی زا باشد زیرا نه تنها به عنوان یک توده زیستی، از بازده بالایی برخوردار است بلکه به علت مکانزیم خاصی که داراست نیاز کمی به آب و مواد مغذی دارد. بنابراین این گیاه می تواند حجم بالایی از زیست توده یا انرژی را با مصرف مقدار کمی از انرژی تولید می کند.»

«فینان» در ادامه توضیحاتش می افزاید: «گیاهانی همچون میسکانتوس در زمین های حاشیه ای رشد بسیار خوبی دارند. در واقع رشد این گیاهان به حدی خوب است که نسبت به محصولات مشابه در زمین های خوب کشاورزی با رسیدگی بالا نیز بیشتر رشد می کنند.»

بر اساس گفته دانشمندان، هدف نهایی در این پروژه تهیه الگوهای محصولی روشن است تا به تولیدکنندگان اروپایی کمک کند که این علف ها را به عنوان سوخت برای تولید انرژی وارد بازار انرژی، به ویژه بازار سیستم های گرمایشی، کنند.

قابل توجه است که این گونه از علف ها مقدار زیادی از دی اکسید کربن هوا را جذب می کنند که می تواند عامل موثری در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی باشد.
ش
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار