بازدید 2990

بارسا-سویا؛آغاز یورش مسی و یاران به شش گانه

کد خبر: ۵۲۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 10 August 2015
شاگردان لوییز انریکه در ادامه مسیر فتح شش گانه  سه شنبه شب برابر سویا حاضر خواهند شد. پس از کسب نتایج نه چندان درخشان در تور پیش فصل آمریکا و شکست برابر منچستر ، چلسى (ضربات پنالتى) و فیورنتینا درغیاب ستارگان حاضر در کوپا آمه ریکا، بارسا در حضور لیونل مسى در جام خوان گامپر موفق به شکست  سه بر صفر رم در نیو کمپ شد تا از نگرانى هوادارانش براى ادامه مسیر این فصل بکاهد. در اردوى کاتالان ها نیمار به دلیل ابتلا به بیمارى اوریون خفیف تا دو هفته در شرایط بازی نخواهد بود و جوردى آلبا به دلیل مصدومیت همسترینگ، دیگرغایب بارسا براى بازى سوپر کاپ اروپا است. 
در مقابل سویا قهرمان دو دوره گذشته لیگ اروپا، پس کسب دو پیروزى برابر ریمس فرانسه و واتفورد و متحمل شدن دو شک برابر وردربرمن و بریستول سیتى در پیش فصل براى سوپر کاپ اروپا آماده مى شوند.
بر خلاف اکثر تیم هاى اسپانیایى، سویا در فصل نقل و انتقالات عملکرد قابل قبولى داشت. پس از جدایى کارلوس باکا، یاگو آسپاس و الکس ویدال سویا موفق به جذب ستاره اوکراینى دنیپرو، یوهان کونوپلینکا شدند. جاى خالى کارلوس باکا، با جذب چیرو ایموبیله پر خواهد شد و استیون انزونزى، گائل کاکوتا، عادل رامى و ماریانو فریرا دیگر بازیکنان جدید سویا در فصل جدید خواهند بود. اوناى امرى نیز پس از کش و قوس فراوان در سویا ماندگار شده. 
بارسا پیش از این در هشت دیدار سوپر کاپ اروپا حضور داشته و در نیمی از آنها یعنی چهار بار موفق به کسب عنوان قهرمانى شده است. مربى اسپانیایى بارسا این فرصت را خواهد داشت تا با کسب پیروزى در این دیدار پس از پپ گواردیولا، دیه گو سیموئنه و کارلو آنجلوتى تبدیل به چهارمین مربى شود که پیش تر در کسوت بازیکن هم موفق به کسب قهرمانى در سوپر کاپ اروپا شده اند. همچنین این فرصت براى اینیستا و مسى وجود دارد تا با فتح جام، در تعداد قهرمانى هاى بدست آمده، با ٢٥ جام در کنار ژاوى هرناندز، رکوردار باشگاه از این حیث قرار بگیرند.

از دیگر نکات قابل توجه  شکست ناپذیرى آبى انارى ها برابر سویا است. آخرین برد سویا برابر بارسلونا به سپتامبر سال ٢٠١٠ و بازى برگشت نیمه نهایى جام حذفى باز مى گردد، بردى مانع از صعود تیم پپ گواردیولا به فینال کوپا دل رى نشد. 
فصل نقل و انتقلات براى بارسا با توجه به محرومیت این تیم به آرام ترین شکل ممکن سپرى شد. آردا توران از اتلتیکو مادرید و الکس ویدال تنها بازیکنان جذب شده بارسا هستند که از ژانویه اجازه حضور در ترکیب بارسا به آن ها داده خواهد شد. ژاوى هرناندز، جرارد دلوفوئه و ابراهیم افلاى هم بازیکنان جدا شده بارسا بودند.  
نتایج بارسلونا در سوپر کاپ اروپا:
 
١٩٧٩: باخت ١-٢ برابر ناتینگهام فارست در مجموع دو بازى
١٩٨٢: باخت ١-٣ برابر استون ویلا در مجموع دو بازى
١٩٨٩: باخت ١-٢ برابر آث میلان در مجموع دو بازى
١٩٩٢: پیروزى ٢-٣ برابر وردربرمن در مجموع دو بازى
١٩٩٧: پیروزى ١-٣ برابر دورتمند در مجموع دو بازى 
٢٠٠٦: شکست ٠-٣ برابر سویا (موناکو)
٢٠٠٩: پیروزى ٠-١ برابر شاختار دونتسک در وقت اضافه (موناکو)
٢٠١١: پیروزى ٠-٢ برابر پورتو (موناکو) 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار