بازدید 4968
۴

توانمندی وتخصص تیم مذاکره کننده منجر به کسب نتیجه مطلوب شد

غلامرضا نوری قزلجه
کد خبر: ۵۲۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 10 August 2015
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی در مجلس با بیان اینکه تفاوت تیم مذاکره کننده هسته‌ای دولت یازدهم با تیم هایی قبلی فقط در جدیت، تخصص، اراده و پشتکار آنها بود، گفت: چرا باید این همه جوسازی، شائبه افکنی و هوچی‌گری در روند مذاکرات و نهایتا توافق بدست آمده و سند برجام ایجاد شود؟

غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز (دوشنبه 19 مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه سال جاری با عنوان «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» نام گرفته است، گفت: بی‌شک انتخاب این عنوان از سوی رهبر انقلاب اسلامی همانند تمامی عناوین سال‌های گذشته متناسب شرایط و ضرورت‌های اقتضایی جامعه است و ما مسئولان نظام و نمایندگان ملت باید در ولایت‌مداری از دیگران سبقت بگیریم اما چقدر توانسته‌ایم در جهت عمل به این شعار استراتژیک سال توفیق پیدا کنیم؟

 

چرا عده‌ای تلاش می‌کنند دستاورد تیم مذاکره کننده را در حد یک اقدام خلاف منافع کشور تنزل دهند

نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا در شکل‌گیری این همزبانی که باید در نهایت به همدلی منجر شود سهم و نقش خود را ایفا کرده‌ایم؟ به نظر می‌آید در این مسابقه عقب مانده‌ایم که نمود بارز آن در قضیه مذاکرات و نهایتا توافق هسته‌ای است، چرا عده‌ای تلاش می‌کنند این دستاورد مهم نظام را که به دست دولت یازدهم و تیم مذاکره کننده تکمیل شده در حد یک اقدام خلاف منافع کشور تنزل دهند.

وی افزود: چرا برخی افراد از روز اول مذاکرات بر طبل مخالفت و تشکیک کوبیدند؟ مگر مذاکرات چیزی به غیر از ادامه روند مذاکرات 10 سال گذشته بود؟ مگر این مذاکرات خارج از مصالح نظام انجام می‌گرفت؟ مگر مذاکرات بدون اذن مراجع کشور انجام می‌گرفت؟ در حالی تنها و تنها اعضاء تیم مذاکره کننده و دولت پیگر کننده آن تغییر یافته بود.

نوری قزلجه ادامه داد: تفاوت فقط در جدیت، تخصص، اراده و پشتکار تیم مذاکره کننده بود پس چرا باید این همه جوسازی، شائبه افکنی و هوچی‌گری در روند مذاکرات و نهایتا توافق به دست آمده و سند برجام ایجاد شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی در مجلس نهم، با بیان اینکه در این مذاکره نتیجه بُرد - بُرد مورد انتظار طرفین بود و می‌بایست امتیازاتی داده و امتیازاتی گرفته می‌شد و این اتفاق هم افتاده است، افزود: در مقام انصاف اگر مقایسه شود آیا آنچه که گرفته شده ارزشمندتر از آنچه داده شده نیست؟ و همین مسئله نکته اساسی مذاکرات بود که توانمندی، تخصص و کارایی تیم منجر به نتیجه‌ای به مراتب مطلوب‌تر پیش‌بینی‌ها شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴
1
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار