بازدید 3787

رژيم صهيونيستي مصر را مانع اساسي در مسير آتش بس با حماس دانست

نمایندگان تشکیلات خودگردان در مذاکراتی که هفته های اخیر با مقامات عالی رتبه اسرائیلی داشتند درباره مذاکرات سری تل آویو با رهبران حماس جهت توافق برای آتش بس طولانی مدت ملاحظاتی را مطرح کردند و ابراز داشتند اگر اخبار مذاکرات درست باشد این امر می تواند جایگاه تشکیلات خودگردان را در افکار عمومی مردم فلسطین دستخوش تغییرات منفی کند.
کد خبر: ۵۲۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱ 07 August 2015
خبرگزاری سمای فلسطین در گزارشی از قدس اشغالی به نقل از پایگاه خبری عبری «واللا» کشور مصر را از موانع اصلی در مسیر آتش بس طولانی مدت میان تل آویو و جنبش حماس دانست.

در این گزارش آمده است پایگاه اینترنتی واللا از نامه پنهانی اسرائیل به تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس خبر داد و نوشت در این نامه هرگونه مذاکره با جنبش حماس با هدف توافق برای آتش بس طولانی مدت تکذیب شده است.

این گزارش اجتناب اسرائیل از مذاکره با حماس را به مخالفت های مصر با این نوع مذاکرات نسبت داد و نوشت، از نگاه قاهره چنین مذاکراتی می تواند سبب تقویت جایگاه حماسی شود که دشمن کینه توز مصر است.

واللا نوشت، نمایندگان تشکیلات خودگردان در مذاکراتی که هفته های اخیر با مقامات عالی رتبه اسرائیلی داشتند درباره مذاکرات سری تل آویو با رهبران حماس جهت توافق برای آتش بس طولانی مدت ملاحظاتی را مطرح کردند و ابراز داشتند اگر اخبار مذاکرات درست باشد این امر می تواند جایگاه تشکیلات خودگردان را در افکار عمومی مردم فلسطین دستخوش تغییرات منفی کند.

اما در مقابل اسرائیل در پیامی به ابومازن( محمود عباس) اطمینان داد مذاکره ای با نمایندگان حماس نداشته است و حتی تصمیمی برای برقراری آتش بس با حماس وجود ندارد.

البته دفتر نتانیاهو تاکنون به خبر پایگاه اینترنتی واللا واکنش نشان نداده است اما منابع فلسطینی و اسرائیلی در گفتگو با این پایگاه خبری، خبر منتشر شده در واللا را تایید کردند.

اوی ایسسخروف تحلیلگر سیاسی به (واللا) گفت:« درست است که اسرائیل با لحاظ کردن دو اصل، یعنی زیان نرسیدن به جایگاه تشکیلات خودگردان و اجتناب از تقویت جایگاه حماس،به آتش بس تمایل دارد اما اساس و دلیل اصلی در این راه، مخالفت مصر با اصل مذاکرات تل آویو و حماس است، مصر نگران است که مبادا چنین مذاکراتی سبب تقویت جایگاه جنبشی شود که از هم پیمانان اساسی اخوان المسلمین و از دشمنان نظام سیاسی مصر است.»

واللا چند ماه قبل خبری را منتشر کرده بود که در آن آمده بود حماس در نامه ای که از طریق واسطه ها به اسرائیل فرستاده است از آمادگی خود برای استقرار آتش بس پنج ساله خبر داد. رابرت سری فرستاده سازمان ملل متحد به خاورمیانه و محمد العمادی رئیس کمیته بازسازی نوار غزه در دولت قطر از واسطه های حماس بوده اند. العمادی در دیداری که از اسرائیل داشت با یوآو مردخای، هماهنگ کننده امور فلسطین در کابینه بنیامین نتانیاهو، دیدار کرده بود.

بر اساس خبر پیشین واللا پیشنهاد حماس متضمن بازگشایی گذرگاههای مرزی میان اسرائیل و نوار غزه، ایجاد بندر شناور و ساخت فرودگاه در نوار غزه بود اما بر اساس اظهارات ایسسخروف اسرائیل به این پیشنهاد پاسخ نداده است. این تحلیلگر سیاسی می گوید هر بار که واسطه ها نامه ای از حماس را به تل آویو تحویل دادند، این نامه ها به دلایلی نادیده گرفته شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار