بازدید 2124

76پرونده در کمیسیون اصل نود در دست بررسی است

کد خبر: ۵۲۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 04 August 2015
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون 76 پرونده در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا، مصطفی افضلی فرد با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا-منطقه اردبیل، وظیفه این کمیسیون را رسیدگی به شکایات وارده از قوای سه گانه دانست و تصریح کرد: این کمیسیون علاوه بر رسیدگی به شکایات وارده از قوای سه گانه، بر عملکرد این سه قوه نیز نظارت دارد.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس با بیان اینکه کمیسیون اصل نود مجلس می تواند به نهادهای تحت امر مقام معظم رهبری نیز نظارت کند، خاطرنشان کرد: این امر نقطه عطفی است در تقویت بعد نظارتی این کمیسیون.

افضلی فرد با بیان اینکه در حال حاضر 76 پرونده عمده در مسائل مختلف کشوری در کمیسیون اصل نود مجلس در دست بررسی است، گفت: طبیعتاً این پرونده‌ها در قالب تشکیل جلسات مختلف و مکاتبه با مسئولین مربوطه و طی فرآیندهای مربوطه در دست بررسی بوده و در مواردی که نیاز است، به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده شکایت از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کرج توسط هیات مرکزی نظارت بررسی شده و نتیجه آن رسماً به وزارت کشور اعلام شده است، اظهار کرد: متاسفانه وزارت کشور تاکنون در انجام وظیفه قانونی خود در رسیدگی به این موضوع سهل انگاری و تعلل کرده است.

افضلی فرد با بیان اینکه آرای مردم حق الناس است، اضافه کرد: موظف هستیم نسبت به صیانت از آرای مردم اقدام کنیم و اگر عضوی از اعضای شورای اسلامی شهر در خلال فعالیت شورا، شرایط عضویت را از دست بدهد، باید سریعاً کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه برخی از کانون‌های قدرت فشار می‌آورند تا به این پرونده رسیدگی نشود، تصریح کرد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم مطابق وظیفه قانونی خود، پیگیری‌های جدی و قانونی برای احقاق حق الناس و اجرای قانون و انسجام کشور، مصوباتی که به نفع ذینفعان است را اجرایی می کنیم.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص این پرونده هم مسئولین کشوری و هم استانی متفق القول هستند که این شورا به ناحق تشکیل شده و تخلف صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در برخی مکاتبات مسائل امنیتی ذکر شده، که باید بگویم اگر احقاق حق کنیم، امنیت مردم تامین می شود.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می رود وزیر کشور دستور دهد با توجه به مستندات موجود تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و گزارش آن به کمیسیون اصل نود مجلس ارائه شود.

گزارش پرونده فساد در فوتبال در صحن مجلس قرائت می شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص مسائل مربوط به فساد در فوتبال گزارش آن در صحن مجلس قرائت خواهد شد، گفت: انتظار می رود هیات رئیسه مجلس طبق آئین نامه داخلی، این موضوع را در اولین جلسه در دستور کار قرار دهد.

افضلی فرد با بیان اینکه دو سال از تشکیل این پرونده تقریباً 70 صفحه ای می گذرد، افزود: افکار عمومی منتظر اعلام نتیجه نهایی این پرونده هستند؛ چراکه این پرونده دارای بار حقوقی و قضایی است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه نیز باید طبق قانون در اولین جلسه دادگاه خود، این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد، ادامه داد: مسئولین وزارت ورزش و جوانان نیز باید در این خصوص اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر با وزیر ورزش و جوانان و با اشاره به ضعف‌های موجود در وزارت ورزش و جوانان، گفت: ضعف در برنامه ریزی موثر در ورزش‌های بومی و محلی و پیگیری برای ثبت آنها، فعال کردن کمیته مقابله با فساد وزارت ورزش، عدم سرمایه گذاری روی ورزش‌های کم طرفدار و عدم توجه به ورزشکاران این رشته‌ها، تقسیم ناعادلانه اعتبارت ورزشی در استان‌ها، بیمه ورزشکاران حرفه‌ای و مشکلات آنها در حوزه درمانی، عدم شفافیت در قراردادها و عدم اهتمام در ثبت آنها در سامانه جامع و عدم فعالیت چشمگیر در حوزه جوانان از جمله این ضعف‌ها می باشد.

شناسایی قوانین مانع و مزاحم اقتصاد مقاومتی در فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس

سخنگوی فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیراً با امضای بیش از 110 نماینده، فراکسیون اقتصاد مقاومتی تشکیل یافته است، افزود: تمامی قوانینی که در حوزه اقتصاد به عنوان مانع و مزاحم برای اقتصاد مقاومتی تلقی می شوند، شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در وهله اول به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده تا در قالب اجرای قانون تنقیه قوانین اجرا شود، تصریح کرد: این مورد از جمله مواردی است که متاسفانه دستگاه های اجرایی ضعیف عمل کرده اند.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پارتی بازی واقعیت تلخ اداری جامعه است، خاطرنشان کرد: این عمل زمانی می‌تواند ترمیم یابد که مسئولان امر بصورت واقعی اقدام کنند.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 14 ماده از قانون ارتقای نظام سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری متاسفانه عمل نمی شود، افزود: مردم باید آگاه و روشن باشند، تا در انتخابات افرادی را که در حد و اندازه مجلس هستند، انتخاب کنند.

افضلی فرد پژوهش محور نبودن امور را از جمله موانع توسعه عنوان کرد و گفت: باید بر اساس یافته‌های تحقیقاتی پیش رفته و بصورت درست و منطقی نیازسنجی کنیم.

وی با بیان اینکه در نیازسنجی مشکل داریم، افزود: در کاربست یافته‌های تحقیقاتی می لنگیم و برای بهبود این وضعیت باید دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه در این زمینه ورود پیدا کنند.

سخنگوی فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی طرح‌ها و لوایح دارای پیوست فرهنگی هستند، تصریح کرد: فرهنگ به معنای عمومی می‌تواند مسائل اجتماعی را نیز در برگیرد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا به رغم همه فشارهایی که از جانب برخی رسانه‌ها به آن وارد می شود، توانسته ماهیت انقلابی خود را حفظ کند، گفت: انتظار می رود این خبرگزاری ارزشی در چارچوب مسائل انقلاب و بدون لحاظ کردن مسائل جناحی به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد خبرگزاری ایسنا، افزود: این خبرگزاری سعی می‌کند در پیگیری اخبار خود، سه عنصر مهم اطلاع‌رسانی یعنی سرعت، دقت و صحت را رعایت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار