بازدید 4171

تکمیل فیلترینگ هوشمند با مشارکت خارجی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلترینگ هوشمند را با همکاری یک شرکت خارجی و استفاده از پژوهشگران داخلی تا پایان سال جاری تکمیل می‌کنیم.
کد خبر: ۵۲۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 04 August 2015
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلترینگ هوشمند را با همکاری یک شرکت خارجی و استفاده از پژوهشگران داخلی تا پایان سال جاری تکمیل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد کشور آذربایجان در ارتباط با موضوع فیلترینگ هوشمند اظهار کرد: فیلترینگ هوشمند پروژه بزرگی است که در فاز دوم آن هستیم و برای پیاده‌سازی آن با یک شرکت خارجی قراردادی را بستیم که البته ترجیح دادیم از پژوهشگران داخلی نیز که در بخش‌های مختلف کشور اعم از دانشگاه‌ها فعالیت دارند نیز، قراردادی را داشته باشیم.

وی با بیان "امیدواریم این کار فنی و پیچیده به سرانجام برسد" عنوان کرد: قطعاً آن چیزی که مورد نیاز مردم باشد در راستای اجرای این طرح فیلتر نخواهد شد و تنها آن بخش که دارای آسیب‌های اجتماعی است فیلتر می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: برنامه داریم که تا پایان سال جاری این پروژه را تکمیل کنیم و در این راستا تحقیقات، برنامه ریزی و زمان‌بندی‌های لازم نیز صورت گرفته است؛ هر بودجه‌ای مورد نیاز اجرای این طرح باشد، به این موضوع اختصاص خواهیم داد.

واعظی در ارتباط با چالش‌های مربوط به سرعت اینترنت نیز گفت: انتظارات مردم در حال افزایش است در حالی که آمارها نیز گویای این موضوع بوده و کاربران اینترنت طی 2 سال گذشته از 3میلیون و 200هزار به 20میلیون رسیده است.

وی عنوان کرد: هیچ محدودیتی برای استفاده از اینترنت در زمینه پژوهش و امور دانشگاهی نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که موضوع وام وجوه اداره شده به کجا رسید، گفت: تا این مرحله 28 میلیارد تومان برای 76 شرکت اختصاص داده‌ایم که در دورانی بسیار کوتاه انجام شد و البته بعد از درخواست این شرکت‌ها و با توجه به تقاضای بالا مدت زمان ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات را تمدید کرده‌ایم.

واعظی گفت: ثبت‌نام برای وام وجوه اداره شده توسط بنده تا 3 هفته دیگر تمدید شد و قرار است طی این مدت 170 شرکت دیگر نیز تقاضای وام خود را ارائه کنند.

او افزود: در همین جا می‌گویم که هر شرکتی که شرایط موردنیاز را داشته باشد باید به میدان بیاید و از 120 میلیارد اعتبارات این وام استفاده کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با طفره رفتن از پاسخ به سؤالات مخابراتی که این روزها داغترین سوژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به حساب می‌آید و بیشتر به نزاع بین دولت با این شرکت برمی‌گردد، گفت: قرار است جلسه‌ای با مخابراتی‌ها بگذاریم و مشکلات را حل کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان