بازدید 1686

مجلس برای افزایش بودجه جهاد دانشگاهی تاکید دارد

کد خبر: ۵۲۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 04 August 2015
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام این‌که «مجلس بر افزایش بودجه جهاد دانشگاهی تاکید دارد»، گفت: نمایندگان 50 میلیارد ریال علاوه بر آن‌چه دولت در بودجه 94 برای این امر در نظر گرفته بود به بودجه جهاد دانشگاهی اضافه کردند.

به گزارش ایسنا: قاسم احمدی لاشکی با اشاره به نقش و جایگاه مهم جهاد دانشگاهی در توسعه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی طی سال‌های اخیر به مدد علم و پژوهش که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فراوان دارند، دست یافته است.

وی افزود: امروزه مهم‌ترین قسمت علم، تحقیق و کار پژوهش است و در این حوزه جهاد دانشگاهی توانسته خوب کار کند و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان این‌که «فعالیت جهاد دانشگاهی در هر استان بنا بر شرایط حوزه آن متفاوت است»، تصریح کرد: با توجه به شرایط هر منطقه و وضعیت خاصی که دارد برنامه‌ریزی‌ها و کارهای علمی لازم در این حوزه انجام می‌شود.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر در کل کشور خوب کار کرده است و جا دارد از فعالیت‌ها و هدایت‌گری‌های خوب دکتر طیبی ریاست جهاد دانشگاهی قدردانی شود. طی 6 سال گذشته جهاد دانشگاهی در بسیاری از حوزه‌های علمی و پژوهشی خوب وارد شده است و در بسیاری از کارهای بنیادین و ریشه‌ای از جمله نانو تکنولوژی خوب عمل کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت جهاد دانشگاهی، مقام معظم رهبری و شخص ریاست جمهور از این نهاد حمایت و مساعدت‌های لازم را داشته‌اند. مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی بر کار علمی و پژوهشی دارند و در این خصوص جهاد دانشگاهی توانسته گام‌های خوبی بردارد اما همچنان فضا برای کار کردن دارد. در بودجه 94دولت در لایحه‌ای که به مجلس ارائه داد اعتبارات خوبی را برای جهاد دانشگاهی در نظر گرفت اما به نظر ما این اعتبارات کافی نبود و سعی کردیم با نگاه حمایتی به این بودجه بنگریم.

وی با تاکید بر حمایت بیشتر از جهاد دانشگاهی تصریح کرد: نمایندگان 50 میلیارد ریال علاوه بر آن‌چه دولت در بودجه 94 برای این امر در نظر گرفته بود به بودجه جهاد دانشگاهی اضافه کردند.

احمدی لاشکی از فعالیت‌های خوب رئیس واحد مازندران نیز تقدیر کرد و گفت: علیرغم تلاش‌های زیاد در این مجموعه، همچنان فضا برای کار کردن در استان بسیار زیاد است و به همین دلیل خواستار توسعه این نهاد در غرب مازندران هستیم.

وی ضمن خوب ارزیابی کردن فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گفت: یکی از مواردی که برای غرب مازندران به دنبال دایر کردن آن هستیم فعال کردن جهاد دانشگاهی در این منطقه به مرکزیت نوشهر یا چالوس است که در این زمینه با همکاری فرماندار چالوس برخی امکانات نیز فراهم شده است.
وی گفت: امیدواریم مسئولین و دولتمردان از نهاد جهاد دانشگاهی حمایت‌های بیشتری را داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی