بازدید 4877

هلیکوپتر آب‌پاش برای اطفای حریق نمی‌دهند

کد خبر: ۵۲۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 04 August 2015
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با انتقاد از صرف هزینه‌های گزاف برای فعالیت‌های غیر ضروری در جامعه، گفت: در برخی دستگاه‌ها بسیاری از مسئولان سطح پایین برای ماموریت های خود از هواپیمای اختصاصی استفاده می کنند، این در حالی است که از واگذاری هواپیما یا هلیکوپترهای آب پاش برای اطفای حریق دریغ می شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به آتش سوزی در جنگل های آمل، گفت: افزایش دما امکان آتش سوزی در جنگل را افزایش داده است، البته گرما نمی تواند دلیلی برای بررسی نکردن موضوع باشد، هرچند اکثر آتش سوزی ها غیر عمدی است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با اشاره به اینکه آنش سوزی امری طبیعی است، تصریح کرد: مهمترین مسئله، اطفای حریق است که متاسفانه در کشور ما حداقل امکانات آتش سوزی مانند هلیکوپترهای آب پاش هم وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: مناطق جنگلی عمدتا غیرقابل عبور و صخره ای است، از این رو وجود هلیکوپترهای آب پاش برای موارد بحران ضروری است، این در حالی است که با وجود سختی عبور در جنگل ها و نبود امکانات گاه آتش سوزی‌ها رها می شود.

یوسفیان ملا با انتقاد از صرف هزینه های گزاف برای فعالیت های غیر ضروری در جامعه، گفت: با کمال تاسف در برخی دستگاه‌ها بسیاری از مسئولان های سطح پایین برای ماموریت های خود از هواپیمای اختصاصی استفاده می کنند، این در حالی است از واگذاری هواپیما و یا هلیکوپترهای آب پاش برای اطفای حریق دریغ می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به فاصله کمتر از 30 کیلومتری جنگل های شمال کشور با دریا، گفت: تنها تعداد محدودی هلیکوپتر آب پاش می توانند با استفاده از آب دریا، آتش سوزی را مهار سازنداما به دلیل عدم برنامه ریزی های حداقلی، تا کنون آتش با تلاش مردم و با استفاده از وسایل ابتدایی مهار شده است.

وی یادآور شد: با وجود حاشیه نشینان بسیار در حوالی جنگل های آمل، مساعدت‌هایی بلافاصله پس از آتش سوزی صورت گرفت، اما نبود امکانات بسیار رنج آور است.

یوسفیان گفت: در حال حاضر آتش سوری جنگل آمل مهار شده اما با وجود اینکه مساحت زیادی از جنگل در آتش سوخت، میزان خسارت وارد شده هنوز اعلام نشده است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست مبنی بر ایجاد سنسورهای دودزا در جنگل ها برای جلوگیری از آتش سوزی، گفت: در مجموع هر نوع تکنولوژی که بتواند اطلاع رسانی دقیق تری داشته باشد و پیش از گسترده شدن دامنه آتش سوزی علائم خطر را اعلام کند، مناسب است اما زمانی که این اقدامات عملیاتی شود، پذیرفتنی است، چراکه  پیشنهاد زیاد است ولی عملا اتفاقی نمی افتد.

به گزارش خانه ملت، بخشدار امامزاده عبدالله شهرستان آمل شامگاه دوشنبه از آتش گرفتن بخشی از جنگل های این بخش واقع در ارتفاعات روستاهای کمربن و شاهزید به نام شیردار اسی خبر داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل