بازدید 2467

وزیر نفت هند هفته آینده به تهران می‌آید

وزیر نفت هند هفته‌ آینده به همراه هیأتی برای بررسی فرصت‌های موجود در بخش نفت و گاز به ایران سفر می‌کند.
کد خبر: ۵۲۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 04 August 2015
وزیر نفت هند هفته‌ آینده به همراه هیأتی برای بررسی فرصت‌های موجود در بخش نفت و گاز به ایران سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس قرار است وزیر نفت هند هفته‌ آینده به همراه هیئتی برای بررسی فرصت‌های موجود در بخش نفت و گاز، به ایران سفر می کند.

بر اساس این گزارش، مذاکرات شامل امتیاز توسعه میدان گازی «فرزاد ب»، احیای خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و هند و نوسازی زیرساخـت‌های بخش نفت و گاز ایران است.

برخی از رسانه های خارجی با اشاره به این سفر اعلام کرده اند: «هند مشتاق است تا روابط با ایران را تقویت کند؛ زیرا هند در زمان تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در کنار ایران بوده است.»

این گزارش حاکی است هفته گذشته بود یک هیئت هندی متشکل از مقامات وزاتخانه‌های دارایی، نفت و گاز طبیعی و بانک مرکزی هند تهران را ترک کرد.

به گفته مقامات هندی در این سفر در مورد نحوه پرداخت بدهی 6.5 میلیارد دلاری پالایشگاه‌های هند به ایران برای خرید نفت بحث شده است. هند تمایل دارد پس از پرداخت دیون خود خرید نفت از ایران را افزایش دهد.

وزیر نفت هند امیدوار است بتواند ایران را متقاعد کند که امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد ب را به هندی ها واگذار کند. این میدان، یکی از بزرگ‌ترین میادین گازی ایران است که توسط هندی ها اکتشاف شده است. با این حال، این کشور قبلا به علت تحریم‌ها از سرمایه‌گذاری نزدیک 7 میلیارد دلاری در این پروژه کناره‌گیری کرده بود.

این گزارش اضافه می کند: همچنین هند تمایل دارد تا پروژه خط لوله صلح را دوباره احیا کند و حتی براساس آخرین مذاکراتی که با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران کرده‌اند حاضرند تا در توسعه بندر چابهار مشارکت داشته باشند.

به گزارش فارس توسعه میدان گازی فرزاد ب، توسعه بندر چابهار و خط لوله انتقال گاز ایران موسوم به خط لوله صلح، تماما پروژه‌هایی است که دهلی‌نو با ایران توافق‌هایی به امضا رسانده‌ است،سال‌ها به بهانه تحریم‌ها از انجام تعهدات خود سرباز زده‌ است. اکنون با احتمال برداشته شدن تحریم‌ها دهلی‌نو بیم دارد که فرصت را از دست داده و این پروژه‌های پرسود را به چین یا کشورهای اروپایی ببازد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر