بازدید 1706

«برجام» باید پس از تصویب در مجلس اجرایی شود

کد خبر: ۵۲۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 04 August 2015
اللهیار ملکشاهی با تأکید بر اینکه «برجام» باید پس از تصویب در مجلس اجرایی شود، گفت:‌توافق هسته‌ای یک موضوع ملی و مربوط به کل نظام است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از فارس: اللّهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق نهایی هسته‌ای و لزوم تصویب این توافق در مجلس، اظهار داشت: توافق نهایی هسته‌ای «برجام» یک موضوع ملی و مربوط به کل نظام است و اینگونه نیست که فقط از طرف دولت امضا شده باشد، قطعاً هم رئیس مجلس و هم رؤسای قوا و سایر مقامات نظام و اعضای شواریعالی امنیت ملی در جریان متن و جزئیات برجام هستند.

وی افزود: طبق قانون همه قراردادها و توافقنامه‌های بین‌المللی که تعهدآور باشند،‌ قطعاً نیازمند مصوبه مجلس هستند، مجلس قبلاً یک مصوبه راجع به طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای داشت که در آنجا اشاره شده بود با نظر شورایعالی امنیت ملی، ممکن است برخی از آن مصوبه این چنین برداشت کنند که اگر تأیید شواریعالی امنیت را داشته باشد،‌ نیازمند تصویب مجلس نیست، در حالی که این طور نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه تصریح کرد: در زمینه توافق هسته‌ای شاید برداشت‌های مختلفی از نظر حقوقی وجود داشته باشد، از منظر قانون اساسی همه توافقنامه‌ها و موافقتنامه‌های بین‌المللی که تعهدآور باشند، نیازمند مصوبه مجلس هستند، همانطور که کنگره آمریکا نیز مدعی است توافق هسته‌ای با ایران باید به تصویب کنگره برسد.

ملکشاهی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در حال فراهم کردن مقدمات تصویب «برجام» است و در همین راستا مقرر شده کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی برجام تشکیل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها