بازدید 2942
رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد

افزایش واردات روغن پالم ممنوع

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیشنهادی به دولت برای کنترل واردات روغن پالم از ممنوعیت افزایش واردات روغن پالم و برخورد با متخلفان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹ 03 August 2015
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیشنهادی به دولت برای کنترل واردات روغن پالم از ممنوعیت افزایش واردات روغن پالم و برخورد با متخلفان خبر داد.

به گزارش تسنیم، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: همانطور که سال گذشته اعلام کرده بودیم مصرف روغن پالم هیچگاه ممنوع نبوده است و هشداری که در سال گذشته در مورد این روغن داده شد به دلیل افزایش مصرفی آن در کشور بود.

وی در ادامه افزود: واردات روغن پالم به 50 درصد کل نیاز کشور رسیده بود و این در حالی است که میانگین مصرفی روغن پالم در دنیا حدود 30 درصد است.

دیناروند، با تاکید بر اینکه در ایران نیز همین حدود بین المللی باید رعایت شود، عنوان کرد: همواره سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است که  میزان اسید چرب اشباع را باید کاهش و اسید چرب ترانس را حذف کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه اسید چرب ترانس در روغن‌های جامد هیدروژنه وجود دارد و میزان اسید چرب اشباع هم در روغن پالم بالاست،گفت: توصیه سازمان جهانی بهداشت به کاهش آن است.

دیناروند افزود: با کاهش مصرف روغن پالم می‌توانیم اسید چرب اشباع کمتری هم مصرف کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: در سال گذشته سقف یک سومی که برای واردات در نظر گرفتیم را رعایت کردیم و امسال نیز وضع به همان منوال خواهد بود، یعنی سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان اجازه افزایش واردات روغن پالم را نمی‌دهد.

دیناروند بیان کرد: البته به دولت پیشنهاد کردیم برای اینکه وارد کنندگان روغن تشویق به واردات روغن‌های پالم نشوند تعرفه آنرا بالاتر از بقیه روغن‌ها در نظر بگیرد که در صورت عملیاتی شدن این موضوع دیگر نیازی به کنترل مقدار واردات هم نیست و خود به خود واردات روغن پالم کم می‌شود.

وی تصریح کرد: اما تا زمانیکه تعرفه وضع نشده است؛ سازمان غذا و دارو میزان واردات را کنترل می‌کند و اجازه نمی‌دهد از سقف 30 درصد مورد نظر بیشتر شود.

دیناروند در خاتمه خاطرنشان کرد: عمده مصرف روغن پالم در روغن‌های مصرفی خوراکی خانوار است به ویژه روغن سرخ کردنی که آن هم به مقدار مشخص اجازه مصرف دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار