بازدید 2982
کاخ سفید:

اوباما با رهبران یهودی-آمریکایی دیدار می‌کند

سخنگوی کاخ سفید خبر داد که رئیس جمهور آمریکا فردا با رهبران یهودی-آمریکایی درباره توافق هسته‌ای ایران دیدار خواهد کرد.
کد خبر: ۵۲۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 03 August 2015
سخنگوی کاخ سفید خبر داد که رئیس جمهور آمریکا فردا با رهبران یهودی-آمریکایی درباره توافق هسته‌ای ایران دیدار خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید خبر داد که رئیس جمهور آمریکا فردا با رهبران یهودی-آمریکایی درباره توافق هسته‌ای ایران دیدار خواهد کرد.

وی در ادامه افزود که آمریکا گام‌های دیگری را برای حمایت از همپیمانان خود در سوریه اتخاذ خواهد کرد.

ارنست اضافه کرد: نظام بشار اسد همپیمان ما در حملات علیه داعش نبوده اما باید از آن استفاده کرد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که روسیه امروز (دوشنبه) از طرح آمریکا برای ایجاد پوشش هوایی به تروریست های سوری در کنار ترکیه انتقاد و تاکید کرد که هرگونه حمایت از مخالفان بشار اسد به تلاش دمشق برای مبارزه با داعش لطمه خواهد زد.

آنکارا و واشنگتن امیدوارند با همکاری یکدیگر و همچنین تلاش مخالفان، نیروهای داعش را مجبور به عقب‌نشینی از مرزهای ترکیه کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره گفت: مسکو بارها تاکید کرده است که کمک به معارضان سوری جدا از کمک مالی یا ارسال تسلیحات نظامی به بی‌ثبات‌تر شدن هرچه بیشتر کشور منجر خواهد شد.

پیش از این فارین پالیسی گزارش داده بود که افسران سیا در پایگاه‌های کوچکی در طول مرزهای مشترک سوریه با ترکیه و اردن به مداوا و آموزش اعضای گروه موسوم به مخالفان میانه رو سوریه پرداخته اند تا بتوانند با گروه داعش مبارزه کنند و در نهایت دولت بشار اسد در دمشق را سرنگون کنند. همچنین سیا مسئول تسهیل انتقال تسلیحات و دیگر تجهیزات به شورشیان سوری است.

تصمیم اوباما برای کمک به مخالفان سوری با علم به این مسئله اتخاذ شده است که این گروه باید علاوه بر ارتش سوریه با تروریستهای داعش نیز درگیر شوند و این طرحی است که امیدواری‌ها و در عین حال موانع زیادی به همراه دارد.

آمریکا قصد دارد از این گروه به عنوان  نیروی زمینی خود استفاده کرده و با حملات هوایی گروه داعش در سوریه را هدف قرار دهد. اما مسئله مهم این است که آموزش معارضان سوری ماه‌ها زمان خواهد برد و این درحالی است که گروه داعش به گفته سازمان سیا درحال حاضر بیش از 31 هزار جنگجو خبره و مجهز به تسلیحات پیشرفته در اختیار دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان