بازدید 2329

انتشار اطلاعات محرمانه ایران و آژانس، این سازمان را بی‌اعتبار می‌کند

کد خبر: ۵۲۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 03 August 2015
رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که انتشار توافق و اطلاعات محرمانه میان ایران و آژانس باعث بی‌اعتبار شدن این سازمان می‌شود.

به گزارش ایسنا: حجت الاسلام وحید احمدی در واکنش به حضور آمانو در کمیته روابط خارجی مجلس سنا برای توضیح درباره نتایج پایانی مذاکرات ایران و 1+5 گفت: از آن جایی که محرمانه بودن اطلاعات کشورها باید زبان حاکم بر سازمان‌هایی همچون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد، نباید این اطلاعات تحت هیچ شرایطی فاش شود حال سوال این است که این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر؟

وی با بیان اینکه عملکرد و ساختار موجود سازمان‌هایی همچون آژانس غیرقابل اعتماد است، افزود: حتی اگر این سازما‌ن‌ها در ظاهر هم عنوان کنند که اطلاعات حفظ می‌شود، باز هم عواملی در این سازمان‌ها اطلاعات را منتشر می‌کنند، اطلاعاتی که جمهوری اسلامی هم داده با پیش فرض محرمانه بودن آن است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتشار توافق و اطلاعات محرمانه میان ایران و آژانس را باعث بی‌اعتبار شدن این سازمان دانست و گفت: نباید تصور شود که آقای آمانو به دلیل داشتن تعهد حرفه‌ای و شغلی در برابر آمریکا اطلاعاتی را منتشر نکند به همین دلیل رخ دادن چنین اتفاقی دور از ذهن نیست.

احمدی با بیان اینکه این اتفاق دلیل واضحی برای مخالفت ایران جهت بازدید از مراکز نظامی است، افزود: با توجه به وجود احتمال افشای اطلاعات ما بعد از بازدید آژانس از مراکز نظامی،‌ جمهوری اسلامی ملاحظه جدی در این رابطه دارد و این موضوع تنها مربوط به ما نیست، هیچ کشوری اجازه مخدوش شدن امنیت ملی اش را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه عملکرد گذشته آژانس از نبود اقتدار لازم دراین نهاد حکایت می‌کند،‌گفت: با ارزیابی از عملکرد و گذشته آژانس این موضوع مشخص می شود که این سازمان امانتداری و استقلال لازم را نداشته و به تبع آن اطلاعاتی را به دلایل واهی منتشر کرده‌اند، برخی از آن‌ها افرادی هستند که با لابی قدرت روی کار آمده و در خدمت قدرت‌هایی مثل آمریکا هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار