بازدید 1498

آمریکا در مبارزه با تروریسم صداقت ندارد‌

کد خبر: ۵۲۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 03 August 2015
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در مبارزه با تروریسم صداقت ندارند‌، گفت که سیاست دوگانه آمریکا در مقابله با ترویست‌ها از سیاست‌های منفعت طلبانه این کشور در منطقه نشات می‌گیرد.

به گزارش ایسنا: محمد حسن آصفری در تشریح دلیل سیاست دوگانه آمریکا در مقابل با تروریسم و اظهارنظر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در مورد حضور ایران در عراق‌، گفت: جمهوری اسلامی برای کمک به مردم عراق منتظر مجوز آمریکا و یا هیچ کشور دیگری نیست، هر زمان که دولت و مردم عراق از جمهوری اسلامی درخواست کمک کنند ایران به این درخواست به دلیل سابقه دیرینه و همسایگی اش با این کشور پاسخ خواهد داد و برای حضورش در عراق و یا سوریه منتظر مجوز آمریکایی‌ها نخواهد ماند، چون دولت‌ این کشورها هستند که باید در این زمینه تصمیم بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه داعش دست پرورده‌ای از سیاست‌های پشت پرده آمریکا برای ناامن کردن کشورهای منطقه جهت حضور پررنگ در این کشورهاست گفت: آمریکایی‌ها به دنبال مدیریت داعش و نه از بین بردن این گروهک تروریستی هستند.

آصفری ادامه داد: تا زمانی که اهداف ‌، برنامه‌ها و سیاست آمریکا حکم می‌کند‌، داعش در عراق و یا سوریه حضور پیدا می‌کند که این خود نشان می‌دهد آمریکا به دنبال از بین بردن داعش نیست بلکه به دنبال مدیریتش برای پیاده سازی اهداف و برنامه‌هایش است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سکوت آمریکا نسبت به تجاوز اخیر ترکیه به خاک سوریه به بهانه مقابله با داعش گفت: ترکیه در حالی به خاک سوریه برای مقابله با داعش وارد شده است که تجهیزات و امکانات در اختیار داعش قرار می‌دهد‌ و در مقابل هیچ اقدام عملیاتی علیه جریان‌های تکفیری داعش در عراق انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ترکیه بنا بر مقتضیات زمان به سوریه برای مقابله با گروهک‌های تروریستی وارد عمل می‌شود‌، گفت: اگر ترکیه قصد مبارزه با داعش را داشت، چرا در عراق وارد نمی‌شود و یا جلوی ارسال سلاح نمی‌گیرد. ترکیه بخشی از تجهیزاتی که امروز داعش در سوریه دارد، را در اختیارش می‌گذارد. حال اینکه ترک‌ها باید متوجه باشند‌ که مساله داعش به ابزار و دست پرورده مدیریت شده آمریکا تبدیل نشود‌ چون آمریکا در این زمینه توسط سیاست‌ها و منافع خود عمل می‌کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در زمان خود داعش را در ترکیه و بر علیه دولت این کشور فعال می‌کند لذا این اقدامات ترکیه غیر از آن نیست که آمریکا زیرپایشان پوست خربزه می‌اندازد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست دوگانه آمریکا در مقابله با تروریست ناشی از سیاست‌های منفعت طلبانه آمریکا در منطقه است‌،گفت:آنها به دنبال استفاده از جریان‌های تروریستی به نفع خودشان هستند‌، آمریکا در بحث مبارزه با تروریست صداقت ندارد که اگر صادقانه ورود پیدا می‌کرد مطمئنا شاهد این اتفاقات در سوریه، عراق و یا کشورهای دیگر نبودیم.

به گفته وی برخوردهای دوگانه آمریکا با تروریسیم در راستای تامین منافع این کشور و رژیم صهوینستی است تا بتواند ارتش کشورهایی را اغفال کند که نباید مناطق آن کشورها توجهی به توسعه طلبی رژیم صهیونیستی داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر