بازدید 1464

بی‌توجهی به اشتغال روستاییان، عامل مهاجرت به شهر

کد خبر: ۵۲۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 03 August 2015
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از وجود 11 میلیون حاشیه نشین در کشور، گفت: حاشیه نشینی نتیجه درست اجرا نشدن برنامه پنجم توسعه و بی توجهی دولت ها است.

محمداسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه رشد حاشیه نشینی در کشور نگران کننده است، تصریح کرد: متاسفانه معضل حاشیه نشینی از 25 سال گذشته روند صعودی به خود گرفته یعنی از دهه 70 شروع و تاکنون ادامه دارد بدون اینکه برای کاهش آن چاره ای اندیشیده شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوای اسلامی، با انتقاد از مهاجرت بی رویه روستاییان به کلان شهرها، اظهار داشت: در اوایل انقلاب حدود  65 درصد از جمعیت کشور را روستاییان و 35 درصد را شهرنشینان تشکیل می دادند؛ در حالیکه امروزه روستاها خالی از سکنه و به شهرنشینی روی آورده اند.

سعیدی بی توجهی به اشتغال و اقتصاد روستاییان را از مهمترین علل مهاجرت ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه به خاطر عدم توجه  به افتصاد روستاییان که روزی اقتصاد کشور را اداره می کردند این قشر به حاشیه نشینانی حاشیه دار در کلان شهرها تبدیل شده اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر توجه جدی به اشتغال و اقتصاد روستاییان برای جلوگیری از حاشیه نشینی، تصریح کرد: در گذشته صنایعی مانند کشاورزی، دامداری، بافندگی، نساجی و باغداری  در روستاها رونق داشته اند اما امروزه به دلیل بی توجهی به اقتصاد روستاییان از رونق افتاده اند و به همین دلیل قشری که روزی اقتصاد کشور به آنها وابسته بود به زندگی و سکونت در حاشیه شهرها روی آورده اند.

وی ادامه داد: روستاییان علاوه بر داشتن خدماتی از قبیل آب، برق و تلفن به دلیل عدم درآمد کافی هیچ انگیزه ای برای ماندن در روستا ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نقش مهم روستاها در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: دولت با شناسایی ظرفیت های مغفول مانده در روستاها می تواند از آن به عنوان سرمایه عظیم در زمینه های مختلف اقتصادی استفاده کند و بهره ببرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از ساخت وساز بی رویه در حاشیه شهرها، گفت: متاسفانه به علت عدم نظارت، ساخت و سازها در این مناطق غیراصولی و بی قاعده ساخته می شوند که در صورت وقوع حادثه ای تلفات انسانی زیادی خواهند داشت.

عدم توجه به معضل حاشیه نشینی در برنامه پنجم توسعه

وی یادآورد شد:وجود11 میلیون حاشیه نشین در حاشیه شهرها نتیجه عدم برنامه ریزی دولت ها و توجه نکردن به آن در برنامه پنجم توسعه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوای اسلامی، با انتقاد از عدم توجه به معضل حاشیه نشینی در برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: امیدواریم  در برنامه ششم توسعه به طور جدی تر به این معضل پرداخته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس،با انتقاد از اجرا نشدن کامل برنامه پنجم توسعه، گفت: متاسفانه اهداف برنامه پنجم توسعه به طور کلی محقق نشد این در حالی است که مسئولان از محقق شدن 25 درصد از آن سخن می گویند در حالیکه 20 درصد از آن هم اجرا نشد بنابراین امیدواریم در برنامه ششم توسعه با تلاش همه دستگاه ها  و اعمال و اجرای درست قوانین بر مبنای سند چشم انداز 20 ساله در سال 1404 به رتبه اول منطقه در زمینه توسعه یافتگی، صنعت، کشاورزی و ... دست یابیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل