بازدید 2868

آزادسازی دانشگاه الانبار دشوارترین عملیات از ابتدای جنگ با داعش بود

مشاور رسانه‌ای سرویس مبارزه با تروریسم عراق ضمن تشریح جزئیات عملیات آزادسازی دانشگاه الانبار در جنوب شهر الرمادی تاکید کرد که با پاکسازی این منطقه راهبردی پیشروی‌ها برای تصرف ساختمان‌های دولتی مرکز استان الانبار سرعت گرفت.
کد خبر: ۵۲۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 03 August 2015
مشاور رسانه‌ای سرویس مبارزه با تروریسم عراق ضمن تشریح جزئیات عملیات آزادسازی دانشگاه الانبار در جنوب شهر الرمادی تاکید کرد که با پاکسازی این منطقه راهبردی پیشروی‌ها برای تصرف ساختمان‌های دولتی مرکز استان الانبار سرعت گرفت.

به گزارش «تابناک»، «سمیر الشویلی» مشاور رسانه‌ای سرویس مبارزه با تروریسم عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد جزئیات عملیات آزادسازی دانشگاه الانبار واقع در جنوب شهر الرمادی از چنگ تروریست‌های داعش را فاش و تاکید کرد که آزادسازی الانبار سخت‌ترین عملیات از ابتدای جنگ علیه داعش بود.

وی افزود: آزادسازی دانشگاه الانبار یکی از مهم‌ترین و دشوارترین درگیری‌ها از حیث برنامه‌ریزی و اجرای عملیات بود و سرویس مبارزه با تروریسم این عملیات را بسیار بی‌نظیر و در عین حال بسیار دشوار توصیف کرد.

الشویلی گفت: سرویس مبارزه با تروریسم طی این عملیات توانست سه خط دفاعی داعش را نابود و بیش از دویست تن از عناصر آن را کشته و توپ‌های 57 و 23 میلی‌متری داعش را به غنیمت بگیرد.

مشاور رسانه‌ای سرویس مبارزه با تروریسم عراق گفت:در بین کشته‌های داعش در این نبرد شماری از آنها خارجی بودند علاوه بر اینکه 13 انتحاری نیز به هلاکت رسیده و 17 خودروی بمب‌گذاری شده هم منفجر شد.

وی افزود: سه خط محکم دفاعی داعش رسیدن نیروهای ما را به ساختمان دانشگاه مشکل کرده بود که خط اول یک دیوار خاکی بمب‌گذاری شده، خط دوم دیواری از بلوک‌های سیمانی بمب‌گذاری شده و خط سوم خندق بمب‌گذاری شده بود که در مساحت یک هزار و هفتصد متری و با عرص یک هزار و یکصد متری حفر کرده بودند.

الشویلی گفت: نیروهای سرویس مبارزه با تروریسم شامل فرماندهان، افسران و دیگر نظامیان بر آزادسازی دانشگاه الانبار به عنوان هدف راهبردی اصرار داشتند، چرا که دانشگاه مشرف به منطقه حی التامیم و ساختمان‌های دولتی است.

«عبدالامیر الخزرجی» جانشین فرمانده یگان طلایی ارتش عراق اعلام کرد که حدود دویست تروریست داعشی در عملیات بازپس‌گیری کنترل دانشگاه الانبار به هلاکت رسیدند.

الخزرجی افزود: طی روزهای آتی و پس از پایان یافتن عملیات خنثی سازی بمب‌های دستی کاشته شده در ساختمانهای دانشگاه الانبار شاهد پیشروی نیروهای یگان طلایی به سوی منطقه تامیم یکی از پایگاههای داعش واقع در جنوب شهر الرمادی خواهیم بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر