بازدید 3137

رياض در پي اطمينان دريافت کردن ازمسکو است

کد خبر: ۵۲۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 03 August 2015
تلویزیون بی بی سی عربی اعلام کرد:رایزنی اعضای شورای همکاری و خصوصاً عربستان سعودی با روسیه درباره توافق هسته ای با ایران محور اصلی نشست مقدماتی دیشب در دوحه بود .

محمد القبانی خبرنگار این شبکه گزارش داد؛ کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دوحه نشستی برگزار کردند تا مقدمات دیدار جان کری و سرگی لاوروف وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه فراهم شود. در این مذاکرات موضوعات متعددی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. احتمالا مهمترین محور موضوع این مذاکرات ، توافق هسته ای ایران باشد. کارشناسان معتقدند جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص به کشورهای عربی شورای همکاری اطمینان خواهد داد. اما به نظر می رسد کشورهای شورای همکاری و خصوصاً عربستان سعودی تلاش دارند تا از مسکو اطمینان دریافت کنند زیرا مسکو متحد قوی تهران است و برنامه های هسته ای ایران را از نظر سیاسی و فنی زیر نظر دارد.

موضوعات بسیاری وجود دارد که وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری و همتایان آمریکائی و روسی آنها باید برسر آن توافق بعمل آورند. اوضاع سوریه و عراق و گسترش نفوذ گروه (داعش) و همچنین امکان تدوین نقشه راهی برای حل بحران سوریه از طریق سیاسی درصدر این موضوعات است. کارشناسان معتقدند درگیری ها در سوریه با تشدید بحران در جبهه های مختلف آن موجب پیچیدگی بیشتر اوضاع شده است. یمن و ائتلاف سعودی برای حمله به حوثی ها (انصارالله) و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق این کشور با هدف کنترل یافتن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور که در جامعه بین المللی به رسمیت شناخته می شود از دیگر موضوعات مورد گفتگوی وزرای امور خارجه برای بررسی تحولات و پیامدهای آینده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار