بازدید 16508

ایران از پژو غرامت می‌گیرد

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به مذاکرات ایران خودرو با شرکت پژوی فرانسه درباره نقض تعهداتش گفت: ایران خودرو در صدد گرفتن غرامت از این پژو است.
کد خبر: ۵۲۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 03 August 2015
دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به مذاکرات ایران خودرو با شرکت پژوی فرانسه درباره نقض تعهداتش گفت: ایران خودرو در صدد گرفتن غرامت از این پژو است.

احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با آنا افزود: مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده در صورتی که به گرفتن غرامت از پژو موفق نشویم، قرارداد آتی به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که این خسارت‌ها جبران شود.

وی با اشاره به اینکه در هر قراردادی بند شرایط اضطراری (فورس ماژور) وجود دارد و در صورت نیاز می‌توان به آن استناد کرد، گفت: شرکت پژو نیز در قرارداد با ایران خودرو از بند مذکور استفاده کرد و در پی بروز تحریم‌ها و انجام نشدن برخی تعهدات ایران خودرو مانند حواله کردن یورو و دلار از طرف ایران، شرکت پژو قراردادش را ناتمام رها کرد.

او ادامه داد: طبیعی است که پژو بر خلاف سیاست‌های دولت فرانسه، قادر به همکاری با ایران نبود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر درهای جهان بر روی ایران گشوده شده است، هیچ الزامی به ادامه قراداد با شرکت پژو نیست و باید امتیازات رقبای آن را بررسی کرد.

نعمت بخش اظهار کرد: شرکت‌هایی که مایل به سرمایه گذاری در ایران هستند، باید شرایطی از قبیل صادرات 30 درصدی خودروی تولیدی مشترک و سهم 40 درصدی قطعه سازان داخلی از آن را در نظر بگیرند. همچنین خودروهای مشترک باید قیمت و کیفیت مناسب داشته باشد.

به گفته او با توجه به مناقصاتی که در نظرگرفته خواهد شد، حداقل 2 سال زمان نیاز است تا این موارد اعمال شده و سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها در داخل انجام شود و خودروی جدیدی به بازار بیاید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۱۸
از این غرامت چقدرش سهم مردم ایران میشه؟
طبق نظر سنجی ها مردم دیگر رغبتی به پژو ندارند چرا ایران خودرو موصر در ارتباط با پژو است مگر منافع وسودش ایجاب کند ومردم هم مهم نیستند برا شون
همین برنامه پایش نظر سنجی کرد اقا مردم دیگه پژو ورنو را نمی خوان تابناک چاپ کن لطفا
مشخص است که ایران خودرو با پژو به نتیجه خواهد رسید، یعنی رسیده است
چون علاقه ی خاصی به تولید آشغال دارند
بحث خسارت گرفتن از پژو هم فقط یک بازی است
سود تو تولید فیس لیفت های 405 قدیمیه هرگز اجازه نمیدن مردم به ماشین های بروز با قیمت جهانی دسترسی داشته باشن. بی خود دلتون رو خوش نکنین. اگر بخوایم بر اساس منطق تصمیم بگیریم باید از خودرو های ژاپنی برای قیمت های 50 ملیونی و کره ای برای قیمت های 35 ملیونی (البته دلار باید حد اقل 1000 پایین بیاد) استفاده کنیم. فرانسه هم خیلی خوبه ولی همه چی بستگی داره که کدومشون بیشترین سود رو داره. آلمان هم که خودروهاش اکثرا لوکسه به غیر فولکس که اونم گزینه خوبیه.
اون موقع نمیتونسته حالا که میتونه میشه حالا پیش شرط همکاری را جبران ضرر و زیان قبل بگذارند
خودروسازان که این قدر به تعهد و اخلاق کاری مقید هستند باید غرامت دریافتی را به مشتریان خود پرداخت نمایند
شما غرامت مردم از بابت بی کیفیتی خودرو را کی می دهید؟
پس غرامت مردم چی؟
از ايران خودرو بعيده رفيقشو ول كنه بعدشم تازه اگه غرامت بگيره اون پول واسه مردميه كه تو اين چند سال پژو چيني سوار شدن
به مردم چي ميرسه؟
جناب آقای نعمت بخش همون فردی هستند که به خبرنگار ها گفت به شما ارتباطی نداره من چه اتوموبیلی سوار میشم اما برای ماشین مردم نسخه میپیچن!
شما خوب میدونید که به هر دادگاهی برید یک سنت هم نمیتونید از پژو بگیرید، لطفا قیافه الکی نگیرید که بفکر منافع مردم هستید!
واقعا این غرامت باید به مردم پرداخت شود که با قطعات بی کیفیت چینی استفاده شده در خودروها و عدم پاسخگویی نمایندگیها این همه متضرر شدند نه ایران خودرو
آقای مدیرعامل ایرانخودرو بازم میخایید برید دنبال پژو فرانسه؟
بنظرم خیلی مضحکه...
اینطور که شما گفتی برادر! یعنی غرامتی درکارنیست و ایشان خلاف نکرده اند.
با سلام
امید واریم بعد از اینکه ایران خودرو غرامت گرفت مشتری های ایران خودرو نیز غرامت خودرا از شرکت ایران خودرو دریافت کنند چونکه غرامت حق مردم میباشد.انشالله.
غرامت پژو به ایران خودرو چه نفعی واسه مردمی که ماشین های گران خریده اند داره ؟
ایران خودرو هم به مردم غرامت دهد ..........
لطفا غرامت قطعات خودروی مارا هم که بخاطر فرار پژو چندین برابر از بازار آزاد تهیه میکردیم وتا چندین میلیون پرداخت میکردیم را ازآنان بگیرید.با ارایه فاکتور حاضر به گرفتن غرامتمان هستیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار