بازدید 2539

مدال برنز پس از 90 سال حسرت

کد خبر: ۵۲۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 03 August 2015
زمانی که خبرش روی خروجی سایت‌های خبری آمد تنها یک جمله در ذهن شکل گرفت «مگر می‌شود؛ مگر همچین ملی‌پوشی داریم.»

اما وقتی خبر را تا انتها خواندیم به این یقین رسیدیم هم می‌شود و هم داریم. بله می‌شود که ژیمناستیک ایران هم در رقابت با رقبای آسیایی که اکثر آنها جزو قهرمانان بزرگ دنیا هستند صاحب مدال شود. مدالی که طلسم 90 ساله این رشته را شکست آن هم توسط ژیمناستیک کاری که برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت می‌کند. این در حالی است که سالهاست امید کسب مدال از این رشته مادر رخت بر بسته است.

رشته‌ای پر مدال اما بی‌بهره برای کشورمان. در این شرایط عبدا... جامعی نماینده تیم ملی ژیمناستیک کشورمان در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا در رشته خرک حلقه به مدال برنز رسید. این مدال باارزش زمانی ارزشش دوچندان می‌شود که برای اطلاعات از آمار مدال‌های کشورمان در این رشته می‌بایست به تاریخ 9 دهه گذشته برگردیم. اتفاقی که 90 سال پیش رخ داد و در همان تاریخ متوقف شد. اما روز گذشته در فینال رقابت‌های قهرمانی ژیمناستیک آسیا به میزبانی ژاپن در رشته خرک حلقه دوباره رنگ مدال در ژیمناستیک دیده شد. عبدا... جامعی که برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرده است، توانست با امتیاز 35/14 از بین 29 شرکت کننده هفتم شود و به فینال تک اسباب خرک حلقه راه یابد. او پس از رقابت با حریفانی از کشورهای ژاپن، چین و کره توانست با کسب امتیاز 675/14 عنوان سوم را کسب کند و برای اولین بار مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا را در اولین حضورش به گردن آویزد.

در این رقابت‌ها هادی خناری نژاد در دارحلقه امتیاز 925/14 و سعیدرضا کیخواه در خرک حلقه با امتیاز 575/14 توانستند در جایگاه چهارم بایستند. حالا پس از کسب این مدال مربی تیم ملی توقع دارد حمایت بیشتری از این رشته شود تا سیر مدال آوری در این رشته متوقف نشود و بازهم سال‌های سال در حسرت مدال بعدی قرار نگیرند. روح‌ا... وین مربی تیم ملی ژیمناستیک می‌گوید: «خوشحالم که تمرینات مداوم و پیگیری و تلاش ورزشکاران نتیجه داد و بعد از ۹۰ سال موفق شدیم به مدال آسیایی در این رشته برسیم.»
او تاکید می‌کند: «عبدا... جامعی در همین اردوی تیم ملی کشف شد و کادر فنی تمرینات خوبی برای او در نظر گرفتند تا در نهایت موفق شود به مدال برنز رقابت‌های دشوار آسیایی دست پیدا کند. ما در این مدت تمرینات اختصاصی خرک حلقه برای جامعی در نظر گرفته بودیم و همین باعث شد روی این ماده تمرکز خوبی داشته باشد.»
مربی تیم ملی ژیمناستیک ادامه می‌دهد: «سعیدرضا کیخواه و هادی خناری‌نژاد نیز با اختلاف بسیار کم با سکو به‌عنوان چهارمی رسیدند. امیدوارم با مدال جامعی در رقابت‌های قهرمانی آسیا توجه مسوولان به رشته ژیمناستیک بیش از پیش شود چرا که استعدادهای بسیار خوبی در این رشته در حال فعالیت هستند.»

خناری‌نژاد از ژیمناستیک خداحافظی کرد
هادی خناری‌نژاد عضو تیم ملی ژیمناستیک پس از کسب مقام چهارم در مسابقات دارحلقه قهرمانی مردان آسیا از این رشته خداحافظی کرد. او خستگی را علت اصلی خداحافظی‌اش اعلام می‌کند: «تصور می‌کنم مقام چهارمی در مسابقات قهرمانی مردان آسیا با توجه به زحمات زیادی که برای این مسابقه کشیده‌ بودم حکم مدال را برایم دارد و دیگر توان کار در رشته ژیمناستیک را ندارم. دوست دارم با کناره‌گیری از این رشته در آینده فضای کاری بیشتری را به جوانان در دار حلقه بدهم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل