بازدید 44092
سفر به دنیای گوناگون با «تابناک با تو»؛

تشخیص شهاب‌سنگ‌ها از سنگ‌های معمولی

جدیدترین اخبار گوناگون را در «تابناک با تو» از دست ندهید. در این صفحه شما هر روز گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار پیرامون موضوعات خانواده، سلامت و بهداشت، ادبیات، سرگرمی و دانستنی‌ها، آشپزی، فیلم و عکس‌هایی از سراسر جهان، دکوراسیون و ... را دنبال خواهید کرد. همچنین تابناک با تو هر روزه آماده‌ است، مطالب ارسالی شما را نیز ـ متناسب با موضوعات نامبرده ـ‌ در سایت منتشر کند.
کد خبر: ۵۲۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 03 August 2015
ملاک تشخیص شهاب سنگ ها از سنگ های معمولی هم‌اکنون با ما ‌گزیده‌خبرهای امروز ‌«تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر خبر، بیشتر بخوانید.

* * ملاک تشخیص شهاب سنگ ها از سنگ های معمولی

ملاک تشخیص شهاب سنگ ها از سنگ های معمولی

شهاب‌سنگ‌ها به سه نوع آهنی، آهنی ـ سنگی و سنگی طبقه‌بندی می‌شوند لذا می‌توان با استفاده از آهن‌ربا به راحتی دو نوع اول را تشخیص داد. البته نوع سنگی نیز آهنربا را جذب می‌کند به نوعی که سنگ‌های زمینی چنین خاصیتی ندارند.
سومین گام جهت تشخیص شهاب‌سنگ‌ها برآورد وزن و چگالی آن‌هاست. این سنگ‌ها دارای وزن بسیار بیشتری نسبت به سنگ‌های زمینی هستند.

بیشتر بخوانید


* * بنیامین بهادری:آدم باملاحظه ای هستم

بنیامین بهادری:آدم باملاحظه ای هستم

آدم باملاحظه‌ای هستم؛ اما قوانین نسبیت در همه چیز حاکم است. یک جا ممکن است من هم از باملاحظه بودن خارج شوم. به‌خاطر همین بعضی سوال‌ها را با شاید، اما و اگر جواب می‌دهم. بهتر است برای هیچ‌چیز تا ضرورتی پیدا نکرده است، قطعیت صادر نکنیم. چون بعد نمی‌توانیم اصلاحش کنیم. خیلی سخت می‌شود.
(رسما به من هشدار می‌دهد که منتظر شایدها و اگر‌ها و اماهای بسیاری باشم. احساس می‌کنم مصاحبه مثل یک جیوه از مشتم می‌ریزد. پس برای جلوگیری از این اوضاع و با توجه به جواب قبلی سوال شخصی‌تری می‌پرسم.)

بیشتر بخوانید



* * چه هنگام بدانیم به «کوتاهی آشیل» دچار شده ایم



تاندون آشیل، بزرگترین تاندون در بدن است که عضلات پشت ساق پا را به استخوان پاشنه پا متصل می کند و به شما کمک می کند تا فعالیت هایی مانند راه رفتن، دویدن و پریدن را انجام دهید؛ هر چند این تاندون می تواند در برابر فشارهای ناشی از دویدن و یا پریدن مقاومت کند، گاهی مستعد به ایجاد پارگی های کوچک، به علت استفاده بیش از حد یا فشارهای زیاد و تکرار شونده است.

بیشتر بخوانید


* * ایده های خلاقانه با استفاده از سنگریزه های ساحل (1)

ایده های خلاقانه با استفاده از سنگریزه های ساحل

بیشتر ببینید


* * داستان کوتاه چخوف که شبیه زندگی ماست!



همين چند روز پيش، «يوليا واسيلي اونا» پرستار بچه‌هايم را به اتاقم دعوت كردم تا با او تسويه حساب كنم.
به او گفتم:  بنشينيد يوليا. مي‌دانم كه دست و بالتان خالي است، اما رو در بايستي داريد و به زبان نمي‌آوريد. ببينيد، ما توافق كرديم كه ماهي سي روبل به شما بدهم. اين طور نيست؟
- چهل روبل.

بیشتر بخوانید


اسکندر کباب با گوشت چرخ کرده ،غذای لذیذ ترکیه ای


اسکندر کباب با گوشت چرخ کرده ،غذای لذیذ ترکیه ای

برای آشنایی با مواد اولیه این غذای لذیذ به اینجا بروید



* * نکات جالب درباره اشک و گریه



به غیر از انسان ها برخی معتقدند فیل ها و گوریل ها نیز می توانند گریه کنند، اما نه به پیچیدگی گریه انسان ها. حیوانات دیگر اغلب هنگام درد کشیدن، وارد شدن اجسام خارجی در چشم ها و یا خشک شدن چشم ها دچار اشک ریزش می شوند. حیوانات (به ویژه نوزادان آنها) به صورت آوایی و مانند نوزادان تازه متولد شده گریه می کنند البته بدون تولید اشک.

بیشتر بخوانید


* * روغن نارگیل، معجزه ی زیبایی پوست و مو

۱۰ ترفند برای زیبایی پوست و مو با روغن نارگیل

یک راز زیبایی را به شما می گوییم: آن اسکراب بدنی را که خریده اید برای موارد خاص نگه داشته اید؟ پول خود را هدر داده اید. چون خودتان می توانید یکی از آن ها را با موادی که در آشپزخانه دارید درست کنید. ۲/۱ پیمانه روغن نارگیل را روی حرارت بسیار کم آب کنید. آن را روی یک پیمانه شکر قهوه ای یا نمک بریزید و به خوبی مخلوط کنید. می توانید کمی عصاره وانیل هم به آن اضافه کنید تا عطر آن دل انگیز تر شود.

بیشتر بخوانید


* * کلکسیونی از کتانی های زیبا و متفاوت زنانه نایک



بیشتر ببینید


* * چه کنیم که جذاب و گیرا باشیم؟



جذابیت و گیرایی شخصیتی کاملا اکتسابی است و آگاهانه و یا ناآگاهانه کسب می شود. اینگونه افراد هیچ فرقی با دیگران ندارند؛ مثلا ستاره داشته و یا اینکه جادوگری بدانند بلکه به صورت دانسته و یا ناخودآگاه یک سری قوانین را همیشه رعایت می نمایند که همین قوانین عامل برتری و جذب دیگران و عامل نفوذ در اذهان است. ما نیز می توانیم این طور باشیم. در اینجا به بعضی از این عوامل اشاره ای مختصر می نمایم.

بیشتر بخوانید


* * نشانه هایی که می گویند نوزادتان عاشق شماست



 نوزاد به چشمان شما خیره می شود: نوزاد وقتی به دنیا می آید دوست دارد صورت شما را نگاه کند و چهره شما مورد علاقه او می باشد.این نگاه پر از احساسات که یک غریزه ای قوی برای بقاست، برای این در نهاد کودک قرار داده شده که توجه و عشق مادر و کسی که از او نگهداری می کند را جذب کند، این گفته « لیز الیوت» متخصص اعصاب است.

بیشتر بخوانید


* * دانلود مستقیم از پرش های ترامپولین؛ شگفت انگیز از فراز ساختمان



بیشتر بخوانید


* * اشتباهات آرایشی که چهره‌تان را ترسناک می‌کند!

چشم‌ها پنجره‌ای به روح شماست؛ پنجره‌ای که می‌تواند شما را زیبا و جذاب و گاهی اوقات گرفته، زشت، عجیب و حتی ترسناک نشان دهد. این فقط دست خودتان است. باید بدانید هدف و قصد شما از آرایشی که روی چشم‌های‌‌تان انجام می‌دهید، چیست. آرایش چشم باید زیبایی چشم‌های‌تان را خیلی طبیعی و بدون اغراق و با تشدید عناصر طبیعی‌اش نشان دهد. درست مثل پنجره خانه‌تان می‌ماند.


بیشتر بخوانید


 گفتنی‌ است، «تابناک با تو» از انتشار و درج مطالب شما ‌‌در هر یک از زمینه‌های نامبرده و موضوعات جانبی آن استقبال خواهد کرد. بنابراین، چنانچه مایل به همکاری با ما در این بخش جدید هستید، مطالب خود را به آدرس «bato@tabnak.ir» ارسال فرمایید.

برخورد بی‌رحمانه با اسکلت‌های شادیاخ+عکس
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل