بازدید 52910

دختر بدپوش آمریکایی از کار به خانه فرستاده شد

در همه جای دنیا قوانینی در این باره وجود دارد حتی در آمریکا که به غلظ تصور می شود مردمش در هر محیطی می توانند هر طور دلشان می خواهد لباس بپوشند.
کد خبر: ۵۲۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶ 03 August 2015
هرچند خیلی ها گمان می کنند تعیین ضوابط معین برای نوع پوشش در محیط تحصیل و کار فقط مربوط به کشورماست اما حقیقت این است که در همه جای دنیا قوانینی در این باره وجود دارد حتی در آمریکا که به غلظ تصور می شود مردمش در هر محیطی می توانند هر طور دلشان می خواهد لباس بپوشند.
 
به گزارش جام جم آنلاین، سیلوا ستوئل، دختر 17 ساله آمریکایی است که این روزها یکی از قوانین مربوط به پوشش در محل کار را زیر پا گذاشته و تاوانش را هم پرداخته است و گلایه اش در توئیتر به گوش روزنامه هایی مثل ایندیپندنت رسیده و سوژه شان شده است.

سیلوا با یک تاپ آبی و شلوارکی قرمز و پاچه کوتاه به محل کارش رفته و همین که چشم رئیسش به لباس هایش افتاده از او خواسته به خانه برگردد و لباسی مناسب محیط کار بپوشد.

چیزی که او را شوکه کرده این است که لباس هایش را از بخش « لباس کار» در همان فروشگاه محل اشتغالش خریده است. او البته رد نکرده که رئیسش در زمان استخدام به او تذکر داده بود فروشگاهش مثل همه فروشگاه های دیگر محدودیت هایی درباره نوع پوشش برای کارکنانش وضع کرده است اما عذر تقصیر این دختر جالب است او می گوید « رئیسم قبلا به من گفته بودند که سر کار نباید شلوار جین، تی شرت، دامن زیادی کوتاه و رکابی بپوشم اما درباره شلوارک پاچه کوتاه چیزی نگفته بود. »

اما به هر حال هرچقدر هم سیلوا گلایه کند و غر بزند ، نظر رئیس شرکتش عوض نمی شود و او نمی تواند با لباس های بدن نما به محل کار بیاید. بر خلاف تصور عمومی، چه در آمریکا و چه در اروپا معمولا به کسانی که مایلند در شرکتی یا فروشگاهی شناخته شده ، مشغول به کار شوند درباره نوع پوشش هشدارهایی داده می شود و حتی پوشش شایسته یکی از نکاتی است که برای مصاحبه های شغلی در موردش به داوطلبان تذکر داده می شود.

توجه به پوشش در اروپا و آمریکا فقط مختص محیط های کار نیست و در دانشگاه های این کشورها نیز سر و وضع دانشجوها مورد توجه است برای نمونه در دانشگاه تگزاس پوشیدن لباس های تنگ، چسبان یا بدن نما و استفاده از عطرهای تند و تحریک کننده برای زنان و مردان ممنوع است و در دانشگاه آکسفورد انگلستان خالکوبی و استفاده از دامن ها و شلوارک های بالاتر از زانو غیرمجاز است اما مهم این است که حتی اگر قانونی درباره محدودیت های نوع لباس در محیط کار یا دانشگاه به خارجی ها تذکر ندهد عرف اجتماعی آنها را به مرحله ای رسانده که بیشترشان می دانند برای کار در سازمانی مهم یا تحصیل در دانشگاه نباید لباس شب یا راحتی بپوشند و این همان اصلی است که هم اکنون برخی دانشجویان یا شماری از شاغلان سازمان ها و شرکت های کشور خودمان به آن توجه نمی کنند و در محیط تحصیل یا اشتغال شان ، شبیه به مهمانان یک مهمانی مجلل یا صاحبخانه هایی با لباس های راحتی هستند.

آراستگی یکی از نشانه های علاقه یک فرد به خودش و محیط اطرافش است اما پوشش و آرایش نامتناسب با محیط این گروه ها ثابت می کند آنها هنوز با عرف اجتماعی که پوشش صحیح را یادشان بدهد آشنا نیستند یا مایلند مرزشکنی کنند و مسئولان ارشدشان هم عمدی یا غیرعمدی، سخت گیری و نظارتی در این زمینه ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹۹
انتشار یافته: ۱۳
حالا شما هم از آب گل آلود ماهی نگیرید
آقا جان هر کشوری یه سری قوانین داره که با رای اکثریت به تصویب رسیده و همه موظفند از قوانین پیروی کنند هر چند شهروند اون کشور نباشن.ایران هم همین جوره. قانون با رای اکثریت تصویب شده و همین الان هم اگررای بگیرن دوباره با اکثریت رای میاره و ملت هم موظفن قانون را رعایت کنن ولی کسی نمی فهمه و میبینیم که چطوری به راحتی قانون شکنی می کنن.اونوقت همین عزیزان به یه کشور داغون خارجی هم که میرن سریع قوانین را رعایت می کنن با کلی به به و چه چه !!!میخواین منفی بدین بسم الله، گفتنی را باید گفت هر چند واسه بعضیا ناخوشایند باشه.
برعكس ايران شركتهاي خصوصي دختر خوش چهره و آرايش و ....... استخدام ميكنند
تو 17 سالگی کار داره ما که 27 سالمون نتونستیم کار پیدا کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
آنها از 7 1سالگي در رستورانه وفروشگاهها به كارهايي مثل فروشندگي و نظافت و... ميپردازندچون كار را عار نميدانند. خالا به يك دختر 17 ساله تو ايران بگو كار كن همچين ژستي برات ميگيره انكار دختر ملكه است. در فرهنگ غربي دختران براي نگهداري از بچه همسايه پول ميگيرند عيبي هم ندارد.
بله متاسفانه تو کشور ما همه جا رو با مهمونی اشتباه میگرند
خيلي بامزه ايد كه با ايران مقايسه كرديد. تو ايران يه راست اخراج بود
من فكر مي كردم نظم و انظباط ، فقط در ايران وجود دارد ،
نگو كه در جاه هاي ديگر دنيا هم ممكن است مقررات وجود داشته باشد .!
جماعت ایرانی انطرف اب هم بی محابا لیاس میپوشه طوری که خود ساکنان بومی ابا دارند از این طرز لباس پوشیدن
آفرین ! مهم همان اشاره ایست که کردید . هر مکانی نوع پوشش خود را می طلبد . اگر با کت و شلوار و کراوات برویم ساحل و شنا کنیم همانقدر زشت و غیر عادی است که با لباس و آرایش شب در محل کار ظاهر شویم . متاسفانه در ایران برخی فکر می کنند اگر در رفتار و گفتار و پوشش هنجار شکنی کنند نشانه مدرن بودن یا به اصطلاح جوان ها با حال بودن است .
روش برخورد مناسب با مردم برای پوشیدن پوشش مناسب...بدون توهین وتحقیر...
دقیقا. نکته مهم آن است که اگر همه در آرامش فکر کنند صلاح کار خود را در حفظ مرز ها و حرمت ها می بینند. ولی متاسفانه دستور های بی مورد و برخورد های ناشایست گاهی مسئله حجاب را تبدیل به یک بازی و نبرد کرده است.
در کشورهای پیشرفته اکثر شرکتهای حتی خیلی کوچک هم در برگ استخدام شلوار جین یا پوششی که مغایر با برداشت محیط جدی کاغر باشد را ممنوع کرده اند و آقایان و خانمها باید لباسی رسمی و مناسب بپوشند. هر کاری جای خودش را دارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار