بازدید 15291

اعتراض فرانسوی‌ها پادشاه عربستان را فراری داد

پادشاه عربستان درپی اعتراضات اخیر به حضور وی در جنوب فرانسه برای گذراندن تعطیلات تابستانی در منطقه ساحلی «ریویرا»، روز یکشنبه با ناتمام گذاشتن سفرش، فرانسه را به مقصد مراکش ترک کرد.
کد خبر: ۵۲۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵ 03 August 2015
پادشاه عربستان درپی اعتراضات اخیر به حضور وی در جنوب فرانسه برای گذراندن تعطیلات تابستانی در منطقه ساحلی «ریویرا»، روز یکشنبه با ناتمام گذاشتن سفرش، فرانسه را به مقصد مراکش ترک کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزای رویترز، سلمان بن عبدالعزیز قرار بود سه هفته را برای تفریح و استراحت در جنوب فرانسه بگذراند اما 150 هزار نفر از ساکنان محلی با امضای طوماری نسبت به بستن ساحل مقابل ویلای شخصی وی به روی عموم اعتراض کردند.

یک مقام سعودی گفت که ملک سلمان برای ادامه برنامه تعطیلات خود وارد مراکش شده است و این موضوع ربطی به جنجال های رسانه ای مربوط به این سفر ندارد.

یک مسئول محلی فرانسوی نیز گفت که نیمی از یک هزار خدمه کاروان ملک سلمان به همراه وی فرانسه را ترک کرده اند.

این مقام فرانسوی بدون بیان دلیل خروج پادشاه عربستان از این کشور، درباره اینکه آیا وی باردیگر به فرانسه بازخواهد گشت، سخنی نگفت.

پیش بینی می شد که با توجه به حضور سه هفته ای پادشاه عربستان و کاروان همراه وی در ویلای خاندان حاکم سعودی در ساحل دریا در شهرک «والوریس»، اقتصادی محلی در این منطقه تا حد زیادی رونق گیرد.

اما بستن ساحل به روی عموم با انگیزه های خصوصی و ملاحظات امنیتی، خشم ساکنان منطقه را برانگیخت. همچنین نصب یک آسانسور خصوصی برای پادشاه سعودی از ساحل به ویلای ملک سلمان و موافقت مقام های محلی سبب خشم اکثر ساکنان منطقه شد.

ملک سلمان شنبه هفته گذشته در حالی با کاروانی متشکل از یک هزار نفر برای گذراندن تعطیلات در منطقه «ریوریا» وارد فرودگاه شهر «نیس» شد که شمار بسیاری از مردم فرانسه سیاست های رژیم سعودی در حمله و تجاوز به یمن را مورد انتقاد قرار داده اند.

از سوی دیگر اقدام دولت فرانسه مبنی بر اختصاص بخشی از مناطق ساحلی منطقه ی «ریویرا» برای گذراندن تعطیلات شاه عربستان با اعتراض شدید ساکنان این منطقه روبه رو شد. همچنین شهردار شهر ساحلی «والوری» نیز در نامه ای به فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه، مراتب اعتراض ساکنان این مناطق را به گوش وی رساند.

شهردار این شهر معتقد است که سعودی ها سازه بتن و فولاد برای نصب آسانسور روی شن های ساحلی ریخته اند و این می تواند در میان مدت اثرات تخریبی بر سواحل داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر