بازدید 14805

نگاه شما: تنهایی مرد مسلمان

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۲۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 04 August 2015
حیدر ودایع خیری: چندی است در شبکه سوم سریالی بنام تنهایی لیلا پخش می شود که بنظر می اید بنا دارد چهره ای مثبت از مرد مسلمان به نمایش بگذارد ولی شیوه ای که در پیش گرفته است کاملا در جهت خلاف واقع است.

از کودکی به ما آموخته اند که پناه دادن به مردم از واجبات دین است واگر این کار در جهت پناه دادن به زنی بی پناه باشد دوچندان دارای وجوب و اهمیت است و همه می پنداشتند که اگر زنی پناهی میخواهد به نزد مردان با ایمان میرفته چرا که اطمینان داشته مردان با ایمان هیچگونه چشم نظری به او نداشته و نخواهد داشت و اور را مانند خواهری پناه خواهد داد. این مسئله آنچنان بارز بوده که در فیلمهای فارسی قبل از انقلاب بارها به نمایش گذاشته می شده است. حال در این فیلم مردی که بنا است سمبل مرد مسلمان باشد با دیدن زنی با پوشش اسلامی ( ولی بدون چادر) آنچنان عنان خود را از دست میدهد که ناچار است به سوره یوسف پناه ببرد و دستان خود را برای جلوگیری از گناه در آتش بسوزاند.

آیا این نماد مرد مسلمان است؟ ایا مردان ما آنچنان ضعیف النفس هستند که تا زنی را تنها در خلوتی ببینند فکر گناه به ذهنشان خطور میکند که مسلمانترین آنها ناچار به سوزاندن دستان خود میگردد؟

در سکانسی از فیلم دختر بیان میکند که اروپا و امریکا را تنهایی سفر کرده است . ایا در تمام این دو قاره او در امان نبوده و مدام به او تعرض شده است که حال که در کشوری مسلمان به امامزاده ای پناه آورده متولی مسلمان امام زاده از دیدن او خود را درمعرض گناه می بیند و اگر غیر از او جوان دیگری بود آن دختر در معرض تعرض قرار می گرفت؟

در سکانس دیگری که دختر برای تشکر با دسته گلی به سمت او میرود مردم از دیدار آن دو با هم جلوگیری میکنند تا دوباره گناهی رخ ندهد. به خدا قسم مردان مسلمان تا این اندازه ضعیف النفس نیستند.

لازم دیدم که این مطلب در رسانه ها مطرح شود و افرادی با توانایی قلم بالا تر از اینجانب به بیان این مطلب بپردازند تا از نمایش مرد مسلمان به عنوان کسی که توانایی کنترل خود را ندارد جلوگیری شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۲۷
در مورد سوزاندن دست بهتر است شما داستان میرداماد را مطالعه نمایید.
سلام، من فکر میکنم صدا و سیما راه را گم کرده. اکثر برنامه ها کپی از ماهواره شده فیلم ها با موضوعاتی بی ارزش مثل هوا و هوس گل کاری شده و همچنین حقیقت جامعه کتمان میشود. من با نظر نویسنده موافق هستم.
دمت گرم. حرف دل منو زدی
به خدا قسم مردان مسلمان تا این اندازه "ضعیف النفس نیستند.
لطفا يك دليل بياوريد كه نيستند.

مرد ضعيف النفس است و اين يك حقيقت بيولوژيك است و ربطي به دين و مذهب ندارد اينكه چگونه خود را قوي و ضعيف نشان دهيم تنها به خودمان بستگي دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
بابا جون لیلا با حجاب بود و اصلا طوری نبود که آدم از خود بیخود شود. اینا واقعا شورش رو درآوردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
بابا دیگه اونجوری هم نیست دستشو تو اتیش کنه که نره طرف زنه...ما هم که دیندار نیستیم تازه مجرد هم هستم اونجور نیستم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
آخه دیگه تا این حد/که در اولین برخورد با جنس مخالف مجبور بشه انگشتاشو بسوزونه؟اگه زودتر صبح نمیشد احتمالا کار به سوزوندن انگشتای پا وگوش ودماغ میرسید.
بنده هم صددرصد موافقم!
کاملا داستان ضعیف و غیر واقعی است خصوصا با این پرش ها به اول و آخر داستان که قوز بالا قوز است!!!!
پاسخ ها
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
اينقدر اين سرايل پرش به اول و آخر داره كه مادر بنده خداي من كه مسن هستند از ديدنش منصرف شد گفت بابا من از اين هيچي سر در نميارم
لایک داری اساسی!
احسنت به نویسنده این متن
كاملا موافقم. خيلي فيلمنامه ضعيفي داره.
نقدی به جا و تحلیلی عالی !
اره داداش همه اینا بعلاوه اون چیزایی که کارگردان نتونسته بسازه. در ضمن زیاد هم ربطی به مسلمونی نداره بیشتر وطنیه
البته در این که طیف وسیعی از حضرات مذکر ضعیف النفس هستند شکی نیست ولی این فیلمم دیگه شورشو درآورد
موافقم والا ما که ادعایی نداریم تو شرایط بدتری هم واقع شدیم فکرشم نکردیم
بابا اخلاق در تمام مردم کم وبیش هست
پاسخ ها
دل آرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
به نظر من صرفاً دينداري باعث داشتن اخلاق نيست. خيلي ها هستند كه مسلمان نيستند يا حتي دين آسماني ندارند ولي از اخلاق برخوردار هستند و همين باعث ميشه كه دست به كارهاي خلاف اخلاق كه در نهايت همون كارهاي خلاف شرع هستند نزنند
خطرناکترین هجوم بددفاع کردن است اگه ازکسی بددفاع شود آن شخص دیگرنیازی به دشمن ندارد دراین سریال از مردمسلمان وکلا از مسلمان اینگونه دفاع شد.آری به روایت این سریال بزرگترین دغدغه فلسفی وایدوئولوژیکی یک پیرواسلام که مرزبین بندگی خدا واطاعت ازشیطان ونیز اصلیترین شاخص بهشتی بودن وجهنمی بودن میل جنسی است وراه درمانش آنهم برای یک مومن واقعی مسلمان ونه یک مسلمان عادی این است که خودرا به آتش بکشد حال درمورد یک مومن مسلمان معمولی کنترل هوای نفس یک رویای دست نیافتنی است.حال تصورکنید مردی درخانه همراه دختر وهمسرش درحال تماشای این فیلم هستند واینجاست که همسر ودختر این مردنگون بخت تازه وبه لطف این سریال هیولای واقعی را در قالب پدری شهوانی وخطرناک میبینند
مسئله دیگر اینکه دراین سریال نشان داده می شود یک جوان مسلمان عفیف چون در کنج عزلت یک امامزاده زندگی می کند ودائما در حال عبادت وقران خواندن است عابد وزاهد است در صورتیکه جوانان دیگر که در عرصه اجتماعی فعالیت بالائی دارند این طور نیستند آیا این واقعیت جامعه امروز ایران است؟؟؟؟؟
من واقعا برای نویسنده این داستان متاسفم،با القای همین طرز تفکر به مردم رفتارهایی مثل تعرض و تجاوز به دخترانمان توجیح می شه و به مرد اینطور القا می شه که وقتی یه خانمی رو دید پس الان خیلی سخته که جلوی خودش رو بگیره چون مسلمون واقعی (انسان درستکار) هم تو این مواقع طبیعیه که از خود بی خود بشه و حتی شیطان به پیامبر رحم نمی کنه چه برسه به آدم عادی! ریشه ی خیلی از فسادها همین نابخردی هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
دقیقا!!! عالی بود!
متسفانه ضعف های محتوائی این سریال خیلی زیاد هست. معرفی مرد ضعیف النفس و در عین حال پاک دامن !! بعنوان فرد مذهبی ، درحالیکه در عمل زن که مذهبی نیست ، پاک دامن است و با اعتماد کامل به خود شب در امام زاده سپری میکند. مرد برای جلوگیری از گناه خودش را شکنجه میکند که یک بیماری روانی محسوب می شود در حالیکه در سریال از این کار او تجلیل می شود. درحالیکه خیلی راحت می توانست از محیط گناه آلود فاصله بگیرد و خودش را هم شکنجه نکند و قس علیهذا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
بله درست است مثلاً مي توانست زن را به خانه آن حاج آقا يا يكي از همسايه ها ببرد يا حداقل خودش برود .
اگه این جوان به زعم نویسنده و کارگردان تنهایی لیلا و اقای سرافراز و تصویب کنندگان این مجموعه در سیما اسوه و الگوی جوان مسلمان ایرانی است پس به این نتیجه می رسیم که جوانان نخبه و خوب ما که در اروپا ادامه تحصیل می دهند و دخترکانی با پوشش های متفاوت و نه مانتو و شلوار می بینند باید همیشه و در همه حال همراه خود یک منقل و مقداری زغال همراه داشته باشند
خانه ازپای بست ویرانست
مسخره تر اینکه این دختر عاشق پسری تا این حد ضعیف شده است... این پسر می توانست در همان نیمه های شب از یکی از همسایه ها بخواهد در یافتن مکان مناسب برای این دختر کمک کنند.
کلا این سوزاندن انگشتان در آتش نه وجه شرعی دارد نه عقلی نه اخلاقی... هیچ کجا هیچ توصیه شرعی نداریم که برای امتناع از گناه به خودمون آسیب بزنیم بلکه توصیه شده به پناه بردن به خدا و دوری از جا و مکان و شرایطی که فضای گناه آلود را ایجاد کرده...
مرسی تابناک! خیلی خوب بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل