بازدید 2081

برگزاری نشست کمیته امور نمایندگان مجلس جوانان

کد خبر: ۵۲۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 02 August 2015
دبیر برگزاری نشست موسسان مجلس جوانان از آماده بودن طرح مجلس جوانان برای ارائه به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت : این مرکز می تواند پل ادتباطی بین مجلس شورای اسلامی و جوانان باشد.

 به گزارش خانه ملت، نشست کمیته امور نمایندگان مجلس جوانان عصر امروز (یکشنبه 11 مردادماه) در سالن اجتماعات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

صالحی دبیر برگزاری نشست موسسان مجلس جوانان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره این نشست گفت: در طول 2 سال گذشته به دنبال راهکاری برای ارتباط جوانان و قوه مقننه بودیم که این سلسله شست ها را به این دلیل ترتیب داده ایم.

مشکل جوانان، به روزرسانی و پوست اندازی قانونگذاری  حوزه جوانان

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل جوانان در بخش به روزرسانی و پوست اندازی قانونگذاری  حوزه جوانان درهر نسل و دهه سنی بوده است تصریح کرد: در این زمینه هیچگاه راهکار عملیاتی و مرکز مشخصی وجود نداشته و به همین دلیل مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از ابتدای مدیریت دکتر جلالی به دنبال راهکاری برای پرکردن این خلاء بود.

صالحی با اشاره به بررسی مدل های مختلف مجلس جوانان در کشورهای دنیا افزود: 35 کشور دنیا و کارهای اجرایی صورت گرفته در حوزه جوانان در طول سال های پیروزی انقلاب اسلامی را به طور تخصصی مورد بررسی قرار داده و به ایده مجلس جوانان رسیدیم.

مجلس جوانان، پل ارتباطی بین قوه مقننه و جوانان کشور

وی با بیان اینکه مجلس جوانان پل ارتباطی بین قوه مقننه و جوانان کشور است ادامه داد: در 110 کشور جهان این مجلس با اشکال مختلف و کم و کاستی های فراوان اجرا می شود.

دبیر نشست مجلس موسسان این مجلس با تأکید بر اینکه سهم جوانان از مدیریت و اداره کشور در این مدل طراحی شده مشخص می شود، تصریح کرد: مدل طراحی شده از تجربه های جوانان و تجربه های موفق پیشین استفاده کرده است.

فعالیت در حوزه های جوانان، شرط عضویت

صالحی با بیان اینکه این طرح به زودی توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای طی کردن روند قانونی ارائه می شود، گفت: کمیته ای که امروز در این مکان تشکیل شده برای آماده سازی مجلس جوانان زمینه سازی می کند.

دبیر برگزاری نشست موسسان مجلس جوانان، عضویت در این مجلس را داشتن سابقه اجتماعی مناسب و فعالیت در حوزه های مختلف جوانان دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر