بازدید 2395
در بیانیه مشترک ایران و زیمبابوه تاکید شد:

افزایش سرمایه گذاری های مشترک تهران و حراره

کد خبر: ۵۲۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 02 August 2015
در بیانیه ای مشترک که در پایان هشتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه در حراره منتشر شد، با تاکید بر ضرورت حل سیاسی و صلح آمیز همه مشکلات در خاورمیانه و آفریقا، افزایش سرمایه گذاری های مشترک بین تهران و حراره درخواست شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، در این بیانیه بر روابط بسیار دوستانه بین ایران و زیمبابوه تاکید و نسبت به همکاری های دوجانبه فی ما بین ابراز رضایت شده است.

دو طرف براهمیت تعمیق همکاری ها بین دوکشور تاکید و پیشرفت در روابط در زمینه های سرمایه گذاری مشترک ، بهداشت ، کشاورزی ، شرکت های کوچک و متوسط ، علوم و فناوری و مبادله متخصصان را تشویق کرده اند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف در زمینه های حمل و نقل ، انرژِی ، رسانه ، ارتباطات ، محیط زیست ، گردشگری ، ورزش ، فرهنگ و هنر گفت وگوهایی سازنده انجام داده اند و خواستار اجرای سریع توافق های صورت گرفته برای گسترش همکاری ها و روابط هستند.

دو طرف با اذعان به نقش مهم دولت های ایران و زیمبابوه در ایجاد فضایی مثبت برای همکاری های تجاری، از بازرگانان دو کشور دعوت کرده اند تا از فرصت ایجاد شده برای سرمایه گذاری در دو کشور استفاده کنند.

طرف ایرانی از ریاست دوره ای زیمبابوه بر اتحادیه آفریقا و جامعه توسعه جنوب آفریقا (سادک) استقبال کرده و طرف زیمبابوه ای نیز روند ریاست ایران در جنبش عدم تعهد را ستوده است.

طرف زیمبابوه ای به عنوان ریاست اتحادیه آفریقا متعهد شده است که به همکاری و حمایت از جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس جنبش عدم تعهد درجهت حل وفصل مسائل بین المللی و منطقه ای مورد توجه دو طرف تلاش کند.

زیمبابوه ، مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 را که منجر به توافق تاریخی برنامه اجرایی جامع مشترک بین دو طرف شد، تبریک گفت و از تثبیت حق ایران برای داشتن برنامه هسته ای برای مصارف صلح آمیز و طبق حقوق بین الملل ابراز خرسندی کرد.

دو طرف ضمن بررسی وضعیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی در آفریقا و خاورمیانه بر تعهد خود برای رسیدن به یک راه حل صلح آمیز برای مشکلات در این مناطق تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین سیاست یکجانبه گرایی و تحریم های غیرقانونی تحمیل شده علیه ایران و زیمبابوه محکوم و بر برداشتن بدون قید و شرط و فوری تحریم ها تاکید شده است.

دو طرف برتعهد خود نسبت به چند جانبه گرایی تاکید کرده و در این زمینه خواستار دموکراتیزه کردن نهادهای چندجانبه بین المللی خصوصا ساختار شورای امنیت سازمان ملل شدند.

سیمباراشه مومونگگوی وزیر امور خارجه زیمبابوه از طرف دولت این کشور از جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های دوستانه تشکرکرد.

علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران هم از طرف زیمبابوه ای برای میهمان نوازی گرم از هیات ایرانی تشکر کرد.

در این بیانیه آمده است که نهمین اجلاس کمیسیون دائمی مشترک ایران و زیمبابوه درسال 2017 درتهران برگزار خواهد شد.

هشتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه روز پنجشنبه درحراره با امضای سند همکاری ویادداشت تفاهم که نقشه راه همکاری های دو کشور را در مرحله آینده ترسیم می کند، به کار خود پایان داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار