بازدید 1895

تحقیق، تربیت و آموزش در ژاپن حرف اول را می زند

کد خبر: ۵۲۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 02 August 2015
رئیس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جزئیات سفر اعضای این کمیسیون به ژاپن را تشریح کرد.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: در طی یک هفته سفر اعضای کمیسیون به ژاپن از چندین مدرسه، دانشگاه و مرکز تحقیقاتی و همچنین مدرسه جمهوری اسلامی ایران بازدید به عمل آمد.

وی افزود:‌ همچنین بازدیدی از پارلمان ژاپن داشتیم و رئیس کمیسیون آموزش و تکنولوژی مجلس ژاپن نیز توضیحاتی را ارائه کرد و مسائلی ازقبیل اعطای بورس دانشگاهی ، تسهیل تبادل استاد و دانشجو و استفاده از تجربیات طرفین در زمینه علم آموزی در این دیدار مطرح شد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اظهار کرد: در جریان این سفر از هیروشیما و محل اصابت بمب اتمی نیز بازدید به عمل آمد.

وی با اشاره به بازدید از یکی از منظم‌ترین مدارس ژاپن گفت: این مدرسه ابتدایی ژاپن که 170 دانش آموز دارد دارای 30 کلاس درس،‌ استخر، سالن ورزشی و سالن کتابخانه و غذاخوری است که به یکی از منظم ترین مدارس در منطقه شهرت دارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود:‌حتی در مورد وضعیت معلمان و استخدام ها به گونه ای است که بر اساس آخرین ملاک ها و توانایی ها انجام می‌شود، به همین جهت تصور می‌شود در بحث آموزش و پرورش در کشور ژاپن شاهد یک نگاه محوری به بحث علم آموزی و تحقیق هستیم و این برخلاف رویه ای است که در کشور ما وجود دارد.

هروی با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش در ژاپن شعاری نیست و عملی است گفت:‌ تحقیق، تربیت و آموزش در این کشور حرف اول را می زند اگر امروز ژاپن کشور پیشرفته ای است توانسته گام های جدی را در آموزش و علم بردارد.

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین بیان کرد:‌ یکی از دانشگاه های مطرح ژاپن نیز اعلام آمادگی کرده تا با دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و شهید بهشتی تعاملات علمی داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل