بازدید 6983

نامه ای از طرف بابک زنجانی برای نماینده ها فرستاده نشده است!

از دلایل دیگر که کمیته تمایل دارد وی را در زندان ببیند، این است که بدانیم وضعیت وی در زندان به چه شکل است و اینکه اساساً وی بازداشت هست یا نه؟ هر چند ما به قوه قضاییه اعتماد داریم، می خواهیم مردم را در این باره از نگرانی در بیاوریم. همچنین این پیگیری ها باعث می شود که روند پیگیری قوه قضاییه هم شتاب بیشتری پیدا کند.
کد خبر: ۵۲۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 02 August 2015
منابع بلوکه شدهحدود دو سال از دستگیری بابک زنجانی می‌گذرد؛ اما هنوز از جزئیات پرونده وی خبری‌ نیست. با اینکه گفته می شود، وی بزرگ‌ترین فساد اقتصادی کشور را رقم زده است، هنوز کسی از ابعاد اصلی پرونده وی اطلاعی ندارد. با این حال، بابک این روز‌ها را در اوین می‌گذراند، اما پیگیری پرونده وی که گفته می شود ابعاد زیادی دارد، از سوی نهادهای مختلفی در حال پیگیری است.

به گزارش «تابناک»،‌ در هفته های گذشته، برخی نمایندگان عضو کمیته بررسی پرونده وی در مجلس از قوه قضاییه تقاضای دیدار با وی را کرده اند. قرار بود، در دیدار نمایندگان با بابک زنجانی، چند سؤال اساسی فنی و نفتی مطرح و توضیحات او را در این خصوص شنیده شود.

اما یکی دیگر از نمایندگان عضو کمیته سه نفری پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس گفته بود: یکی از دلایل دیگری که باعث شده نمایندگان بخواهند با بابک زنجانی در زندان ملاقات کنند، این است که ببینند‌ آیا زنجانی اصلاً در زندان است یا نه؛ البته اخباری وجود دارد که وی در زندان است، ولی برای اینکه مطمئن شویم در زندان هست این کار را می کنیم.

با این حال امروز خبر رسیده که بابک زنجانی به برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان نامه نوشته و درباره پرونده خود اطلاعاتی ارائه داده است. اما اطلاعات چندانی از متن این نامه و اینکه نامه به چه کسی یا کسانی ارسال شده است در دست نیست.

بنا بر این گزارش، روز گذشته، یکی از نمایندگان مجلس در گفت و گو با یکی از رسانه ها اعلام کرده بود که حساب های بابک زنجانی در خارج از کشور خالی است و وی هیچ پولی در این حساب ها ـ که قبلا اعلام شده و گفته می شد در حال حاضر بلوکه شده اند ـ ندارد.

احتمال می رود این نامه در پاسخ به این ادعا داده شده باشد. پیگیری ها درباره متن نامه از طریق مجلس به نتیجه نرسید. روابط عمومی مجلس شورای اسلامی نیز از دریافت چنین نامه ای اظهار بی اطلاعی کرده و همچنین گمان می رود، اگر چنین نامه ای به نمایندگان ارسال شده باشد، باید به دست نمایندگان عضو کمیته بررسی پرونده بابک زنجانی در مجلس رسیده باشد.

حسین دهدشتی در گفت و گو با تابناک درباره این خبر در گفت و گوی خود با تابناک اظهار داشت: چنین نامه ای برای ما نیامده است، این نامه نه در کازیو ما بوده و نه حتی پیغامی در این باره ارسال شده است، وقتی از دوستان دیگر هم در این باره پرسیدیم چیزی برای آنها هم نیامده بود، و به نظر می رسد  این تنها در فضای رسانه ای بوده  و موثق نیست.

این نماینده گفت: روز گذشته بعد از با خبر شدن از این موضوع، من با آقای امیر عباس سلطانی هم تماس گرفتم و گمان می کردیم که شاید نامه به دست وی رسیده باشد که وی نیز از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد؛ گویا چنین چیزی وجود ندارد ،چون روابط عمومی و حتی دبیر خانه مجلس هم از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده  و بعید است درست باشد.

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس همچنین درباره قرار دیدار کمیته با زنجانی در زندان نیز اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که در دو هفته آینده با وی در زندان ملاقات داشته باشیم. در تماس قوه قضاییه با آقای سلطانی، گفته شده که در آینده نزدیک امکان ملاقات با زنجانی در زندان فراهم خواهد شد.

این نماینده در خصوص دلایل ملاقاتشان با زنجانی نیز گفت: بعد از دستگیری زنجانی دیگر کسی از کم و کیف پرونده اطلاعی ندارد، نمایندگان مجلس هم به هر حال وظایفی دارند و مردم نیز بجد پیگیر این قضیه هستند.

وی گفت: ما خودمان را به هر دری خواهیم زد تا منبع لازم  برای پیگیری این موضع پیدا کنیم. یکی از کسانی هم که می تواند در این زمینه کمک کننده باشد، خود بابک زنجانی است، و این امکان وجود دارد که حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشد.

وی در ادامه افزود: از دلایل دیگر که کمیته تمایل دارد وی را در زندان ببیند این است که بدانیم وضعیت وی در زندان چگونه است و اساساً وی بازداشت هست یا نه؟ هر چند ما به قوه قضاییه اعتماد داریم، می خواهیم مردم را در این باره از نگرانی دربیاوریم. همچنین این پیگیری ها باعث می شود روند پیگیری قوه قضاییه هم شتاب بیشتری پیدا کند.

این نماینده همچنین گفت: بعد از توافق هسته ای و پسا تحریم این امکان هست که زنجانی با وعده ای که خود داده بود، بتواند پولها را وارد کشور کند. همچنین ممکن است نام افرادی هم که با وی در ارتباط بودند، بخواهد با نمایندگان در میان بگذارد، همه این موارد بعد از دیدار با وی بهتر قابل ارزیابی است.

دهدشتی گفت: گزارش هایی از سرمایه گذاری های بابک زنجانی به ما رسیده که زنجانی سرمایه گذاری هایی را در خارج از کشور داشته است؛ بنابراین، یکی از محوری ترین سؤالات ما از بابک زنجانی درباره این سرمایه گذاری ها خواهد بود.

وی گفت: بابک زنجانی آخرین صحبتی که در کمیسیون انرژی داشت، بر این نکته تأکید داشت که بانک وی تحریم شده و تمام مبالغ که متعلق به وی است در این بانک است، اما با صحبت هایی که با سیستم های اطلاعاتی و امنیتی شده است، نشان می دهد پولی در کار نیست، این یک تناقض است و البته این خیلی دور از انتظار نبود و قطعاً افرادی که با وی در تماس هستند این مبالغ را در جاهای دیگری سرمایه گذاری کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل