بازدید 2248

هنوز شرایط برای دیدار روحانی و اوباما فراهم نیست

کد خبر: ۵۲۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 02 August 2015
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط برای دیدار و گفت و گوی روسای جمهور ایران و آمریکا فراهم نشده است اظهار داشت: آمریکا تا بابت توطئه‌هایی که علیه ایران داشته است عذرخواهی نکند، دیدار روحانی و اوباما در شأن رئیس جمهور ایران نیست.

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره احتمال دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس سالیانه سازمان ملل، گفت: تصور می کنم شرایط برای دیدار اوباما و روحانی فراهم نشده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: ما با آمریکایی ها مسائل حل نشده ایم داریم و هنوز که هنوز است آنها روی این مسائل پافشاری دارند. تا زمانی که این مشکلات حل نشود، زمینه برای دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا فراهم نمی شود.

وی ادامه داد: امروز آمریکا در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز اقدامات نادرستی دارند. آنها می خواهند آمانو دبیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای را به کنگره دعوت کرده اند. این کار نشان می دهد که آمانو اهر آمریکا در این آژانس است.

این نماینده اعتقاد دارد آمریکا همچنان اقدامات تروریسی خود را دنبال می کند و از داعش حمایت می کند. بر این اساس تاکید دارد که در آمریکا اراده ای برای برخورد با جریان های تروریستی و داعش وجود ندارد.

حقیقت پور عنوان کرد: ما از آمریکایی ها توقع اصلاح رفتار داریم و تا زمانی که شاهد این تغییرات نباشیم در شأن رئیس جمهوری ایران نیست که با رئیس جمهور کشوری نشست و برخواست داشته باشد که براندازی نظام جمهوری اسلامی را در سر دارد.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: آمریکایی‌ها باید در خصوص کودتای 28 مرداد ، واقعه طبس و تمام توطئه هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند، از ما عذرخواهی و خسارت سیاسی و مالی این اقدامات را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که عذرخواهی شکل نگیرد، راهی برای توسعه روابط دو جانبه آن هم در سطح روسای جمهور فراهم نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: از آنجایی که شرایط لازم برای دیدار اوباما و روحانی وجود ندارد، نباید برای صورت گرفتن چنین دیدار و گفت و گویی عجله داشت، آمریکا باید رفتار غیرصادقانه خود را اصلاح کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل