بازدید 2863

علاج 4 علت اصلی مرگ ایرانیان در انتظار پول

کد خبر: ۵۲۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 02 August 2015
معاون درمان وزیر بهداشت از برنامه وزارت بهداشت جهت درمان چهار بیماری غیرواگیر خبر داد و در عین حال رونمایی از این برنامه را وابسته به زمان تخصیص اعتبارات آن عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد آقاجانی در تشریح برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه درمان بیماری‌های غیرواگیر، گفت: برای کنترل و درمان بیماری‌های غیرواگیر برنامه‌هایی داریم و امسال برای این موضوع در چهار زمینه برنامه‌ریزی کردیم که شامل درمان سکته‌های قلبی، سکته‌های مغزی، مجروحین حوادث ترافیکی و بیماران مبتلا به سرطان است.

وی با بیان اینکه این چهار دسته از بیماری‌ها بیش از 75 درصد علل مرگ ایرانیان را تشکیل می‌دهند و مهم‌ترین علت مرگ هموطنان‌مان هستند، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این مرگ‌ها قابل پیشگیری و علاج است. قصد ما در این چهار برنامه، صرف هزینه برای یک برنامه‌ریزی مجدد و در واقع یک بازآرایی جدید در زمینه تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی است تا بتوانیم فرآیندهای ارائه خدمات به بیماران و مجروحین را در قالب این چهار بیماری گسترش دهیم.

برنامه وزارت بهداشت برای تمرکززدایی درمان سرطان در پایتخت

آقاجانی با اشاره به وجود جزییات خاص در درمان هر یک از این بیماری‌ها، گفت: مثلا در مورد سرطان طرح آمایش سرزمینی این بیماری را در دستور کار داریم که در سه سطح ارائه خدمات خواهیم کرد، به گونه‌ای که در آینده بتوانیم در 10 قطب کشوری کلیه خدمات، در زنجیره ارائه خدمات را در این سه سطح ارائه دهیم؛ به طوری که مردم ما برای درمان سرطان، نیازی به مراجعه به تهران نداشته باشند.

بهینه‌سازی خدمت‌رسانی به مصدومان ترافیکی

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه هر یک از این برنامه‌ها دارای جزییاتی هستند که بعد از رونمایی آنها، مشخص می‌شوند، ادامه داد: همچنین در زمینه حوادث ترافیکی بنای ما گسترش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بهینه‌سازی و گسترش خدمات اورژانس بیمارستانی است. یعنی برنامه دو جزء دارد ابتدا ما باید انتقال مجروح را از محل حادثه به بیمارستان تسریع و ایمن کنیم و دوم اینکه خدمت‌رسانی به این مجروحین را در اورژانس‌ها توسعه دهیم.

آقاجانی در همین زمینه افزود: به این معنی که سرعت اقدامات اولیه و حیات‌بخش و همین‌طور تعیین تکلیف و انتقال مجروحین به بخش‌های بستری را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که بتوانیم از مرگ‌های ناشی از حوادث ترافیکی بکاهیم.

وی ضمن ابراز تاسف از بالا بودن مرگ‌ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در ایران، گفت: متاسفانه همچنان بزرگ‌ترین عامل از دست دادن سال‌های عمر در ایران، حوادث ترافیکی است و این برای مملکت ما اصلا خوب نیست. در طی چند ساله اخیر اقدامات خوبی برای کاهش حوادث ترافیکی و کاهش مرگ و میر ناشی از آن، انجام گرفته است اما همچنان این روند بالا ادامه دارد.

کاهش حوادث ترافیکی نیازمند تلاش همگانی

آقاجانی با تاکید بر اینکه نیازمند تداخل جدی در امر جلوگیری از حوادث و سوانح به عنوان مهم‌ترین عامل مرگ ایرانی‌ها هستیم، ادامه داد: همچنین اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد باید بتوانیم مجروحان را به موقع به بیمارستان رسانده و در اورژانس هم خدمات به موقع و کیفی ارائه دهیم. این اقدامات نیازمند تلاش همگانی است، به گونه‌ای که هم مردم در رانندگی و رعایت قوانین و پذیرفتن فرمان پلیس دقت کنند و هم برای اصلاح جاده‌ها و نقاط حادثه خیز کشور اقدام کنیم. همچنین باید در جهت فرهنگ‌سازی عمومی و درمان مصدومان نیز کار انجام دهیم.

وی همچنین در مورد زمان رونمایی از این بسته‌ خدمتی گفت: وزارت بهداشت نیز بسته ویژه‌ای‌ برای انتقال و درمان مصدومان جهت کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی دارد، اما زمان رونمایی این برنامه به تخصیص اعتبارات وابسته است. در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است. اعتبارات این برنامه‌ها نیز از محل طرح تحول سلامت تامین می‌شود. بنابراین هرگاه اطمینان حاصل شود که می‌توانیم منابع انجام این اقدامات را تزریق کنیم،‌ این برنامه‌های چهارگانه را نیز اعلام می‌کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار