بازدید 4541
۳

ابداع شیوه‌ای نوین برای درمان نابینایی

کد خبر: ۵۲۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 02 August 2015
الیاس جراده پزشک لبنانی شیوه ای نوین برای درمان نابینایی ابداع کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، این پزشک لبنانی توانست با انتقال بخش هایی ازچشم راست بیمار به چشم چپ وی، نابینایی 30 ساله وی را درمان کند.

این پزشک لبنانی درباره این عمل جراحی گفت : حاتم سلیمان بیماری بود که یکی از چشمان وی براثر برخورد ترکش درجنگ داخلی لبنان آسیب دیده بود و پزشکان تلاش کرده بودند که قرنیه وبخش قدامی چشم وی را ترمیم کنند.

جراده افزود: این بیماردو بار تحت عمل پیوند قرنیه قرارگرفت ولی در هر دو بار بدن وی قرنیه را پس زد و این عمل ها به تخریب کامل سطح چشم و سلول های بنیادی او منجر شد.

وی بیان کرد : چشم راست این بیمار تا حدودی سالم بود ولی از انسداد عروق شبکیه رنج می برد که آن هم منجر به نابینایی وی شده بود.

جراده اضافه کرد : پس از تخریب شبکیه چشم راست، بخش قدامی شامل قرنیه و عدسیه آن سالم مانده بود درحالی که چشم چپ ازتخریب همین بخش رنج می برد اما شبکیه و عصب بینایی وی سالم بود.

پزشک به این نتیجه رسید که شاید با انتقال بخش قدامی چشم راست به چشم چپ بتوان به این بیمارکمکی کرد.

جراده پس ازتحقیقات بسیار و مشورت با اساتید و متخصصان بزرگ دریافت که تاکنون چنین عملی بی سابقه است ولی همه این افراد این ایده را شایسته آزمودن دانستند.

پزشک بیمار را درجریان ایده خود قرارداد و غیرقابل پیش بینی بودن هرنتیجه ای را به اطلاع وی رساند و بیمار نیز با انجام عمل جراحی موافقت کرد.

این عمل جراحی درمدت سه ساعت و با بکارگیری دقیق ترین فناوری ها انجام شد و بخش قدامی چشم راست شامل قرنیه و سلول های بنیادی به چشم چپ پیوند زده شد و پس از باز کردن پانسمان، مشخص شد که بیمار بینایی خود را باز یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
خدارا شکر..درود برین پزشک نواور
احسنت به اين پزشك جسور!
این عمل سالهاست که در رفرنسهای چشم ذکر شده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار