بازدید 12800
از Galaxy Note 5 تا OnePlus 2

برترین هوشمندهایی که در ماه جاری رونمایی خواهند شد

دنیای هوشمندها به سرعت در حال توسعه و ترقی است و تقریبا در هر سال کمتر زمانی است که شاهد اخباری جدید از رونمایی‌های بزرگ و کوچک نباشیم. طی سال‌های اخیر نیز سرعت ترقی دنیای گوشی‌های هوشمند به حدی بوده که رقابتی شدید در بین شرکت‌های بزرگ سازنده را رقم زده است و در عین حال تا حدی توانسته دسته‌بندی‌ها و جایگاه‌های هر یک از این شرکت‌های سازنده را در بازار گوشی‌های هوشمند و در ذهن مخاطبان تعیین کند.
کد خبر: ۵۲۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 02 August 2015
برترین هوشمندهایی که در ماه جاری رونمایی خواهند شد
دنیای هوشمندها به سرعت در حال توسعه و ترقی است و تقریبا در هر سال کمتر زمانی است که شاهد اخباری جدید از رونمایی‌های بزرگ و کوچک نباشیم. طی سال‌های اخیر نیز سرعت ترقی دنیای گوشی‌های هوشمند به حدی بوده که رقابتی شدید در بین شرکت‌های بزرگ سازنده را رقم زده است و در عین حال تا حدی توانسته دسته‌بندی‌ها و جایگاه‌های هر یک از این شرکت‌های سازنده را در بازار گوشی‌های هوشمند و در ذهن مخاطبان تعیین کند.

به گزارش «تابناک»، در حالی که هنوز مدت زمان چندانی از برخی رونمایی‌های بزرگ همچون رونمایی از دوقلو‌های Galaxy S سامسونگ و پرچم‌دار جذاب و زیبای ال‌جی نمیگذرد، همچنان بازار گوشی‌های هوشمند داغ است و هرچه بیشتر به پایان سال میلادی جاری نزدیک می‌شویم، تب و تاب‌ها برای رونمایی‌های جدید و رقابت سنگین در سال 2015 بالا می‌گیرد. در همین ماه آگوست که به تازگی پا به آن گذاشته‌ایم، اخبار و اطلاعات به گونه‌ای است که می‌توان حدس زد برای بازار هوشمندها، ماهی پر سر و صدا و داغ و جذاب است. قرار است در این ماه، طبق اطلاعات از چند کاندید هوشمند رونمایی شود.

در اینجا نگاهی می‌کنیم به این کاندیدای هوشمند و ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد آن‌.


برترین هوشمندهایی که در ماه جاری رونمایی خواهند شد

سامسونگ Galaxy Note 5


سامسونگ که اکنون آن را بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در دنیا می‌شناسند، اواخر هفته پیش، از رونمایی از نسل بعدی هوشمند جدید خود Samsung Galaxy Unpacked 2015 در شهر نیویورک خبر داده است. تاریخ دقیق این رونمایی برای 13 آگوست تنظیم شده است. به احتمال بسیار، آنچه سامسونگ خبر از رونمایی آن داده، همان گوشی هوشمند Galaxy Note 5 است که در هفته دوم ماه جاری رونمایی خواهد شد.

این برای اولین بار از سال 2011 است که شرکت سامسونگ، تاریخ رونمایی از این هوشمند را از ماه سپتامبر هر سال تغییر داده است. بسیاری بر این باورند که این اقدام سامسونگ را باید در راستای نتیجه‌گیری بهتر در بازار تحلیل کرد. اینکه سامسونگ هوشمند خود را در تاریخی زودتر از رقیب قدرتمندش یعنی اپل روانه بازار کند و در نتیجه زودتر از این رقیب قدرتمند ـ که معمولا در ماه سپتامبر شعبده خود را رونمایی می‌کند ـ  بازار را در اختیار خود بگیرد. همچنین گفته می‌شود که قرار است سامسونگ به فاصله یک هفته بعد از این رونمایی (در 21 آگوست) این هوشمند را در برخی بازارهای منتخب به فروش برساند.

امکانات Galaxy Note 5 سامسونگ


بر اساس گزارش هایی که تا کنون منتشر شده، Galaxy Note 5 که آن را با نام پروژه Noble می‌شناسند، از صفحه نمایش از نوع Super AMOLED به اندازه ۶۷/۵ اینچ و با وضوح QHD روانه بازار خواهد شد. این هوشمند از پردازنده مخصوص سامسونگ یعنی Exynos 7422 به همراه سیستم عامل اندروید لالی پاپ و 4 گیگابایت حافظه رم، به همراه 32 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از حافظه خارجی MicroSD روانه بازار می‌شود.

همچنین گفته می‌شود این هوشمند با استیلوس یا قلم جدید از نوع S Pen روانه بازار می‌شود که شبیه یک قلم واقعی است و در رنگ‌های مختلف مطابق با رنگ هوشمند ارائه خواهد شد. برخی شایعات خبر از آن دارند که به همراه این هوشمند، هوشمند دیگر پرچم‌دار سامسونگ یعنی Galaxy S6 Edge Plus نیز رونمایی خواهد شد.

هوشمند S6 Edge Plus نیز قرار است از صفحه نمایش ۶۷/۵ اینچ که بزرگ‌تر از صفحه نمایش نسخه S6 Edge است، برخوردار باشد. زیر این صفحه نمایش حافظه داخلی 32 گیگابایت به همراه دوربین 16 مگاپیکسل با تکنولوژی OIS یا ثبات تصویر اپتیکال و قابلیت ضبط ویدئو با وضوح 4K و باتری غول‌پیکر 3هزار میلی آمپر، ارائه می‌شود.

ایسوس Zenfone 2 Deluxe

ایسوس نیز خبر از آن داده که قرار است همایش Zenfestival 2015 را در 6 آگوست و در شهر دهلی نو برگزار کند؛ جایی که قرار است این شرکت از نسخه بعدی هوشمند پرچم‌دار خود رونمایی کند. شعبه هندوستان ایسوس در 30 جولای پیش نمایشی از نسل جدید گوشی هوشمند Zenfone این شرکت را با نام حاشیه‌ای Deluxe منتشر کرده است. آنچه در این هوشمند بیش از همه رخ می‌نماید، نمای کریستال مانند آن است.

این هوشمند صفحه نمایش ۵/۵ اینچ با وضوح Full HD مجهز به سیستم عامل اندروید لالی پاپ پردازنده اینتل Atom، 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا به وسیله MicroSD، دارد و همچنین از یک دوربین 13 مگاپیکسل و باتری 3هزار میلی آمپر برخوردار است.

در کنار این هوشمند، انتظار می‌رود ایسوس از هوشمند‌های دیگر خود نظیر Zenfone 2 Laser و Zenfone Selfie که ماه گذشته در نمایشگاه Computex 2015 ارائه شده‌اند، نیز رونمایی کند.

OnePlus 2

هوشمند OnePlus 2 رسما در 27 جولای رونمایی شده و اکنون قرار است در 11 آگوست در 11 بازار مختلف به شکل رسمی به فروش برسد. تاریخ ارائه این هوشمند برای بازار آسیای جنوب شرقی نیز فصل چهارم سال میلادی جاری اعلام شده است.

این هوشمند بیش از همه به دلیل استفاده از مواد اولیه بسیار عالی در ساخت همچون استفاده از آلیاژ ترکیبی منیزیوم و آلومینیوم در بدنه، شناخته و همچنین در ساخت دکمه Home این هوشمند از استیل خالص استفاده شده است. در این هوشمند از نسل جدید حافظه رم با تکنولوژی LPDDR 4 استفاده شده و حافظه رم آن 4 گیگابایت است. از دیگر امکانات این هوشمند باید به دوربین 13 مگاپیکسل با دو فلش LED با قابلیت فوکوس خودکار لیزری، USB Type C، تکنولوژی تشخیص اثر انگشت که گفته می‌شود بسیار سریع‌تر و امن‌تر از تکنولوژی Touch ID اپل است، اشاره کرد.

سونی Xperia C5 Ultra

تنها یک روز قبل سونی شروع به انتشار تبلیغات و اطلاعاتی از هوشمند پرچم‌دار آتی خود ـ که قرار است در هفته آینده رونمایی شود ـ کرد. این شرکت خیلی جزئی و ظریف اشاره به هوشمندی کرده که محور اصلی آن دوربین است. بسیاری بر این باورند این هوشمند که قرار است در 3 آگوست رونمایی شود، همان Xperia C5 Ultra است که مجهز به یک دوربین 13 مگاپیکسل است. این هوشمند همچنین قرار است با یک صفحه نمایش 5/5 اینچ با وضوح Full HD، پردازنده Media Tech از نوع 8 هسته‌ای و 2 گیگابایت رم ارائه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل