بازدید 1762

اختلافات بين مخالفان دولت سوريه رو به افزايش است

کد خبر: ۵۲۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 01 August 2015
الجزیره انگلیسی اعلام کرد حمله جبهه النصره به نیروهای لشگر سی ام از گسترش اختلافات بین مخالفان دولت سوریه حکایت دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، اختلافات بین شورشیان مخالف دولت سوریه رو به گسترش است؛ دو گروه از شورشیان که تا این اواخر کنار یکدیگر ضد داعش مبارزه می کردند، اکنون با یکدیگر وارد جنگ شده اند. جبهه النصره، از گروه های وابسته به القاعده در سوریه به مقر یکی از گروه های شورشی برخوردار از حمایت آمریکا، موسوم به لشگر سی ام حمله کرده است. جبهه النصره اعلام کرد اعضای لشگر سی ام را که کارگزاران منافع آمریکا هستند، روز پنجشنبه ربوده است. آمریکا در راستای برنامه خود برای ایجاد نیروی نظامی میانه رویی که با داعش مبارزه کند، برخی اعضای لشگر سی ام را آموزش داده است. گفته می شود نیروهای ائتلافی به سرکردگی آمریکا، روز جمعه مواضع جبهه النصره نزدیک شهر حلب را بمباران هوایی کردند.

لشگر سی ام از جبهه النصره خواست که دیگر «خون مسلمانان را بر زمین نریزد». عمار الواوی، افسر لشگر سی ام گفت:« فرمانده نیروهای زمینی (ما) عازم سوریه شد تا با داعش مبارزه کند؛ هماهنگی و توافق های لازم بین ما و جبهه النصره قبلاً صورت گرفته بود و تضمین لازم به ما داده شد تا برای امنیت مردم سوریه علیه داعش مبارزه کنیم. به همین علت، این حمله علیه نیروهایمان ما را شوکه کرد. شایعات درباره اینکه ما عناصر آمریکا هستیم، صحت ندارد. نیروهای ما، سوری هستند و برای امنیت مردم سوریه، با داعش و رژیم سوریه مبارزه می کنند».

زینا خضر، خبرنگار شبکه از شهر کیلیس در جنوب ترکیه گزارش داد تا چند روز پیش که لشگر سی ام وارد سوریه شد، این گروه چندان شناخته شده نبود. طبق گفته فرمانده این گروه، لشگر سی ام جزء نیروهایی است که آمریکا آنها را برای مبارزه با داعش آموزش داده است. این لشگر وارد سوریه شد و با گروه های شورشی نظیر «ارتش آزاد سوریه» نیز دیدارهایی داشت که جبهه النصره به آنها حمله کرد. جبهه النصره همچنین، ربودن فرمانده لشگر سی ام و چندین نفر از اعضای این گروه را تأیید کرد.

خبرنگار شبکه افزود: جبهه النصره، آشکارا با این اقدام، پیامی را نه تنها به آمریکا، بلکه به آن دسته از شهروندان سوری که به همکاری با آمریکا می اندیشند، فرستاده است. جبهه النصره به رغم مبارزه با داعش، خود را جزء اهداف آمریکا می داند و به همین علت می کوشد از هر گونه نفوذ آمریکا به درون گروه های شورشی سوریه جلوگیری کند. از سوی دیگر، آمریکا نیز به شرکایی در میدان نبرد نیاز دارد؛ این کشور تاکنون با کردهای سوریه همکاری کرده است، اما ترکیه با این مسئله مخالف است.

بدون تردید، این مسئله بسیاری از شورشیان سوریه را در خصوص همکاری با آمریکا نگران خواهد کرد. این گروه ها اولاً نمی خواهند در نظر دیگران «بازیچه آمریکا» باشند. همچنین اصرار آمریکا بر اینکه چنین گروه هایی فقط با داعش مبارزه کنند و نه با رژیم سوریه، باعث می شود که سایر مخالفان دولت سوریه آنها را خائن بدانند. از سوی دیگر، آمریکا نیز برای استخدام نیروها روند بررسی صلاحیت بسیار سختگیرانه ای دارد. بنابراین باید دید آمریکا برای مبارزه با داعش در منطقه باید به چه کسی تکیه کند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار